Så nu spørg jeg dirkete: hvad skal jeg starte med for at opnå en basis viden, der giver et fundament så jeg selv kan udføre lidt...finde du af om det jeg tidligere har lavet er forkert eller på vej....
Hej,
Ved tidligere spørgsmål af den slags, har jeg som regel linket til et indlæg, hvor jeg har samlet en 3-4 amerikanske e-bøger om søgemaskineoptimering for begyndere. Det vil jeg egentlig ikke gøre i dette tilfælde, men i stedet bakke op om de tidligere nævnte e-bøger på dansk.
I dit konkrete tilfælde, hvor du alligevel skal ud og købe SEO-tjenester, vil de par tusinde kroner for bøgerne være nogle af de bedste penge, du får brugt i den sammenhæng.
Hvis jeg var dig, ville jeg starte med Rosenstands bog. Den er ikke så langt, og skrevet så den er letlæselig. Gnaver du den igennem på et par aftener og forstår størstedelen af indholdet, vil det være en rigtig god start.
deMibs bog er lidt mere overvældende, men står sig fint som et supplement til førstnævnte bog. Den spænder meget bredt og omhandler også en del emner, der ellers ikke omtales meget på almindelige SEO-blogs m.m.
(og som et ekstra supplement ville jeg læse Brian Brandts Jysk E-Marketing ved siden af. Det er ikke en decideret SEO-bog, men den rummer noget god inspiration til andre former for markedsføring af din side. Jeg tror, at man stadig får den med i prisen, hvis man køber Rosenstands bog).