Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan Tjener Just Eat osv. deres Penge

Side 6 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tilbudsguiden:

> Der er vel en grund til at Just-Eat vokser med raketfart i DK, UK og hvor konceptet nu indtil videre er releaset. Tror du evt ik at de bare gør lidt rigtig?

Jo og nej.

De gør det rigtigt at de har den konkurrence klausul der skræmmer pizzariaer og restauranter fra at benytte andre services i samme stil som justeat i en årrække efter deres ophold hos dem. Hvis du mener det er en rigtig måde at kører forretning på så siger jeg bare fy for pokker så er jeg glad for jeg ikke har behov for at handle med dig.

Siden hvornår har Just-Eat presset nogen til at bruge deres service? Sjovt nok vælger alle at melde sig til, fordi de er tvunget til det ellers mister de mange kunder. Ergo køber man sig til ordre via Just-Eat og det er hele konceptet!!!

Om der er sådanne klausuler aner jeg ik noget om, men det ændre ik ved fakta. Og er de der jamen så kan jeg kun sige "welcome to the real world" for de findes indenfor de fleste brancher!!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:01

Sådanne klausuler er endda blevet standard for de fleste direktører og højt placerede folk i mange virksomheder...

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:02

@Fashion-Seller

Ja indtil konkurrence styrelsen får det lukket grundet deres forsøg på at opnå monopol.

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 18:04

@Fashion-Seller

Ja men nu er der også milepæle i mellem at sidde som direktør i en stor virksomhed hvor der er hård konkurrence på markedet og så på at låse pizzariaer.

Eller det syntes du ikke?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:04

Tilbudsguiden:

@Fashion-Seller

Ja indtil konkurrence styrelsen får det lukket grundet deres forsøg på at opnå monopol.

Tvivler på der er noget ulovligt i det, men kender ik reglerne på området...
Altså hvis det var så nemt, at lave det Just-Eat gør, hvorfor er der så ik 5 andre konkurrenter?

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 18:09

@Fashion-Seller

Hvis det var at justeat ikke havde den konkurrence klausul der gør at pizzariaer og restauranter ikke kan skrive sig op til en lignende service i en årrække efter var der nok også flere som ville prøve kræfter på dette marked. Men når justeat har gjort det klart for pizzariaer og fået dem til at skrive under på deres vilkår at så er der ikke det vilde af kunder at hente.

Forestil dig hvis nu at de ikke var låst, tror du så ikke de til enhver tid ville vælge en mere fordelagtig løsning hvor de ville få mere ud af den annoncering som de får.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:15

Tilbudsguiden:

@Fashion-Seller

Hvis det var at justeat ikke havde den konkurrence klausul der gør at pizzariaer og restauranter ikke kan skrive sig op til en lignende service i en årrække efter var der nok også flere som ville prøve kræfter på dette marked. Men når justeat har gjort det klart for pizzariaer og fået dem til at skrive under på deres vilkår at så er der ikke det vilde af kunder at hente.

Forestil dig hvis nu at de ikke var låst, tror du så ikke de til enhver tid ville vælge en mere fordelagtig løsning hvor de ville få mere ud af den annoncering som de får.

Og hva er det så Just-Eat gør forkert? De foreligger alle info og alligevel signere alle pizzariaerne og restaurenterne!!! Der er, som du skriver det, ingen skjulte ting i kontrakten, og når et pizzaria/restaurent har accepteret vilkåerne, så er det sku deres fejl og ik Just-Eats.

Og ville du ik selv låse så mange kunder som muligt, hvis du kunne? For ellers er der ik meget forretningssans over det du laver... Og med dine udtalelser i denne debat, kan jeg kun forudse, at du meget snart i andre sammenhænge vil modsige dig selv på det groveste!!!

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:20

Hmmmm...nu har jeg læst hele tråden og jeg forstår altså ikke, hvorfor det er så slemt et koncept disse Just Eat har, de har banket en god forretning i gang, og tjener vel sagtens penge på det. Men nogle gange er det som om, at man helst skal give en kanon god service samt produkt......men....det må ikke koste penge...

Jeg kender ikke personligt til Just Eat, men går ud fra at de pizzeriaer der er med i ordningen er tilfreds med markedsføringen osv. for den synes jeg man ofte ser.....

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 18:20

@Fashion-Seller

Og ville du ik selv låse så mange kunder som muligt, hvis du kunne? For ellers er der ik meget forretningssans over det du laver... Og med dine udtalelser i denne debat, kan jeg kun forudse, at du meget snart i andre sammenhænge vil modsige dig selv på det groveste!!!

Nej jeg er ikke interesseret i at låse mine kunder på nogen måde, jeg driver en forretning ikke et fængsel.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:22

Tilbudsguiden:

@Fashion-Seller

Nej jeg er ikke interesseret i at låse mine kunder på nogen måde, jeg driver en forretning ikke et fængsel.

Nu kommer det selvfølgelig os lidt an på branche, men tvivler på den udtalelse der holder vand i det lange løb...

Side 6 ud af 11 (101 indlæg)