Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan Tjener Just Eat osv. deres Penge

Side 4 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

@David

Udover det så er det fuldstændig ligegyldigt at justeat logger ip adresse, for som nævnt i mit tidligere indlæg så sker der ikke noget når at ejeren af et pizzaria henvender sig til politiet.

Med andre ord det system som du siger er lavet til at finde systematisk snyd virker ikke ret optimalt syntes du selv det?

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 18:14

Tilbudsguiden:

Hvis du selv læser dit indlæg igennem så skriver du at justeat ikke ville fakturerer for ordren, men hvad med benzin penge og den mad der er blevet bestilt?

Benzinpenge og tabet på maden havde de haft uanset hvor svindel-ordren kommer fra. Kernen i mit indlæg var netop, at svindel-ordrer forekommer sjældent hos Just-Eat, og at risikoen normalt ikke er større end svindel-ordrer via telefonen.

Den hænger stadig på pizzariaet, burde justeat så ikke gå hen og sænke deres urimelige priser overfor disse pizzariaer?

Hvis pizzariaet mener, at prisen er for høj, står det dem vel frit for at fravælge Just-Eat, præcis som de kan fravælge annoncering i lokalaviser, telefonbøger, busskure og på ryggen af De Grønne Bude, hvis udgiften ikke står mål med indtjeningen.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 18:16

Tilbudsguiden:

Udover det så er det fuldstændig ligegyldigt at justeat logger ip adresse, for som nævnt i mit tidligere indlæg så sker der ikke noget når at ejeren af et pizzaria henvender sig til politiet.

Korrekt, pizzariaet kan ikke bruge IP-adressen til noget - det kan Just-Eat til gengæld, hvis de mistænker systematisk snyd. Det oplevede vi som sagt ikke, da jeg arbejdede der.

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:23

@David

Jeg tror simpelthen bare at du ikke vil forstå hvad det er jeg mener med det jeg skriver, så jeg prøver lige en allersidste gang.

Mener du at justeat kan tillade sig at tage de beløb som de tager den service de stiller og med den sikkerhed som de tilbyder deres kunder?

Så vil jeg godt lige spørge dig om en ting.
Hvis du mener at svindel-ordre via telefonen forekommer i ligeså stor stil og endda mere end på justeat som du påstår, hvorfor er det så at justeat ikke kan finde ud af at gøre noget ved det med at tracke svindel-ordre?

Det virker mest af alt somom man er interesseret i at prakke sin pizza mand et produkt på ærmet som han absolut ingen grund har til at have. Han ville i bund og grund være bedre stillet med en hjemmeside med eget menukort.

Jeg sammenligner det lidt med TDC de gule sider som også blot er et ubrugeligt opslagsværk :)

Mange erhvervsdrivende vælger alligevel at betale for at stå i de gule sider men til hvilken nytte?
Justeat er en idé der kunne blive god men de har bare ikke gjort nok for det, og det tror jeg der er nogen der vil gøre engang i fremtiden.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 18:38

Tilbudsguiden:

Mener du at justeat kan tillade sig at tage de beløb som de tager den service de stiller og med den sikkerhed som de tilbyder deres kunder?

Jeg mener Just-Eat kan tillade sig at tage præcis den pris, som deres kunder vil betale. Så længe kunderne føler, at de får noget for pengene, bliver de ved med at betale, og mener de en dag, at Just-Eat ikke er prisen værd, opsiger de deres aftale. Sker det tilpas ofte, sænker Just-Eat priserne - eller går konkurs.

Men eftersom det ikke er sket, må produktet være prisen værd for de kunder, de har?

Hvis du mener at svindel-ordre via telefonen forekommer i ligeså stor stil og endda mere end på justeat som du påstår, hvorfor er det så at justeat ikke kan finde ud af at gøre noget ved det med at tracke svindel-ordre?

Hvad mener du de bør gøre? I forvejen har de mulighed for at registrere IP-adresser og blokere dem hvis nødvendigt. Mener du de skal indføre CPR-validering for alle kunder? Det ville nok have en væsentlig negativ indflydelse på deres, og restauranternes, indtægt.

Det virker mest af alt somom man er interesseret i at prakke sin pizza mand et produkt på ærmet som han absolut ingen grund har til at have. Han ville i bund og grund være bedre stillet med en hjemmeside med eget menukort.

Da jeg var ansat havde Just-Eat ikke sælgere, der truede pizzariaer til at købe deres service - og jeg tvivler stærkt på, at det er sket siden da. Som sagt et par gange, pizzariaet kan vel lade være med at købe produktet, hvis de ikke mener de får noget ud af det?

Mange erhvervsdrivende vælger alligevel at betale for at stå i de gule sider men til hvilken nytte?

Er det De Gule Siders skyld, at den erhvervsdrivende lader sig notere i deres telefonbøger? Kunne den erhvervsdrivende evt. selv tage ansvar for sine køb - om det er De Gule Siders telefonbog, eller Just-Eats service?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 18:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan kan jeg drage en anden konklusion end den jeg drager?
Du skriver udelukkende at man skal betale i dyre domme for en simpel faxmaskine...
Til at begynde med er det jo overhovedet ikke faxmaskinen der får folk til at melde deres forretning til just-eat, det er de potentielle kunder og ordrer...
Ud fra de informationer jeg havde da jeg svarede, kunne jeg altså ikke drage en anden konklusion.

At du så pludselig fremkommer med alle disse beløb og fakta i dette svar, kunne jeg jo ikke forholde mig til ud fra dit ultrakorte "sure opstød" Winktidligere...

Jeg konkluderede på de 2 linier du skrev, ikke på alt det du skriver her...
Jeg anfægtede ikke om just-eat er for dyr, eller for den sags skyld om de er billige, jeg kommenterede at du udelukkende talte om en fax, og den er vel nærmest ligegyldig, når man skal se på økonomien.

Bortset fra det, kan jeg med disse nye informationer godt se at det lyder en anelse pebret... Men nogle forretningsmænd kører mere på at tjene penge nu og her, end på at skabe en god forretning for begge parter, det kunne det her godt ligne et eksempel på...
Personligt ville jeg hellere lave en forretning der var mere langsigtet, og så attraktiv at kunderne ikke kunne sige nej... Det er vist det der kaldes en "win-win"

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 18:57

Mener at have læst (herinde), at hvis man opsiger aftalen er man forhindret i at bruge et konkurrerende site i en årrække. Nogen der kender til det.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:02

Det tror jeg personligt ikke på. Jeg tror ikke det er lovligt at lave sådan en kontrakt og hvis det rent faktisk er sandt vil jeg sætte en kasse kolde øl på at man kan fremlægge det på papir fra en alternativ vinkel så at det ER ok at bruge en "konkurrende" sevice ;-)

Tilmeldt 1. Jun 08
Skrevet kl. 20:51

Jeg aner ikke om det er korrekt, har blot set det nævnt og da det er B2B, kan Just Eat jo gøre hvad de vil, blot den anden part skriver under.

Tilmeldt 1. Jun 08
Skrevet kl. 20:52
Side 4 ud af 11 (101 indlæg)