Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan Tjener Just Eat osv. deres Penge

Side 3 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg vil sige at hver enkelt restaurant eller pizzaria betaler 11 % for enkelt ordre de modtager via gennem Just-eat.dk, samt er der en del firmaer som samarbejder med just-eat.dk hvor de så sælger deres produkter til den enkelte pizzaria eller restaurant, der fra tjener de os penge eller kommision kan man os kalde det..

samt har de os en årlige kontigent de betaler for hvilket beløbet er omkring 4000 kr om året...

hilsen.....

mustafa Gultekin

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 16:24

Jeg har heller aldrig oplevet at et pizzaria bad mig benytte dem direkte... så det er øjensynligt ikke så almindeligt som det bliver udlagt...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:49

@Jørgen.

Når det er sådan at Justeat kører med den politik at pizzariaer og restauranter SKAL leje faxen af justeat for 10.000 kr. så jo så er der også penge i almindelige små sager. Ved siden af betaler de også for de ordre der bliver udført, og det er også derfor de fleste pizzariaer og restauranter foretrækker at man bestiller over telefonen da de så får endnu mere i kassen på hver bestilling.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:58

Tilbudsguiden:

@Jørgen.

Når det er sådan at Justeat kører med den politik at pizzariaer og restauranter SKAL leje faxen af justeat for 10.000 kr. så jo så er der også penge i almindelige små sager. Ved siden af betaler de også for de ordre der bliver udført, og det er også derfor de fleste pizzariaer og restauranter foretrækker at man bestiller over telefonen da de så får endnu mere i kassen på hver bestilling.

Jeg er enig. Det er en bekostelig affære - men de ordrer just-eat leverer er i vid udstrækning ordrer pizzariaerne ellers ikke havde fået !

Deres prispolitik er tydeligvis baseret ikke baseret på "hvad-er-rimeligt", men på hvad man kan tage, - for at det stadig fremstår en "lille smule" attraktivt for samarbejdspartnerne (pizzariaerne).

Det er også helt i orden synes jeg - der er jo ingen der tvinger dem til at være med.

Jeg personligt, synes ikke om at de er på kommision.

Jeg har som nævnt tidligere spist mange pizzaer i tidens løb og når jeg har lavet de første par ordrer over nettet er jeg rimelig sikker på at de fleste pizzariaer vil foreslå mig at kontakte dem direkte i fremtiden - jeg ved godt at det er de færreste pizzariaer der gør det ved førstegangskøbere.

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 17:06

@Janno

Hvordan kan du drage den konklusion ud fra mit indlæg? Nej jeg mener ikke at pizzariaerne ville have de samme muligheder blot ved at købe en fax.
Når det er sagt, så mener jeg det er direkte svindsk at Justeat pålægger restauratørene de udgifter de gør i forbindelse med justeat, men man kan jo håbe at de finder et alternativ for det er der stærkt brug for. Jeg mener ikke man kan tillade sig at lease en fax ud til 10.000 kr. som i en forretning koster 600 kr. + moms, ligesom jeg ikke mener at en virksomhed som justeat kan tillade sig at opkræve så meget fra deres kunder som de gør.

Justeat tilbyder ikke nogen sikkerhed overfor deres kunder, og det vil sige at restauratørene ikke har nogen egentlig garanti for at de ordre der bliver udført via justeat er gyldige. Med andre ord kan en restaurant gå hen og miste penge på ordre der bevidst er lavet til at skade restauranten. Det sker f.eks. med at besøgende på justeat bestiller pizza og andet til adresser der ikke findes. Politiet gider ikke tage sager op som disse, og justeats kundeservice har ikke meget mere end en ip adresse på de ordre som der bliver udført gennem siden.

Justeat lever lige pt. på gyldne dage, men mon ikke der kommer andre boller på suppen når der kommer et alternativ der er bedre, billigere og bedst.
Alt i alt syntes jeg justeat virker som et godt koncept og jeg bruger det også selv, der er bare ikke gjort nok ud af det og folkene bag det høster meget mere end de burde gøre.

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 17:10

@Jørgen

Jeg vil til dels give dig ret i at mange af ordrene ville pizzariaerne ikke få hvis de havde været foruden justeat. Jeg har selv prøvet nye restauranter og pizzariaer af gennem just eat, men den restaurant jeg støtter allermest ligger i den helt anden ende af byen. Når jeg skal bestille fra dem bestiller jeg over telefon og hver gang de kommer har de en pizza flyer med, kommer med fantastisk mad en smilende ansat leverer maden og alle er glade.

Det at de hver gang har et menukort med hver gang gør at:

#1 Jeg kan smide det gamle menukort ud jeg havde

#2 Jeg kan se om der er kommet nogen nye spændende ting jeg skal prøve næste gang.

#3 Sparer Restauranten for 10% af den ordre jeg lægger hos dem.

Som sagt tidligere alle er glade og jeg tvivler også på at den restaurant er på justeat meget længere :)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:22

@Tilbudsguiden: Justeat lever lige pt. på gyldne dage, men mon ikke der kommer andre boller på suppen når der kommer et alternativ der er bedre, billigere og bedst. 

Hvis du mener det så kan det vel ikke være så svært at vælte just eat af pinden eller give dem en anstændig konkurrent, da det lyder som om at, hvis jeg forstår de tidligere indlæg korrekt at kunderne (pizzariaerne) betaler 4000 kr. årligt i "kontingent" 10.000 kr. i leasing for en "adopter" eller hvad det nu en er.... samt 11% af hver ordre, det er da at presse citronen lige rigeligt i mine øjne, og dette kan da bestemt gøres billigere, og med en god og stædig markedsføring burde det da bestemt være muligt ;-)

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 17:31

@Thomas

Det kan nemlig ikke være svært at vælte justeat af pinden og scorer fortjenesten på at leverer den selvsamme service som de leverer nu om dage til billigere priser.

Jeg mener dog at før man kommer med en model der sparker dem af benene bør man gøre noget for at lave et system der er mere sikkert end justeats er. Det duer ikke når der ikke er sikkerhed i systemet.

Restauranterne taber penge på de ordre der bliver bestilt som går til ukendte adresser. Justeat kan og vil kun oplyse ip adresse samt de oplysninger de har om bestillingen hvilket ikke er ret meget. Det kan man så tage til politiet og de vil herefter afvise restauranten.

Men at lave en løsning der ville være bedre end justeat ville bestemt være en mulighed ja :)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:48

Tilbudsguiden:

Restauranterne taber penge på de ordre der bliver bestilt som går til ukendte adresser. Justeat kan og vil kun oplyse ip adresse samt de oplysninger de har om bestillingen hvilket ikke er ret meget. Det kan man så tage til politiet og de vil herefter afvise restauranten.

Da jeg arbejdede for Just-Eat, var der virkelig få svindel-ordrer, og de der var, sørgede vi for at registrere, så restauranten ikke skulle betale Just-Eat for ordren. Dette system blev desuden brugt til at registrere systematisk svindel - noget, vi aldrig oplevede, mens jeg var der.

Risikoen for svindel-ordrer er der altid - om det sker via Just-Eat, eller et opkald fra et skjult nummer direkte til restauranten, er vel ligegyldigt. Just-Eat har dog muligheden for at spore IP-adressen, restauranten har ingen mulighed for at finde det skjulte nummer.

Tilmeldt 27. Jun 09
Skrevet kl. 18:08

@David

"Da jeg arbejdede for Just-Eat, var der virkelig få svindel-ordrer, og de der var, sørgede vi for at registrere, så restauranten ikke skulle betale Just-Eat for ordren. Dette system blev desuden brugt til at registrere systematisk svindel - noget, vi aldrig oplevede, mens jeg var der."

Det holder jo heller ikke nogen steder det der David.
Hvis du selv læser dit indlæg igennem så skriver du at justeat ikke ville fakturerer for ordren, men hvad med benzin penge og den mad der er blevet bestilt?

Den hænger stadig på pizzariaet, burde justeat så ikke gå hen og sænke deres urimelige priser overfor disse pizzariaer?

Side 3 ud af 11 (101 indlæg)