Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 idé om dagen

Side 5 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, I må undskylde at der har været stille de sidste 4-5 dage..

Men jeg havde lige et bryllup der skulle overståes og vel en af de bedste dage i mit liv :)


--------------------------------------------------------------------------------------------


21. Idé

Titel:

Edutainment - Historiespil i adventure format

Beskrivelse:
Jeg så gerne et episodebaseret adventurespil, som var tildelt undervisningen i historie i folkeskolen (ca. fra 5. til 8.).

Vi var en gruppe, som udviklede det første udkast til et historiespil i afsnit, som skulle få eleverne til at gennemleve vigtige historiske begivenheder med deres egne karakterer og på den måde lære historien, mens de føler sig som en del af den.

Men i stedet for at lade spillerne påvirke historien (som strategispil gør), skal de følge den som biroller (via adventurerollen), og altså udleve et eventyr "langs" med den historiske udvikling.

Samtidig skal deres viden om historien på det pågældende tidspunkt styrkes ved konstant at blive udfordret på denne.


Inspiration
Adventure: Monkey Island format (drevet af fortællingen, problemer: analyseres / løses)
Afsnit / Episoder: Sam & Max nye format
Historiske fakta og stemning implementeret i spillet, som det er i fx Total War serien


Man kunne forestille sig, der ville være langt bedre muligheder for at fortælle både gode / dårlige /alvorlige historiske begivenheder, hvis der bliver formet en spændende parallel historie. Dette kan muligvis også hjælpe til at holde computerspillet objektivt, og ligesom det giver nærhed til den historiske viden og hændelserne, vil de ikke blive personlige, så længe man er holdt på afstand med sin egen historie. 


--------------------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med den store dag:)

Det må da have givet nogle inspirerende tanker;)

 

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak Christen.. ja, der kom et par idéer fra de sociale dage...


--------------------------------------------------------------------------------------------


22. Idé

Titel:

Familiesport / konkurrencer

Beskrivelse:
Jeg så rigtig gerne en organisation eller lign. der kunne varetage familiesport på et konkurrenceplan.

Det drejer sig selvfølgelig ofte om individualister og professionelle holdkonkurrencer etc. Derfor kunne det være anderledes og opmuntrende at se en organisation, der kunne gøre sport med familieindsats mere "in".

Det kunne være de fleste sportsgrene, hvor det kunne løses af et mindre hold:
En "familie"-iron man delt op i de 3 kategorier.
Maratonløb
Klatring
Udholdenhed
Volley
.........teknisk set de fleste sportsgrene, hvis man tweekede regler / omstændigheder - så det blev familievenligt.


Der er de store DGI organisationer, som også gerne vil lave familiedage etc. Men hvis man tog det som et reelt fokus område, som det var noget man kunne træne sig op til.
Hvad skal der til, for at en familie kan træne sammen? Hvordan skal sådanne konkurrencer se ud, for at kunne indeholde forskellige køn, aldre og størrelser :)


--------------------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er netop kommet hjem efter en længere cykeltur... hvorefter det slog mig...

--------------------------------------------------------------------------------------------


23. Idé

Titel:

Night biking

Beskrivelse:
Jeg savner da egentligt en klub hvor man dyrker natcykling - det ville da være fedt :P

Har søgt på det, og det ser ud til at finde sted flere steder rundt omkring i verdenen... well, Danmark burde være et ideelt sted at starte.
Så jeg fandt følgende: http://www.instructables.com/id/How-to-form-a-Night-Biking-Society/


Andre sportsgrene?
Nat-tennis... med oplyste streger, bolde og det...
Nat-volley... igen, så længe der er oplyst noget bane, noget på deltagerne og boldene - så burde der ikke være det store problem.

Måske en sportsorganisation/klub, something - som kunne fokusere på / tage sig af natsportsgrene - og få det gjort sexy....
Også noget jeg er kommet ind på i den forrige sportsidé.. så handler det jo om, at der er nogen som ta'r teten!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Larsen:
Andre sportsgrene?

Man ser det for sig:
Nat-synkronsvømning med knæklys.Angel

mvh Hans

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så lige en hurtig idé inden jeg går i seng... :)

--------------------------------------------------------------------------------------------


24. Idé

Titel:

Det omskiftelige tastatur...

Beskrivelse:
Jeg har før været inden på software der kunne styre ens genvejstast-helvede, til alle ens forskellige programmer... (tjek længere tilbage;)

En anden tilgang, til noget af samme problemstilling kunne være.

Et tastatur hvor tastens funktion ligger i tasten og ikke på keyboardet som normalt.
Dvs. hvis du bytter rundt på tasterne, så følger funktionen med.

Tasterne burde da have nogle universelle størrelser, så de var nemme at flytte rundt imellem hinanden.
Så kunne man både eksperimentere med nye opsætninger, og gøre tastaturet klar til forskellige spil.


Umiddelbart tror jeg, at hvis man brugte tiden på det, kunne man finde nogle opsætninger, der passer en bedre en standarten.
Jeg taler selvfølgelig hovedsageligt om funktionstaster og ikke bogstaverne, da det tager en rum tid at vende sig til noget nyt, hvis man ikke kigger ned på keyboardet.

Så hvis nogen spørger hvorfor...... kan du spørge - hvorfor ikke? ;)


--------------------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Emil Larsen:
Andre sportsgrene?

Man ser det for sig:
Nat-synkronsvømning med knæklys.Angel

mvh Hans


Haha, ja... eller stangspring med nødblus...

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Varde
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle cykelklubber kører noget såkaldt "Bike af dark" hvor de kører mountainbike i skovene med lys på..
Det er vanvittigt men sjovt..

Fra Randers
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Larsen:

Så kom vi til idé nr. 14... ja, og som altid... sent på dagen ;)
Dette øger altid risikoen for tastefejl - men så igen, man bliver også kreativ når mørket falder på..


--------------------------------------------------------------------------------------------


14. Idé

Titel:
Mobile subscription software

Beskrivelse:
Jeg tænker mig et stykke software der kan installeres på mobilen, og som giver brugeren mulighed for at overvåge sit forbrug, ved samtidig at gøre denne i stand til at få udregnet det bedst mulige abonnement til ham eller hende, via fx information fra portaler som www.mobilpriser.dk.


--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg må sige dette er en god ide; men Telepristjek.dk er den side jeg har bedst erfaring med ;) her kan man finde det bedste mobil abonnent til i hele DK.

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Larsen:




Andre sportsgrene?
Nat-tennis... med oplyste streger, bolde og det...
Nat-volley... igen, så længe der er oplyst noget bane, noget på deltagerne og boldene - så burde der ikke være det store problem.

Måske en sportsorganisation/klub, something - som kunne fokusere på / tage sig af natsportsgrene - og få det gjort sexy....
Også noget jeg er kommet ind på i den forrige sportsidé.. så handler det jo om, at der er nogen som ta'r teten!


--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mega god ide, er det ikke muligt, at dække bolde og streger med en selvlysende maling.

jeg fandt en forhandler af denne type maling.

http://www.borupkunst.dk/hobbyartikler.asp?t=1&ID=4446

 

 

Side 5 ud af 6 (56 indlæg)