Hahaha... Det er sku en sjov idé :-)...! |
Godt at se nogle inputs på idéerne... :)
--------------------------------------------------------------------------------------------
25. Idé
Titel:
Real Online Feeder / RSS Feed Channel
Beskrivelse:
Der findes en hel del nyhedskanaler som har news feeds (RSS feeds), men jeg tænker - hvorfor findes der ikke en RSS Feed nyhedskanaler?
En online nyhedskanal på nettet (via sin egen portal eller lign.) som er 100% brugertilpasset, og som kun levere korte RSS nyheder.
Disse nyheder kan selvfølgelig både være i video, tekst, lyd og billedform. Formatet er ikke så vigtigt i forhold til konceptet om korte, brugertilpasset nyheder.
Man kunne blande et analyseværktøj ind i det, og give kanalen mulighed for selv at tilpasse sig efter brugeren (hvis dette er ønsket, ud over de almindelige brugertilpasningsmuligheder der måtte være). Gennemsnitlige lix-tal, yndlings formater, tidspunkter på dagen til forskellige nyheder etc.
Det nærmeste jeg selv er kommet, er netvibes, hvor jeg lister alle mine news feeds op ved siden af hinanden. Men jeg har lagt mærke til hvordan jeg næsten hver dag benytter det samme mønster og læser samme type nyheder i specifikke rækkefølger.... og tænker... jeg kan da ikke være den eneste om det?
Ligeledes hopper jeg ind på dr.dk's update og holder mig lidt opdateret, og tænker.. rart, hvis jeg kunne få smækket disse nyheder sammen til en lækker kanal kun til mig.
Derudover ville jeg gerne have tid til nogle flere udenlandske nyheder, men der bliver hurtigt alt for mange lister af newsfeeds, bare for måske at tjekke 1-2 nyheder ud af 30 på en dag.
Er sikker på at nogen kan komme op med internettets svar på en kloning mellem Grooveshark og Metroexpressen?
--------------------------------------------------------------------------------------------