Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 idé om dagen

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahaha... Det er sku en sjov idé :-)...! 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 20:30

Godt at se nogle inputs på idéerne... :)

--------------------------------------------------------------------------------------------

25. Idé

Titel:

Real Online Feeder / RSS Feed Channel

Beskrivelse:
Der findes en hel del nyhedskanaler som har news feeds (RSS feeds), men jeg tænker - hvorfor findes der ikke en RSS Feed nyhedskanaler?

En online nyhedskanal på nettet (via sin egen portal eller lign.) som er 100% brugertilpasset, og som kun levere korte RSS nyheder.
Disse nyheder kan selvfølgelig både være i video, tekst, lyd og billedform. Formatet er ikke så vigtigt i forhold til konceptet om korte, brugertilpasset nyheder.

Man kunne blande et analyseværktøj ind i det, og give kanalen mulighed for selv at tilpasse sig efter brugeren (hvis dette er ønsket, ud over de almindelige brugertilpasningsmuligheder der måtte være). Gennemsnitlige lix-tal, yndlings formater, tidspunkter på dagen til forskellige nyheder etc.

Det nærmeste jeg selv er kommet, er netvibes, hvor jeg lister alle mine news feeds op ved siden af hinanden. Men jeg har lagt mærke til hvordan jeg næsten hver dag benytter det samme mønster og læser samme type nyheder i specifikke rækkefølger.... og tænker... jeg kan da ikke være den eneste om det?
Ligeledes hopper jeg ind på dr.dk's update og holder mig lidt opdateret, og tænker.. rart, hvis jeg kunne få smækket disse nyheder sammen til en lækker kanal kun til mig.
Derudover ville jeg gerne have tid til nogle flere udenlandske nyheder, men der bliver hurtigt alt for mange lister af newsfeeds, bare for måske at tjekke 1-2 nyheder ud af 30 på en dag.

Er sikker på at nogen kan komme op med internettets svar på en kloning mellem Grooveshark og Metroexpressen?

--------------------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:47

....... Synes godt jeg kan mærke, at jeg havde mere tid i sommerferien ;)
Denne idé blev nok egentlig til, fordi jeg altid har været dårlig til at huske de ting - som jeg har lånt ud...

26. Idé

Titel:

Youborrow.dk / iBorrow.dk eller lign.

Beskrivelse:
Har haft idéen oppe og vende, ang. et lille website, hvor man kunne tilmelde ting man havde lånt ud til folk... Med mulighed for at sende huske mails/sms, både til en selv og låneren. 

Med andre ord - en simple online huskeseddel for ting man har lånt ud. 

Der kunne være forskellige måder at sætte "alarm/påmindelse" på.
Det bliver selvfølgelig nødt til at være ultra nemt at gå til, hvis det skal være noget for alle. Men der er som sådan heller ikke mange faktorer, som der skal holdes styr på.  

Man kunne nemt forestille sig målrettede reklamer på websitet, som netop omtaler de ting man låner ud/låner ... og man må betragtes som mere modtagelig, hvis det man låner er godt :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 12:29

Super godt gået Emil :)

Det her kan alle iværksættere lære en del af. Eventuelt sæt det som et mål at få 3 ideer om dagen 10 dage i træk. Det sætter hjernens fokus i gang, og er faktisk utrolig nemt når først man er gået i gang.

Så skal ideerne så testes og sættes i gang, men super her af Emil. Det er sådan her man gør

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 01:57

Hey Movement... tak for din feedback...
Ja, det kunne faktisk være en måde at få udformet så mange idéer som muligt.. Det er så lige det med tiden, men hva.. nu må vi se hvad det kan blive til :)

27. Idé

Titel:

Bloggerdating.dk

Beskrivelse:
Har selv ejet domænet Bloggerdating.dk i et par år, men måtte til sidst droppe idéen, da der hverken var tid eller penge til at kaste sig ud i det. Og dermed er domænet også frit igen ;)

Jeg kan forestille mig en dating portal, der gør sig mere i kommunikationen end billedkiggeriet.
Websitet giver nogle gode administrative værktøjer til at opsætte noter, blogs og indlæg på ens profil. Mere dynamisk opsætning af profiler, så de ikke ligner almindelig blogs fra blogspot.
Det kunne fx være et system der gjorde det muligt at flytte tekstbokse imellem hinanden, som man finder det på Netvibes.com. Så man kan lave sine egne post-its og logs.

Der skulle være muligheder for at feede på hinandens blogs, kommenterer og skabe såvel åben som lukket dialog imellem hinanden.
Måske kan man rate hinandens blogs, og på den måde kan man søge mellem gode indlæg.

Et datingsite hvor kommunikation, indhold, tekst og identitet er i fokus....

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 09:04

Jeg tænkte også mere til folk der skulle starte op , enten for første gang eller starte op på ny, og som ikke rigtig vidste hvad de ville.

Så er mit råd :

1 :Få 3 ideer til at tjene penge, starte firma per dag i 10 dage

2 : Gå efter dem der gør dig mest glad

3 : Kan du ikke leve af dem , pt, så gå efter dem der er nemmest at sætte i verdenen.

4 : Gør alle de andre ting du får at vide du skal for at starte et firma. Læs på startvækst.dk eller herinde

Brug gerne nogle måneder på forberedelse af dit firma, så forøger du dine chancer for succes mange gange og det bliver meget nemmere at styre , når det først kører

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 6 ud af 6 (56 indlæg)