Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brev kontra pakke (forsikret)

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Kim Gam-Jensen [tropefisk.dk]"]

Fashion-Seller:

Når noget er sendt som pakke kvitteres der! Så det er ik noget man skal forlange...

Der er ikke korrekt. Jeg modtog f.eks. rent privat en pakke i sidste uge og den skulle jeg ikke kvittere for - og det er langt fra et enestående tilfælde. Var jeg afsender af den pakke, ville jeg ikke kunne bevise at køber havde modtaget den. Ind i mellem stiller Post Danmark (afhængig af hvilken post der leverer den dag) pakker til mig i vores baggård.

Desuden kvitterer næsten ingen erhvervskunder for modtagelse af pakker, men det er så en anden sag.

[/quote]

Det er sælgers problem ikke kundens, de pakker der ikke kvitteres for er scannet og vil blive dækket af en "tro og love" erklæring fra kunden hvis kunden efterfølgende ikke mener pakken er modtaget. hvis forsendelsen er sendt med postdanmark som pakke

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:21

Er vi ik røget en smule af sporet? Vi gik fra at diskuterer hvem der B2C hænger på et forsvundet brev (uden forsikring), og reglerne omkring dette, til at snakke om hvem der hæfter for en forsikret pakke, som er leveret uden underskrift.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:27

Hej Allan,

Jeg har læst teksten i linket og kan bekræfte det du skriver, men det er jeg såmænd heller ikke så meget i tvivl om efter at have søgt lidt på nettet de sidste minutter. Jeg skal være den første til at erkende hvis jeg tager fejl, og det har jeg så gjort i dette tilfælde, men det ændrer dog ikke på den præventive virkning af vores salgs- og leveringsbetingelser.

Er det i øvrigt ikke en underskudsforretning fragtmæssigt at tage 54 kroner i fragt for jer? I har jo relativt mange "fragttunge" produkter.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:33

Hej Kim
Ja vi kan jo ikke alle vide alting om alt. Men tilsammen ved vi nok en del :-)

Jo det er en underskudsforretning. Især fordi jeg af administative årsager ikke vælger at lade fragten være momsfri, dvs. jeg opkræver kun 43,20 kr. i fragt ex. moms.
Det er helt klart noget jeg skal have analyseret og regnet på, om det vil være på tide at ændre fragten, når jeg modtager mit årsregnskab fra revisoren. Jeg har fornylig hævet den fra 49 kr. til 54 kr. og jeg tør ikke hæve den meget mere, da en stor del af vores omsætning består af ordrer på ca. 100-200 kr. og fragten kan derfor virke voldsom.
Tidligere solgte vi primært karaoke og derfor var en overvejende del af ordrerne 1-2 karaokeplader, der kunne sendes afsted for 10-15 kroner. Dengang tjente vi rent faktisk på, at tilbyde en fast lav fragtpris.
Men nu er rigtig mange af vore pakker på 5-15 kg. og også en pæn mængde ligger på op til 100 kg. Og priserne på fragt (også breve) er jo stegt voldsomt de sener år.

På enkelte varer har jg valgt, at forhøje prisen en smule iforhold til hvad jeg normalt ville sælge varen til, for at kompensere for den dyre fragt. Det gælger bl.a. nogle lysstativer som er for lange, og der derfor skal betales for volumenpakke.

Hvis jeg ændrer fragten bliver det nok noget med at man betaler udfra vægt. Det er fair overfor kunden og de fleste tunge ting, er også i den dyre ende, og så betyder det ikke så meget om fragten er 25 kr. eller 100 kr.
Men jeg har et par tusinde varer hvor vægten ikke er angivet så det er en stor mundfuld.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)