Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bautik.dk - Hjælp til Brugervenlighed & Makeover tips

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet, dog har jeg allerede været ved dandomain.. og deres konvertering lavede MEGA rav i mine produkter så intet passet whatsoever.. så pga. manglende tid droppede jeg dandomain igen selvom der var lavet design og det hele, og blev ved scannet.. Kan/vil først skifte når jeg har tid til at oprette vare og lave det hele ordenligt fra starten.


Og de giver faktisk konverteringen GRATIS og ikke 999,- som de ellers skriver på deres side, hvilket er en God service, bare ærgeligt den ikke virker optimalt, på min shop ihvertfal.

Fra Sverige
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjern alt tekst, fokuser på billeder og dimensioner på produktet.

Skift din skrifttype til noget der læses bedre.

Fjern alle sorte rammer.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

"Fjern alt tekst, fokuser på billeder og dimensioner på produktet."

Mener du virkelig det? Uden tekst bliver søgemaskineoptimering en virkelig krævend opgave. Og flotte billeder sælger, men flotte billeder fulgt op af en spændende tekst sælger som regel bedre.

Bemærk at det hedder "Nye varer" (flertal) og ikke "Nye Vare" (her er Nye flertal og vare ental)

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Jeg vil gå direkte til det der springer mig i øjnene, nemlig dit spm. nr. 4 om overskueligheden. Øverst på indgangssiden er der en vandret  "Nyheder" menu. Neden under i venstre kolonne en [ Vælg kategori ] drop-down menu. Under den en lodret "Varekatalog" menu i hele venstre spalte. I bunden af siden endnu en vandret menu. Mange af punkterne fører samme sted hen. [ Vælg kategori ] drop-down menuen er  på min browser smal nok til at være ubrugelig, da eks. - Antik / Brugte... optræder, uden fortsættelse, lidt for mange gange. Mit bud: Drop den drop-down list helt. Ligeledes med den i bunden af siden. Læg punkterne i topmenuen ind under et punkt "Nyheder" Og flyt det ned i varekatalogmenuen på linje med "Brugt", "Diverse", "Links" etc. og fokuser herefter på at have den ene menu på forsiden.Opdater den så der eksempelvis ikke står "Links" 2 steder. Nu hvor jeg er ved "Links" siden: Mine forventninger om en links-side gør at følgende er overflødigt:

Bautik.dk - Nye & Brugte Byggematerialer!

Bautik.dk er et online byggemarked. Hvor du kan du købe , sælge og bytte. nye og brugte byggematerialer og inventar til genbrug. F.eks. Fyldningsdøre, dannebrogsdøre, Nye og brugte branddøre, brand og lyddøre, hoveddøre, facadedøre,nye og brugte terrassedøre, dobbeltdøre,nye og brugte plastdøre, bondehusdøre, bondehusvinduer, sprossevinduer, dannebrogsvinduer, støbejernsbadekar, Gl. fyrtræ gulvbrædder, forsatsvinduer, nye og brugte plastvinduer, termovinduer, trapper, pallereol, lagerreol, hylder, stiger, vanger, og meget andet. Vi køber alle former for rest partier og brugte byggematerialer til genbrug.

Jeg har ikke brug for varekataloget i stikordsform - ikke lige her.

På "Fyldningsdøre"-siden står følgende:

Genbrug brugte byggematerialer fra Bautik.

Genbrug brugte døre og vinduer, og spar penge!

Find antik døre til dit byggeprojekt hos Bautik.

Her har du mulighed for at finde brugte døre til dit byggeprojekt.Vi har et stort udvalg i brugte hoveddøre, yderdøre, bondehusdøre, antik facadedøre,branddøre, brand og lyddøre, terrassedøre, dobbeltdøre, franske døre, antik dannebrogsdør, antik fyldningsdøre, nogle med termoglas, enkeltlagsglas og andre med facetslebne glas.

Genbrug brugte byggematerialer fra Bautik.

Genbrug brugte døre og vinduer, og spar penge!

Find brugte døre til dit byggeprojekt hos Bautik.

Jeg skal ikke kunne sige om det er stedet at fyre sine reklameslogans af, indtil flere gange? Jeg ville nok lede efter et bedre sted. Den efterfølgende tekst er informativ og relevant. Evt. kunne den struktureres som et par underpunkter til "Fyldningsdøre" "Mere om...", "Reparation & Vedligeholdelse", "Gode Råd", etc.

Afhængig af hvordan databasen er bygget op kan det være endog meget svært at opbygge er godt søgeskærmbillede, men det tror jeg kunne være et godt plus at kunne specificere sine kriterier (Nyt/Brugt(Alder), Pris, Materiale, Højde, Bredde, Indendørs/Udendørs, etc.).

Generelt tror jeg en hel del af "roderiet", kan ryddes pænt op hvis du prøver at tage dine besøgendes briller på, læse alle siderne igennem, tekst og menupunkter, og hele tiden spørge: Er den her tekst vigtig her? er dette dette menupunkt relevant? Har jeg som bruger eks. gavn af at kunne sortere en produktliste efter varenumrene? Lav evt. et sitemap samtidig, så kan det vise sig at være lettere bagefter at lave en fornuftig struktur på menuen.

Det har jeg selv ind i mellem kommet videre med. Men ingen garanti for at det virker, men hvis du kan bruge noget af det til noget er det bare ok.

Mvh

t-gaard

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger til "brugervenlighed". Helt konkret er det svært at fokusere på hvilke områder du som webshop ejer gerne vil have jeg som besøgende fokuserer på.

Jeg ville fx variere font typen noget. Arbejde med kontraster osv. 

Hvis du ikke planlægger at få nogen til at lave et nyt design til dig, ville jeg nok læse bogen:

Don't make me think, som er en let læst begynder bibel indenfor usability.

Og hvis du endelig vil have lidt mere design frihed så giver et skift fra Scannet til DanDomain da ikke det helt store. Her ville jeg klart trutte mit eget horn og sige Magento, som giver dig absolut frihed!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)