Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bautik.dk - Hjælp til Brugervenlighed & Makeover tips

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bautik.dk - Brugte Og Nye Byggematerialer

Lidt info og stats om min side:
Start: 1. Marts 2009
 - Salg af Nye & Brugte Byggematerialer over min Webshop, og mulighed for at komme på mit lager og se vare efter forespørgelse. Jeg leverer i Hele Danmark(brofaste ø'er) til rigtig gode priser, lige meget volume.

Analytics statistik startet: 7. April 2009
 - 9.730 Besøg
 -
70.581 Sidevisninger(7,25 pr. Besøgende)
 - 21,34 % Afvisningsprocent
 - 10,31 minuter gennemsnitligt tidsforbrug på websitet
 -  75,56% Nye besøg

PR & Annoncering
 - Google adwords (5 annoncer over 2% i konverterings rate og 20 under som er under optimering)
 - Den Blå Avis (50 Annoncer)
 - Gul Og Gratis (10 Annoncer)

Shopping System - Scannet, som jeg ikke er specielt glad for men tidsforbruget det tager at flytte og starte en ny side op er desværre for stort for mit budget og den tid jeg har til rådighed.

Beskrivelse af sidens design og brugervenlighed med egne ord
- Jeg syntes min side er alt for rodet og kedelig. Jeg har "været nødt til" at få en del tekst ind for at kunne kæmpe mig op Google med Succes... Efter 2 månder lå jeg på side 1 under "Brugte Byggematerialer" som er mit primært søgeord/fraise, og ligger  nu på nr. 3-4 på side 1, hvilket jeg selv er ret stolt af.

Spørgsmål til Aminoer:
1. Skal jeg ofre tid på at flytte til et andet Shop system som giver mig lidt mere Design Freedom og muligheder?
2. Skal jeg skære ned på Teksterne jeg har lavet på siden?
3. Er mit farvevalg godt nok?
4. Hvordan kan jeg evt øge besøgende og give besøgende et bedre overblik?

Jeg håber der er et par aminoer der kan give mig lidt hjælp, da jeg selv mener min side har brug for det.

Mvh

Per Jespersen
Bautik.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et spørgsmål ang. dublicatet Content.

Jeg vil gerne give mine brugere muligheden for at "bladre" igennem mine vinduer f.eks.. Hvor de kan se Vinduer med Termoruder, enkeltlags vinduer etc.. og samtidigt kan de bladre gennem Dannebrogsvinduer og bondehusvinduer. I Scannet shop kan det laves ved at lave varegrupper til hver menupunkts også "dublikere" produktet over i gruppen..

Vil det give dårlig SEO hvis jeg har produkt 1 i både "termoruder", "Dannebrogsvinduer" og "Brugte Vinduer"?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50

Nu er jeg bestemt ikke haj itl scannet shop systemer, men det som det hander om er om du har det samme indhold flere steder. Er det den samme side der bliver vist i 3 forskelige kategorier har du ikke et problem, men er det 3 identiske og forskelige sider så har du et problem. Ens indhold på flere sider giver altså problemer. Kender som sagt ikke mulighederne i scannet og hvad du kan, så kan ikke sige det præcist uden at have kigget på det.

Med hensyn til din side så syntes jeg den er MEGET hvid. Jeg føler der mangler noget segmentering/opdeling. Tror det vil give et bedre overblik mellem de 3 lodrette koloner du har hvis der kom noget variation i baggrund eller lign.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:00

Når du tilføjer en vare i flere kategorier i Scannet linkes der blot til den samme vare, og der er dermed ikke duplicate content.
Det er kun hvis du kopierer varen til en ny vare.

Læg mærke til url'en når du lander på varen. Det er altid den samme, uanset hvilken kategori du kommer fra.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Tak for responses Senna, Ja den er meget Hvid, og er ved at finde ud af hvad jeg kan gøre ved det:)

Allan: Okey, Det var mere mine Titler på Produkt listen om google ser dårligt på det at der er en kort beskrivelse 3 gange på min hjemmeside?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:39

Bautik:
Allan: Okey, Det var mere mine Titler på Produkt listen om google ser dårligt på det at der er en kort beskrivelse 3 gange på min hjemmeside?

Det burde ikke betyde noget. Det er jo dynamiske sider.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 23:43

Super! Så skal jeg bare igang med at lave undersider.. HURRAY for scannet:) et eller andet sted tænker jeg at jeg burde skift til Dandomain... meeeeeen.. at flytte 400 vare # er ikke sagen.:P

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 18:50

Hejsa

Hvis du har brug for hjælp med opsætningen af din scannet shop, så er du meget velkommen til at kontakte mig. peter@webitall.dk

// Peter

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 21:56

Hej Peter. Jeg investere "desværre" alle mine penge i nye vare og har ingen planer om at bruge penge på Design og opsætning, selvom jeg nok kunne bruge det:) Men du er gemt til evt. senere brug:)

Jeg modtager gerne mere kritik og forslag til min side:)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 02:18

Bautik:

Super! Så skal jeg bare igang med at lave undersider.. HURRAY for scannet:) et eller andet sted tænker jeg at jeg burde skift til Dandomain... meeeeeen.. at flytte 400 vare # er ikke sagen.:P

Bare lige et lille indspark. Du kan for 999,- få DanDomain til at fikse det for dig - læs mere her: http://help.dandomain.dk/Webshop5/DK/HTML/8.2_Konvertering_fra_Scannet_til_DanDomain_Shop.htm

Og hvis valget falder på DanDomain, og du bliver fristet at få forøget din konvertering og virke mere troværdig, så kig på dette Kom-I-gang-DanDomain-webshop tilbud som jeg netop har lanceret. Der kan du få virkelig høj værdi for pengene.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)