I dag kan mange nok ikke komme uden om engelsk som sprog i b2b sager - også selv om hovedmarkedet er i danmark. Dels er der mange udenlandske arbejdere i danske virksomheder, dels er næsten altid en udenlandsk samarbejdspartner. Det er også den situation jeg står i - og nu skal der laves nyt website. Gerne med lidt moderne seo tanker i. Det meste indhold er rettet mod danmark. Nogle få aktiviteter er rettet mere internationalt. Derfor er planen - som jeg gerne vil have kommentarer på - denne: Dansksproget site med det hele på www.firma.dk/da Engelssksproget site med lidt reduceret indhold på www.firma.dk Der skal også være en blog - men her er jeg i tvivl. De fleste indlæg bliver på dansk. Men det er overkommeligt at lave nogle indlæg på engelsk også (både fordi de har mening uden for dk og fordi det alligevel er arbejdssprog i nogen sammenhænge). Det kan laves som to blogs - en på www.firma.dk/da/blog (danske indlæg) og en på www.firma.dk/blog (engelske indlæg). Hvad siger i til det? PS: Jeg har pløjet indholdsfortegnelser til 3 nyere danske seo ebøger igennem - det er ikke tydeligt et emne der har optaget disse forfattere. PPS: Teknisk tænkes det implementeret med to Joomla 1.5 installationer og en eller to Wordpress installationer. |
Du skriver:
Det er også den situation jeg står i - og nu skal der laves nyt website. Gerne med lidt moderne seo tanker i.
Det meste indhold er rettet mod danmark. Nogle få aktiviteter er rettet mere internationalt. Derfor er planen - som jeg gerne vil have kommentarer på - denne:
Dansksproget site med det hele på www.firma.dk/da
Engelssksproget site med lidt reduceret indhold på www.firma.dk
Der skal også være en blog - men her er jeg i tvivl. De fleste indlæg bliver på dansk. Men det er overkommeligt at lave nogle indlæg på engelsk også (både fordi de har mening uden for dk og fordi det alligevel er arbejdssprog i nogen sammenhænge). Det kan laves som to blogs - en på www.firma.dk/da/blog (danske indlæg) og en på www.firma.dk/blog (engelske indlæg).
Min kommentar:
Hvorfor ikke hellere fastholde det logiske?
- dansk indhold på forsiden - firma.dk
- engelsk indhold på firma.dk/en
- blog på blog.firma.dk eller firma.dk/blog
- engelsk blog på firma.dk/en/blog
Dernæst kan du altid "købe" nogle artikler om dit specifikke emne med backlinks til din side. Det afhænger lidt af emnet for din forretning hvor det kan betale sig at købe omtale. Men brug også signaturer i fora, nyhedsgrupper (dk.opslag m.fl.) Altsammen er med til at opbygge backlinks, og det betaler sig.
Skriv en mail, hvis du får brug for et par tekster. :-)