Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på logo :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Hvad synes i om dette logo? Jeg har lavet det i et gratis program, derfor den lidt grynede streg. Er der en der evt. kan gøre det mere tydeligt?

Med ønsket om en varm og solskinsrig dag,

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:51

Synes måske det er lidt intetsigende. For mig minder det mere om en forening, et rejseselskab med rejser til muslimiske lande, eller sådan noget.

Kan se du slår på de bedste tilbud - det må jo være billigt. Alle forbinder udsalg, tilbud, discount, billigt osv. med farven gul. Nettos farver, Gul pris i Spar, udsalgsskilte er gule osv.

så jeg vil sige en OM'er desværre

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 12:56

Hej

Tak for responsen, og tak for din ærlighed :)

Jeg vil helst undgå farven gul. Er der andre farver, man forbinder med billigt?

Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 12:57

Well, jeg vil helt klart sige at selve teksttypen og  farven er rigtig god!

Ja du kan måske godt arbejde med et logo der mere udtrykker Slagtilbuddet - prøv at tænk en hammer ind i det :-)

Men flot ser det ud hvis, man ser bort fra det grynede!

Dbh. Simon.

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:02

Det er et fint og unikt logo, men hvad skal det bruges til?

Udover dette bør du nok spørge dig selv om der skal være tekst på et logo, medmindre logoet viser firmaets initialer eller navn. Derfor mener jeg at "Den hurtigeste vej... til de bedste tilbud..." ikke hører hjemme på selve logoet, men nærmere som et slogan som bliver vist på 595.dk's forside.

Men der er ingen tvivl om at det er et unikt logo, og at det er let genkendeligt.

Mvh

Peter Olsen.

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Lige et par hurtige retningslinier når man skal lave et logo. 

Som regel er det de mest enkle logoer der virker bedst. Opfattes hurtigt og lagres nemmest i hukommelsen Smile

Linierne må ikke være for tynde, da du skal tænke på at logoet ind imellem skal bruges i meget små størrelser - og her kan de helt tynde linier "forsvinde".Det same gør sig gældende for skrifterne der benyttes.

Derudover kan man tænke i farver - både mht. det med hvad de signalerer, men også i forhold til trykomkostninger. Trykomkostningerne kan ind imellem reduceres, hvis man kun bruger 1-2 farver frem for 4 farver....men nu ved jeg jo ikke om du skal have noget trykt eller i givet fald hvad du skal have trykt.

Endelig skal logoet gerne kunne bruges i både sort og hvid udgave og prøv også at se på logoet i hhv. stort og lille format og se om det stadig virker.

Jeg vil sige helt specifikt om det logo du har lavet, at jeg - som der også var en anden der påpegede - har lidt svært ved at se signalet i logoet? Er der en historie bag?

Nå, men håber det kan bruges til noget Smile

Med venlig hilsen

Maj-Britt Kjær Sørensen
www.creationnation.dk

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:14

Creation Nation:

Hej,

Lige et par hurtige retningslinier når man skal lave et logo. 

Som regel er det de mest enkle logoer der virker bedst. Opfattes hurtigt og lagres nemmest i hukommelsen Smile

Linierne må ikke være for tynde, da du skal tænke på at logoet ind imellem skal bruges i meget små størrelser - og her kan de helt tynde linier "forsvinde".Det same gør sig gældende for skrifterne der benyttes.

Derudover kan man tænke i farver - både mht. det med hvad de signalerer, men også i forhold til trykomkostninger. Trykomkostningerne kan ind imellem reduceres, hvis man kun bruger 1-2 farver frem for 4 farver....men nu ved jeg jo ikke om du skal have noget trykt eller i givet fald hvad du skal have trykt.

Endelig skal logoet gerne kunne bruges i både sort og hvid udgave og prøv også at se på logoet i hhv. stort og lille format og se om det stadig virker.

Jeg vil sige helt specifikt om det logo du har lavet, at jeg - som der også var en anden der påpegede - har lidt svært ved at se signalet i logoet? Er der en historie bag?

Nå, men håber det kan bruges til noget Smile

Med venlig hilsen

Maj-Britt Kjær Sørensen
www.creationnation.dk

Spot on. Der sparede jeg nogle keyboard indtastninger Yes

Jeg er ikke vild med logoet fordi det for mig er for komplekst, og ikke "siger" noget om forretningen. Der er gået lidt kunst i den, hvilket er helt ok, hvis det er meningen, men som direkte, enkel og ligefrem kommunikation - Dur det ikke :)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 13:55

Hej AllTurkey,

For mig illustrerer logoet mellemøsten. Så hvis dine produkter er relateret til det, så kan det godt gå an. Men må også sige at det ikke så godt harmonerer med dit firmanavn.

Det illustrerer heller ikke noget mht. de bedste tilbud, hvis det er det du prøver at opnå. Hvis du oplyser hvad du ønsker at dit logo skal udstråle, så skriv det, så er der sikker nogle der kan bidrage med gode forslag...

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Skrevet kl. 19:03

Hej

Tak for al responsen :)

Jeg kan egentlig godt selv se det, nu hvor mange har påpeget at det reelt er et intetsigende logo. Jeg lavede logoet først og fremmest ud fra det aspekt, at det skulle være letgenkendeligt og at farverne på logoet skal være fremtrædende på hjemmesiden.

Hvis vi derfor starter med farverne. Hvordan synes i de harmonerer med hinanden? Jeg vil allerhelst undgå farven gul som #1 var inde på.

Da hjemmesiden overhovedet intet har med mellemøsten at gøre, er det nok bedst at ændre "mønsteret" til noget der fortæller mere om hjemmesiden. Vigtigt for mig, er det dog at mønsteret bliver ændret til noget unikt og letgenkendeligt. Selvfølgelig bør det samtidig være et billede på et godt tilbud/mange penge at spare :)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 19:45

Jeg synes der er nogle flotte linjer nederst i logoet (selv om de er tynde..Embarrassed.)

Jeg har sakset lidt i det - tænkte at man kunne give det en form for dynamik der kunne signalere det samme som teksten: en hurtig bevægelse ned.

Bare et forslag.

Mvh. Bo Kalvslund

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)