Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10 mill. Hvad sker der nu?

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:20

Hun kan jo nærmest ikke betale sagsomkostninger , så det er rimelige grotesk hun skal betale 10 millioner , for det kan hun aldrig , så den største taber bliver pladeselskabet da de ser ud som den store stygge ulv og får masser af dårlige markedsføring.

Ja andre har hun givet muligheder for at frit at download musik , med hun har intet tjent på det og hun mener også det er børnene eller hendes tidligere mand , med hun har ikke tjekket sin computer , mener hun., og hun ingen økonomiske midler til at tilbage betale beløbet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

SIranee:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1183673.ece

En domstol i USA har dømt en enlig mor til fire en bøde på 1,9 millioner dollar - godt 10 millioner kroner - fordi hun ulovligt har hentet musik på internettet.

Det er da helt vildt!

Det passer nu ikke helt. Hun har lagt det ud så andre kan hente det og derfor pådraget rettighedshave store tab.
Så det er jo en anden sag.
Det er surt for hende, men kan måske lære andre at tænke sig om, før de begynder at forære andre folks ting væk..

Dbh Martin

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:35

1. Vi ved jo ikke om den enlige mor er rig eller det modsatte..

2. I U.S.A. handler det meget om at statuerer et eksempel for resten af befolkningen, hvilket er derfor vi hører om de vanvittige erstatningssager de har..

Kommer til U.S.A. nu og da, og kan fortælle at ca. 40-50% af deres reklamer, handler om advokater der kan hjælpe med dit og dat.. Den hurtigste måde at blive rig på i U.S.A. er at sagsøge et stort firma...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hehe det var jo ligesom ham den der indbrudstyv, der fik 2 millioner dollars i erstatning fra en skole han var brudt ind i. Fordi han faldt og brækkede benet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:07

> Hun har lagt det ud så andre kan hente det

Det er så nok også lidt en overdrivelse :)
Ifølge det jeg har kunne frem til har hun brugt en fildelingstjeneste for at hente nogle få CD'ere (hvilket naturligvis er ulovligt i dag). Som en del af en sådan fildelingstjeneste/program, gøres de filer - eller bidder af filer, man henter ned normalt automatisk gjort tilgængelige for andre. Det er jeg sikker på langt fra alle - måske de færreste, er helt opmærksomme på.

Så, at sige "hun har lagt det ud" synes jeg måske er lidt overdrevet :)
Men, rent juridisk har du naturligvis helt ret i, at hun har gjort materialet tilgængeligt for alle

Dommeren i sagen har dog også udtalt, at han mener erstatningsreglerne bør ændres, da de størrelsesmæssigt er tilpasset når virksomheder forbryder sig mod andre virksomheder på denne måde - ikke privatpersoner.

Der er mange af præmisserne i denne type sager, som jeg synes er problematiske - herunder bl.a. at 1 ulovligt download altid skulle være lig med 1 mistet salg, samt manglende dokumentation for, hvor mange der faktisk har downloaded materialet fra "synderens" maskine - og hvor store dele af det.

Jeg synes ikke ophavsrettten skal afskaffes, som nogle mener - men jeg synes helt afgjort at der skal forbedringer til, for eksempel i en form der ligner CC (Creative Commons) der giver langt større fleksibilitet for ophavsretsholderen til at give tilladelse til visse - men ikke andre, former for deling og genbrug af materiale. De Ophavsretsregler vi har nu gør det ikke særligt fleksibelt for ophavsretshaverne, og derfor er det ekstra svært at tilpasse sig markederne.

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 15:52

Mikkel deMib Svendsen:

Der er mange af præmisserne i denne type sager, som jeg synes er problematiske - herunder bl.a. at 1 ulovligt download altid skulle være lig med 1 mistet salg, samt manglende dokumentation for, hvor mange der faktisk har downloaded materialet fra "synderens" maskine - og hvor store dele af det.

Jeg er ikke enig med dig, Mikkel.

Hvis du stjæler en avis nede fra den lokale døgnkiosk, kan det så retfærdiggøres med, at det den var sikkert ikke blevet solgt alligevel, så det kan ikke sidestilles med et tab?

Du har jo taget den her avis fordi den har en eller anden form for værdi for dig - og den værdi har du taget uden at betale.

Jeg er godt klar over, at der her er tale om et digitalt produkt, men det ændrer ikke på mit synspunkt.

Nej, det koster ikke direkte oprethaveren noget, da produktionsomkostningerne af en kopi er 0 - men hvad så i min lille avis-analogi? Skal du bare have lov at slippe med produktionsomkostningerne af den avis du har stjålet?

Alle der kan se en værdi i et produkt, og som er villig til at stjæle det, er også en potentiel kunde, og så længe vi ikke kan udelukke 100% at de ville have købt produktet, var det ikke frit tilgængeligt for dem at stjæle, så synes jeg kun det er fair at sidestille et download med et tabt salg.

Jeg er lidt varmt på det her område for tiden, da vi gang på gang oplever folk der køber vores e-bøger og lydbøger - altså ligeledes digitale produkter - og lægger dem til download på diverse sider. Er IKKE sjovt at se en pakke med 10 af vores egne e-bøger til fri download, hentet 800 gange and counting.

Det værste i vores tilfælde, at vi kan sjældent bevise en dyt!

Ps. Mikkel har naturligvis ikke stjålet nogle aviser (Mig bekendt Wink)

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:06

Jeg tror ikke det gavner ophavsretshavernes interesse - herunder migselv, at nægte, at der er forskel på fysiske produkter og ikke fysiske. Det er der! Lovgivningen er da heller ikke ens for de to typer i dag, og det tror jeg heller ikke på er et godt mål at loven skal være.

Men lov skal der naturligvis være for at regulere hvordan rettighederne kan forvaltes, og det er DET som jeg synes er værd at diskutere.

> Jeg er ikke enig med dig, Mikkel.

Vil det sige, at du mener det er lige meget om jeg stjæler EN avis eller 100.000? :)

Fra Odense
Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 16:11

Mikkel deMib Svendsen:

Vil det sige, at du mener det er lige meget om jeg stjæler EN avis eller 100.000? :)

Ikke forstået?

Med venlige hilsner
Kim Biesbjerg

Mind-Set.dk - lydbøger til personlig udvikling

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:16

Du citerede mig ovenfor og skriver så at du ike er enig. Læste du det jeg skrev? :)

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)