Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10 mill. Hvad sker der nu?

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg også har skrevet, så er det da surt for hende og ja, bøden er ude af proportioner.
Men da jeg for lidt siden diskuterede sagen med mine amerikanske kolleger, så sagde den ene, at med sådan en bøde, så ville han ikke fildele mere.

Problemet er nok, at det er super svært at gøre noget ved fildeling, men hvis man kan få almindelige hæderlige mennesker til at forstå at det er forkert og farligt, så vil det afholde mange fra at gøre det.

Det er så super surt for kvinden, at hun endte som skræk og advarsel til alle andre, men virke, det skal det nok.

Dbh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:38

Martin Thorborg:
Det er så super surt for kvinden, at hun endte som skræk og advarsel til alle andre, men virke, det skal det nok.

Ærlig talt, tror sku ikke det virker. Dødstraffen i USA virker heller ikke?

Hvor mange af de 10mil tror du hun for betalt? jeg tror ikke at hun for betalt 1 af dem.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:55

Martin Thorborg:

Nu hvor svenskerne er tosset med piratpartiet og unge mennesker idag mener at det er iorden at stjæle andres arbejde, synes jeg det er fint at vi får et eksempel til skræk og advarsel. Jeg havde været tilfreds med pjeser og folkeoplysning..... men... let's face it.. Det hjælper jo ikke. Så hellere en bøde. Det kunne være rart hvis vi kunne få nogle lignende domme i Danmark (ok... jeg ville være tilfreds med en bøde på en enkelt million).

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:00

Bautik:

Martin Thorborg:

Ærlig talt, tror sku ikke det virker. Dødstraffen i USA virker heller ikke?

Hvor mange af de 10mil tror du hun for betalt? jeg tror ikke at hun for betalt 1 af dem.

Selvfølgelig får hun ikke betalt, det siger sig selv, men bare det at du sidder 10.000 km. væk og diskuterer sagen, viser, at de fik det ud af det de ville. Nemlig fortalt hele verden, at man ikke kan dele uden risiko.

Men igen, synd for hende!

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:15

Al den krimonologiske forskning jeg har set og hørt om viser entydigt at hårdere straffe ikke virker, med mindre man (som i f.eks. Saudi Arabien eller Iran) er villig til at have straffe der er helt ude af proportioner med handlingen. Og det er de fleste civilicerede mennesker heldigvis enig i.

I USA har politikerne dog i endnu højere grad end her i Danmark troet på at højere straffe giver mindre kriminalitet. Men se på resultaterne. Hvem vil påstå at USA er et mindre kriminelt land end Danmark?

> viser, at de fik det ud af det de ville. Nemlig fortalt hele verden, at man ikke kan dele uden risiko.

Jeg er overbevist om, at regnestykket ikke er så enkelt. Som Seth Godin så klogt sagde om netop dette (frit oversat: "Man vinder ikke kunderne ved at sagsøge dem". Med andre ord, jeg tror at de langsigtede negative konsekvenser for pladebranchen er langt større ved at køre den her slags sager end ved at lade være.

Ja, folk diskuterer sagerne - og denne, men mange mange kommer til den konklussion af disse diskussioner at NU vil de i hvert fald aldrig mere betale for musik til "IFPI/RIAA-gangsterne". Så at sagen diskuteres kan ikke bruges som et argument for at folk så kommer til en bestemt konklussion.

> Det er så super surt for kvinden, at hun endte som skræk og advarsel til alle andre, men virke, det skal det nok.

Hvis du mener at det er i orden med bøder i den størrelsesorden for småforseelser uden nogen fysiske skader, så må samme logik da nødvendigvis overføres på alle andre også. Hvad med at indføre 1 million i bøde for at køre for hurtigt? (Har du aldrig gjort det Martin? :)). Eller hvad med 1 million i bøde hvis du indbetaler moms for sent? Målet er jo det samme - at folk SKAL overholde de love vi laver. Nogle mener så at Ophavsretsloven er det vigtigste, andre mener at det er vigtigere med færdselsloven eller andre love. Jeg kan bare ikke se det rimelige I, at en holding om ekstremt hårde straffe kun skulle gælde et enkelt område

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:26

Nu er det kun 1700 downloadet igennem hendes file deling tjeneste ip ard. , med 24 forskellige sange, det har altså en værdien under 8000 kr. hvad jeg kunne læse i artiklerne Er det ikke rigtigt forstået ? for mig ser erstatning beløbet mystisk ud så læste det igen og igen om jeg har misforstået noget ? , så det er måske reelt kun i USA , dette kunne lade sige gøre at så store erstatning krav kan lade sig gøre , med opmærksomhed fik de da

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:06

Martin Thorborg:

SIranee:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1183673.ece

En domstol i USA har dømt en enlig mor til fire en bøde på 1,9 millioner dollar - godt 10 millioner kroner - fordi hun ulovligt har hentet musik på internettet.

Det er da helt vildt!

Det passer nu ikke helt. Hun har lagt det ud så andre kan hente det og derfor pådraget rettighedshave store tab.
Så det er jo en anden sag.
Det er surt for hende, men kan måske lære andre at tænke sig om, før de begynder at forære andre folks ting væk..

Dbh Martin

Altså, "så kan hun lære det " agtigt???? :*)

Jeg syntes det er helt okay at hun bliver straffet, men straffen skal stå i forhold til forbrydelsen, og det gør den altså ikke her.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Benåd hende for den straf, hun har fået - og tildel hende i stedet den straf at skulle deltage i HELE Det Radikale Venstres landsmøde. Det vil lære hende aldrig at fildele igen, og det vil virke så afskrækkende på andre, at Kazaa og alt det der lige så godt kan donere serverne til et velgørende formål.

Konen har fildelt. Måske har hun ikke vidst, at hendes tyveri af andres materiale automatisk medførte, at hun distribuerede det via sin computer. Men ukendskab til loven har nu aldrig frikendt nogen - og det har ukendskab til teknik heller ikke.

Straffen er vildt høj og ude af proportioner - ligesom en straf på 3 måneders fængsel for grov vold er det. I andre lande havde man måske pisket hende, stenet hende eller snuppet en hånd. I USA bruger man bøder, der kan mærkes.

Der ER jo altid den mulighed at overholde loven. Så opstår problemet ikke. Eller man kan tage en risikovurdering og leve med, at man kan blive snuppet af politiet for at køre for stærkt, smidt ud af Google for at cloake etc.

Så'n er livet - her en fredag aften. God weekend!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:47

Mikkel deMib Svendsen:

Al den krimonologiske forskning jeg har set og hørt om viser entydigt at hårdere straffe ikke virker, med mindre man (som i f.eks. Saudi Arabien eller Iran) er villig til at have straffe der er helt ude af proportioner med handlingen. Og det er de fleste civilicerede mennesker heldigvis enig i.

I USA har politikerne dog i endnu højere grad end her i Danmark troet på at højere straffe giver mindre kriminalitet. Men se på resultaterne. Hvem vil påstå at USA er et mindre kriminelt land end Danmark?

> viser, at de fik det ud af det de ville. Nemlig fortalt hele verden, at man ikke kan dele uden risiko.

Jeg er overbevist om, at regnestykket ikke er så enkelt. Som Seth Godin så klogt sagde om netop dette (frit oversat: "Man vinder ikke kunderne ved at sagsøge dem". Med andre ord, jeg tror at de langsigtede negative konsekvenser for pladebranchen er langt større ved at køre den her slags sager end ved at lade være.

Ja, folk diskuterer sagerne - og denne, men mange mange kommer til den konklussion af disse diskussioner at NU vil de i hvert fald aldrig mere betale for musik til "IFPI/RIAA-gangsterne". Så at sagen diskuteres kan ikke bruges som et argument for at folk så kommer til en bestemt konklussion.

> Det er så super surt for kvinden, at hun endte som skræk og advarsel til alle andre, men virke, det skal det nok.

Hvis du mener at det er i orden med bøder i den størrelsesorden for småforseelser uden nogen fysiske skader, så må samme logik da nødvendigvis overføres på alle andre også. Hvad med at indføre 1 million i bøde for at køre for hurtigt? (Har du aldrig gjort det Martin? :)). Eller hvad med 1 million i bøde hvis du indbetaler moms for sent? Målet er jo det samme - at folk SKAL overholde de love vi laver. Nogle mener så at Ophavsretsloven er det vigtigste, andre mener at det er vigtigere med færdselsloven eller andre love. Jeg kan bare ikke se det rimelige I, at en holding om ekstremt hårde straffe kun skulle gælde et enkelt område

Jeg tvivler nu på at alt krimonologsk forskning viser det ;-)
Men i dette tilfælde tror jeg bestemt heller ikke at straffen var lavet for at hun ikke skal gøre det igen, det er for at så mange medier som muligt vil skrive om det og den mission er udført.

Om det så rent faktisk virker at skræmme folk, det kan man se i Sverige, hvor en meget stor del af fildelingen er stoppet efter Pirate Bay dommen. Om så effekten er langsigtet, det må tiden vise. Men jeg syntes grundlæggende det er fint at straffe folk for adfærd, der ødelægger det for andre..

Som du kan læse i de forrige indlæg, så skriver jeg at straffen er ude a proportioner, så der behøver du ikke at gøre os uenige.

Jeg er helt med på at musikbrancen har kvajet sig gevaldigt, det har jeg udtalt til mange aviser i mange år. Men det skal unge musikere og nye musik iværksættere jo ikke straffes for. Der skal laves en masse gode løsninger til glæde for kunderne og så skal der sanktioneres over for dem der stjæler.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:41

> Jeg tvivler nu på at alt krimonologsk forskning viser det ;-)

Det er nu et område jeg fulgt tæt gennem mange år og jeg har aldrig set eller hørt om krimonologisk forskning der viser det modsatte.

> Om det så rent faktisk virker at skræmme folk, det kan man se i Sverige, hvor en meget stor del af fildelingen er stoppet efter Pirate Bay dommen. Om så effekten er langsigtet, det må tiden vise.

Det HAR allerede vist sig - trafikken er tilbage på samme niveau, muligvis lidt højere, end før den nye lovgivning: http://www.comon.dk/news/svensk.antipirat-lov.virker.ikke.laengere._41349.html

Det samme skete da man i Danmark strammede færdselsloven med nye klip i kørekortet osv. Det virkede kort tid - men så begyndte folk at køre lige så sindssygt som før.

Det samme gælder også, i større skala, indenfor narkohandel. Her har man i over 30 år forsøgt med samme strategi: Flere og hårdere straffe. Men det har overhovedet ikke virket. Udbudet er større, kvaliteten bedre og priserne markant lavere. Havde strategien virket havde markedskræfterne ført til det modsatte.

Selv i USA kan flere og flere se det tåbelige i at forfølge en straffe-strategi, når den nu ikke virker. LEAP (Law Enforcement Against Prohibitation) der består af over 10.000 nuværende og tidligere ansatte i det juridiske system siger samstemmende: Vi må en anden vej - for den her virker ikke! Og det er altså alle de folk der har arbejdet direkte med problemerne på gaden, retslokaler og fængsler. Politifolk, jurister og dommere.

Der var også engang hvor et flertal troede at den bedste måde at opdrage ansatte og børn var at banke dem. Det har vi heldigvis love imod i dag.

Straf virker ikke som andet end en lidt pervateret forløsning hos dem der er tilhængere af straffene :)

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)