|
nu køre den rimeligt her, men kan ikke pinge, så der er nok sat noget kode så man ikke kan dette på jeres server |
Hej alle
Tak for jeres hjælp i går.
Jeg har her til morgen talt med DanDomain, og har fået at vide at min server ikke kan performe optimalt, og hvis jeg ønsker det skal det hele udbygges yderligere igen. Der er ikke noget galt hos dem. De anbefaler mig så at jeg skal have mindre antal varer pr. vareliste (pt er der max 60 - nu ændret til 30).
Jeg har det bare sådan lidt - kan det virkelig passe at vores shop ikke kan køre på een server optimalt?
De sidste 30 dage har vi haft 60.000 unikke besøgende og 700.000 sidevisninger.
I går aftes var der 350-450 online på samme tid - og de var aktive.
Her kommer lige min serverinfo:
- 1U Intel® Entry Server Platform SR1530HAHLX
- 1 x Intel Xeon 1,8 Ghz Dual Core CPU / 512MB DDR2-Ram
- 2 x 80 GB hotplug SATA harddiske RAID1 (spejling)
- 10 GB data til rådighed
- Windows 2003 server
- IIS 6.0 webserver og FTP server
- Al drift, sikkerhed og backup håndteres af DanDomai
Når jeg spørger hvorfor det ikke virker ordentligt, så får jeg at vide at der er uendeligt mange faktorer som spiller ind, og at det er individuelt fra shop til shop.
Jeg er bare rigtig træt af det hele lige nu... kan se på vores statistik at vi ikke har fået det salg vi plejer på første udsalgsdag. Udover udsalget i går, sælger vi generelt for 12-15% mere af nye varer end sidste forår - så det er ikke finanskrisen som gør det - det er simpelthen fordi folk ikke gider at sidde og vente og vente og vente....
Hvad siger i til det hele nu?
Mange hilsener Helle
Bliv gratis medlem