Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lærer jeg at designe hjemmesider?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Det kender jeg virksomheder som gør alene via AdWords, endda en hvor programmøren også er designer. Så selvfølgeligt kan det lade sig gøre. Iøvrigt lever både Danaweb og Skandiaweb primært at små virksomheder, de har en del ansatte. Så din argumentation mener jeg ikke holder vand.

Nu arbejder jeg selv i en virksomheder der er konkurrent til danaweb og har den primære kundegruppe der hedder små virksomheder og har en ven hos skandiaweb. Som du siger der findes selvfølgelig markedsføringsmetoder såsom AdWords, men du snakker sikkert om en veletableret virksomhed og AdWords er jo ikke en lille udgift hvis den skal hive 10-15 kunder hjem om måneden. Det har man som nystartet enkeltmands virksomhed med under 2 års erfaring i webverden råd til at gøre. Slet ikke uden en referenceliste og en tilfreds kundekreds.

Hvis man som 100% uerfaren person kan købe adobe pakken og sætte sig ned til nogle tutorials og efter et halvt år gå ud og rive en masse kunder hjem og være bekendt at tage penge for de designs du laver. (og her snakker vi penge i en klasse som giver en fornuftig timeløn) Jaa... Så føler jeg mig godt nok snydt vil jeg sige!

En ting er jo at kunne lave et webdesign efter en toturial. Det kan enhver idiot finde ud af så snart man bare har lært basis funktionerne i photoshop og ja det kan man da sagtens lære på 2 måneder hvis man arbejder intensivt med det. Men at lave et flot webdesign efter en kundes specifikke ønske som du kan få en pris for der kan betale din husleje. Det kræver altså mere end at kunne basis funktionerne i photoshop. Det kræver erfaring at blive en dygtig webdesigner og det skal man efter min mening være hvis man skal overleve som iværksætter idag, der er så mange om budet

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:37
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Falther:
men du snakker sikkert om en veletableret virksomhed

Nope!

Martin Falther:
AdWords er jo ikke en lille udgift hvis den skal hive 10-15 kunder hjem om måneden.

Det skulle da helst samlet give en indtægt! Og man graden man har af styring over AdWords, så kræver det jo næppe det store markedsførings budget up front.

Martin Falther:
Slet ikke uden en referenceliste og en tilfreds kundekreds.

Hvis det var mig, ville jeg starte med at opbygge en reference liste, evt. ved at arbejde gratis. Når jeg så havde f.eks. 3 rigtigt fine referencer, ville jeg ramme markedet via AdWords, Amino, Netværk etc.

Selvfølgeligt kan det lade sig gøre, men det kræver at man har talent, flid og gå-på-mod.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dog skal det lige siges at begynde at blive webdesigner er lidt ligesom som at prøve at blive pro fodbold spiller. Der er utrolig mange om buddet, så det er bestemt ikke den letteste branche at starte i hvis man vil leve 100% af det. Men selvfølgelig lige gyldigt hvor mange der er i en branche skal der være nogle markedsledere. Men hvis jeg var dig ville jeg måske i stedet lære at designe, evt også programmere også lave nogle hjemmesider selv du så kan tjene på. Enten på den ene eller anden måde.

Fordelen ved at lave hjemmesider man så selv administrere er at din arbejdstid bliver mere flexsibel og derved kan du lettere have et job ved siden af indtil du kan leve af din virksomhed. Men ja det er bare mig.

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Philip Brechmann:
Men hvis jeg var dig ville jeg måske i stedet lære at designe, evt også programmere også lave nogle hjemmesider selv du så kan tjene på. Enten på den ene eller anden måde.

Synes det er en udemærket idé at starte med at lave hjemmesider til sig selv, evt. nogle små projekter som man kan hygge sig lidt med og på den måde få skabt sig noget erfaring og træning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:27

Tak for jeres erfaring alle sammen (:

Jeg læste at nogle af jer foreslog at jeg skulle øve mig på photoshop. - jeg havde hørt at det var dreamwaver man skulle bruge for at designe hjemmesider?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej Mikkel

Mikkel Weiss:
jeg havde hørt at det var dreamwaver man skulle bruge for at designe hjemmesider?

Du må har hørt forkert, det er EasyFlow (CloudSprout) man skal bruge til bygge hjemmeside, selve designet klares som regel i shoppen.

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Mikkel Weiss:

Jeg læste at nogle af jer foreslog at jeg skulle øve mig på photoshop. - jeg havde hørt at det var dreamwaver man skulle bruge for at designe hjemmesider?

Selve designet/layoutet laves somregl i photoshop, eftersom det er et billedbehandlingsprogram. Dvs du laver dine billedfiler (jpg/gif/png) til designet i photoshop. Dreamweaver bruges til at kode hjemmesiden (html/css/php)

Så oftest laver man først hvordan hele hjemmesidens layout skal se ud i photoshop og derefter begynder man at sætte de grafiske elementer op i dreamweaver og lave koderne. Altså links og forskellige funktioner og indsætte tekst osv osv

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:55

Hej Mikkel.

Inden du begynder at kaste 1000 kronsedl efter 1000 kronsedl efter undervisnings bøger og web baseret kurser så er det en god ide at finde en kursus udbydder som kan lære dig "the basics". Det kunne være et af de mange højskole tilbud som findes eller aftenskursus. få et kursus hvor der er mulighed for at spørge hvis du kommer i tvivl. det er altid godt med en god og solid opstart, så kan du brande 1000 lapper af på alle de viderudviklings kurser der er fx. lydia eller totaltraining osv.

Hovedesagen er at du får den rigtige basis viden at bygge vidre på, jeg har selv meget gavn af alle de forskællige tilbud der er at finde på nettet, på trods af at jeg har beskæftiget mig med adobes programmer i 12-13 år. det er vigtigt at vide hvorfor man gør som man gør og ikke bare hvordan man gør.

Held og lykke.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:56

Hej Mikkel

Jeg er i gang med at udvikle en hjemmeside der hjælper en som dig :)

Jeg har bl.a. lavet en artikler der beskriver processen fra photoshop til html.

Find det hele på www.bestsite.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)