Jeg er en ambitiøs ung dreng, som gerne vil opstarte en virksomhed baseret på design af hjemmesider, logoer, bannere osv. Jeg ved bare ikke hvordan jeg bedst kommer i gang med læringsprocessen af at designe hjemmesider osv. Jeg har købt den store adobe-pakke, men ved naturligvis ikke hvordan man bare bruger det.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at få at vide hvordan man bedst starter læringsprocessen, så hvis der er nogen som har erfaringer med hvordan man bedst lærer det, vil jeg meget gerne høre det (:
Hvis jeg var dig så ville jeg vælge at fokusere på Photoshop. Øv dig i at lave nogle fede designs, og gå så ud og lav et samarbejde med en programør der kan sætte siden op for dig. Så har du bedre ro til at fokusere på en ting af gangen.
Hvis du googler "photoshop tutorials" kommer der en masse artikler i hvordan du arbejder i photoshop..
Dengang jeg begyndte at bruge photoshop, prøvede jeg mig frem, og læste lidt på nettet, og ellers fandt jeg ud af hvordan de forskellige ting virker, og jeg vil heller ikke sige jeg er proff dagen idag, men jeg kan da de ting som jeg behøver..
Men ellers gå ind på http://www.prodic.dk/ der er nogle gode ting, og de viser dig hvordan du laver det ;)
Vi arbejder på et system, som gør det betragteligt meget simplere at lave websites/shops. Fordelen er at med vores værktøj behøver du ikke bekymre dig om html, css, javascript, database design etc.
Så skal du bare kunne opsætte et fedt design i Photoshop, og bruge vores drag-n-drop værktøj til at bygge det.
Jeg vil gerne havde lov at sende dig et beta login, så send mig en e-mail på plu@easyflow.dk
Hvis du vil starte en virksomhed der designer hjemmesider, logoer, bannere osv. og du ikke har kendskab til noget af det endnu, såfrem du selv vil stå for produktionen, så kan du snild regne med der går et par år før du får din første betalende kunde. At designe en flot og velfungerende hjemmeside er ikke noget man lære på 2 måneder. Det kræver hårdt arbejde ;) Men hvis du er målrettet er det jo bare at springe ud i det. Men inden du tænker på opstart af virksomhed osv. Ville jeg ligge de tanker på hylden og først bruge min energi i at sætte mig ind i de forskellige ting omkring webdesign og finde ud af om du overhovede er en person der er i besiddelse af den evne at kunne designe en flot hjemmeside. Ikke alle der har det naturlige webdesign-gen der skal til for at lave flotte webdesigns.
Men held og lykke med det. Hvis du har nogen spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig. Startede med at rode med photoshop 7.0 som 14 årig og er nu 19 år som uddannet webintegrator, samt ansat som deltids webdesigner ved siden af mit fortsat studie
Hvis du vil starte en virksomhed der designer hjemmesider, logoer, bannere osv. og du ikke har kendskab til noget af det endnu, såfrem du selv vil stå for produktionen, så kan du snild regne med der går et par år før du får din første betalende kunde. At designe en flot og velfungerende hjemmeside er ikke noget man lære på 2 måneder.
Så er det altså heller ikke svære, det man skal huske på i den forbindelse er at der er så mange sider der ligner det væste ...
Faktisk tror jeg at hvis tager alle danske hjemmesider, så går antallet af små firmaer at der er flere sider der er designet af programmører og gør-det-selv kunder.
Hvis man går efter dem, som sin mål gruppe så mener jeg da ikke det burde tage så lang tid, at lærer at servicere dem.
Jeg vil helt klart anbefale dig at købe et abonent på lynda.com. Tror det koster ca 120-160 kr om måneden også har du ca 100 timers video toturials til alle adobe programmer. De lærer dig det super godt og i et super tempo. Og der er masser at materiale.
Lundsby - Det kommer selvfølgelig an på hvem ens målgruppe er. Men hvis man vil drive en seriøs enkeltmandsvirksomhed hvor du lever af at designe hjemmesider til firmaer, så skal du da som minimum have 2 år på bagen.
Der er mange danske virksomheder med grimme hjemmesider som enten er designet af selve programmøren eller som virksomhedens ejer selv har lavet i frontpage. Men hvis du har dem som målgruppe/kunde så plejer det somregel heller ikke at være den store pengepung denne virksomhed er i besiddelse af. Hvilket så vil sige du skal skaffe min 10-15 kunder om måneden for at gøre det til en levevej, hvilket ikke kan gøres af en enkelt person uden sælger erfaring eller lign.
Men altså en ting er jo at kunne designe en hjemmeside. Men du skal jo også meget gerne kunne lave noget der er flottere end kunden har og imponere de kunder som ikke har en hjemmeside. Kunder er jo kræsne :)
Hvilket så vil sige du skal skaffe min 10-15 kunder om måneden for at gøre det til en levevej, hvilket ikke kan gøres af en enkelt person uden sælger erfaring eller lign.
Det kender jeg virksomheder som gør alene via AdWords, endda en hvor programmøren også er designer. Så selvfølgeligt kan det lade sig gøre. Iøvrigt lever både Danaweb og Skandiaweb primært at små virksomheder, de har en del ansatte. Så din argumentation mener jeg ikke holder vand.
Martin Falther:
Men altså en ting er jo at kunne designe en hjemmeside. Men du skal jo også meget gerne kunne lave noget der er flottere end kunden har og imponere de kunder som ikke har en hjemmeside. Kunder er jo kræsne :)
De fleste kunder i det omtalte segment, altså dem der idag har frygtelige sites. Tror jeg egentligt bare vil havde en der tager ansvaret for deres side, så de kan bruge deres tid på det de er gode til. Så nej jeg mener ikke disse kunder typisk er særligt kræsne, men de er travle.
Iværksætteri handler om at se muligheder, og dem mener jeg bestemt er til stede her. Det bliver ikke en dans på roser, men det er altså heller ikke svære end som så.