Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerstyring, hvordan gør I?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Virksomheden er begyndt at komme op i omdrejninger og overblikket over lageret kan ikke længere holdes ved hjælp af et excel ark.

Når jeg tænker på det perfekte lagerstyrings software skal det kunne;
- tilføje/fjerne varer fra lagerliste
- mulighed for at opjustere lagerantal på et bestemt produkt
- opdele produkter i varegrupper med eget kort
- mulighed for at benytte scanner til stregkoder for at effektivisere processen
- ovenstående skal alt være sat op på en smart måde så jeg kan se hvornår der sidst har været tilgang af vare A, hvad prisen var for 1 år siden på vare A, hvornår og hvor mange der er solgt af vare A osv. Dette skal også være muligt at se overordnet set på varegruppen vare A er i

1. Jeg har kigget på SummaSummarum's lagerstyrings del, men det ser ud til at for at kunne få sådan et overblik jeg ønsker skal hver enkelt faktura manuelt tastes ind i programmet ved modtagelsen - før at lagerantallet på den enkelte vare bliver opdateret, altså ekstra arbejde...

2. Hvad bruger I andre webbutikker som lagerstyring?

Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:38

Nok ikke helt hvad du søger, men kig på www.inventorybuilder.com evt

jeg kunne nok også "dreje" den så den passer til dit behov...

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:46

Du siger bare til hvis det er noget du vil have udviklet Smile

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:46

Hej Christoffer

Vi bruger SummaSumarum til fakturering og lagerstyring og der er vi egentligt ret glade for, men der er nogle grundlæggendeting som gør at jeg nu er på udkig efter et nyt system. Integrationen med webshoppen er en ti finger integration så det kræver noget manuelt arbejde som du selv nævner. Den næste store udfordring er at SummaSumarum er et enkeltbrugersystem og det er et stort problem når forretningen vokser.

Som jeg ser det er udfordringen, -også for os, at finde et erpsystem som kan realtime integreres med webshoppen og samtidig være udstyret med et ordentligt lagersystem. Dernæst skal det være fremtidssikret for at undgå at skulle skifte system igen.

Jeg har set lidt på e-conomics men det mangler funktioner som samlevare (flere varenumre som sælges som en vare), mængderabatter og differentierede prislister. 

vh
Henrik

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:34

gusse.net:

Nok ikke helt hvad du søger, men kig på www.inventorybuilder.com evt

jeg kunne nok også "dreje" den så den passer til dit behov...

Umiddelbart kunne systemet sagtens være udgangspunkt for en viderudvikling så det kunne bruges til lagerstyring. Jeg skal bare først have fastlagt hvilke elementer der skal være i programmet.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:35

Remydk:

At få det bygget fra bunden kunne også være en mulighed. Dog må der være andre som har stået i samme situation og har søgt efter sådan et program. Så det må vel findes et eller andet sted.

Hvis jeg gav dig en liste over muligheder og features som programmet skulle indholde, med udgangspunkt i ovenstående få punkter - hvad ville sådan en løsning, et slag på tasken, løbe op i?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:42

Henrik:

Hej Christoffer

Vi bruger SummaSumarum til fakturering og lagerstyring og der er vi egentligt ret glade for, men der er nogle grundlæggendeting som gør at jeg nu er på udkig efter et nyt system. Integrationen med webshoppen er en ti finger integration så det kræver noget manuelt arbejde som du selv nævner. Den næste store udfordring er at SummaSumarum er et enkeltbrugersystem og det er et stort problem når forretningen vokser.

Jeg bruger selv SummaSummarum Professional til bøgføring og dette er jeg utroligt glad for. Jeg downloadede igår den fulde version og forsøgte mig med et fiktivt lager. Men det lykkedes mig ikke at finde de statistikker jeg har brug for, for hvert enkelt produkt og kategori - måske har jeg kigget det forkerte sted?
- Jeg kan se at det i SummaSummarum er muligt at oprette produkter og derefter redigere i antallet. Men jeg ønsker ikke at slette 'gammel' lager info. Alt skal være gemt kronologisk. Så jeg skal kunne se indkøbspris sidste jeg købte vare A for sidst og for 10 mdr. siden. Det synes jeg ikke at Summa kunne give mig.
- Den eneste måde hvorpå jeg kunne tilføje produkter i Summa så ud til at være hvis jeg opretter en købsfaktura hvorpå produkterne er skrevet også dobbelt fakturerer den ind i systemet? - men det er måske måden det gøres på i alle andre virksomheder?

Henrik:
Som jeg ser det er udfordringen, -også for os, at finde et erpsystem som kan realtime integreres med webshoppen og samtidig være udstyret med et ordentligt lagersystem. Dernæst skal det være fremtidssikret for at undgå at skulle skifte system igen.

Lige præcis, hvor er virksomheden om 1 år? Det må derfor også meget gerne kunne mere end blot at være en standard version med standard funktioner.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:08

Christoffer Steenbeck:

Remydk:

At få det bygget fra bunden kunne også være en mulighed. Dog må der være andre som har stået i samme situation og har søgt efter sådan et program. Så det må vel findes et eller andet sted.

Hvis jeg gav dig en liste over muligheder og features som programmet skulle indholde, med udgangspunkt i ovenstående få punkter - hvad ville sådan en løsning, et slag på tasken, løbe op i?

Dine krav:

- tilføje/fjerne varer fra lagerliste
- mulighed for at opjustere lagerantal på et bestemt produkt
- opdele produkter i varegrupper med eget kort
- mulighed for at benytte scanner til stregkoder for at effektivisere processen
- ovenstående skal alt være sat op på en smart måde så jeg kan se hvornår der sidst har

Hvis jeg skulle lave et program der kunne dette. Jeg ser lige bort fra stregkode scanner, da der er en del løsninger man kan benytte sig af her. Ville et sådan program med tilhørende database koste 4-5000 kr. Hertil kommer så evt. Stregkode scanner system.

Så er løsningen også bygget op efter din foretningsgang!

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:49

Hej Christoffer, må jeg spørge hvilken webshopløsning du bruger?

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 13:35

CREloaded som jeg har fået lavet en helvedes masse modifikationer på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)