Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerbetaling på Amino - sæt dit præg

Side 4 ud af 12 (116 indlæg)
Fra odense
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er Ok herfra

iks-logistik

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 10 person

Frisch:

Amino er netop stedet hvor man hjælper hinanden. Men hvorfor er det at vi hjælper hinanden - er det ikke for at vi kan forbedre vores forretning mest muligt. Alt andet vil da være rent tidsspilde og overspringshandlinger i fht. de daglige gøremål.

Undskyld - og nu er det ikke for at være unødigt kontrær (som jeg plejer) - men jeg er simpelthen nødt til at reagere på det her. 

Du - den administrerende direktør, for Amino - mener, at hovedessensen i det forum du har ansvaret for, er at folk hjælper hinanden, udelukkende for at fremme deres egne virksomheder? (Og ellers "spilder de deres tid med overspringshandlinger", ved at debatere og skabe reel værdi for dit produkt)  Og derfor ønsker du at bruge tid og penge på at udvikle nye værktøjer, der - mod betaling - gør det lettere for de mennesker, der udelukkende er her, for at hyppe egne kartofler,  at fremhæve sig selv?

Dvs., når jeg søger hjælp til eksempelvis at ændre en font i min webshop, hos de hundredevis af webshopejere der findes herinde, så synes du det er fuldt ud acceptabelt og ligefrem dejligt, at jeg får 25 svar fra freelanceprogrammører og freelancedesignere, der opfordrer mig, til at droppe mit nuværende shopsystem og i stedet lægge min webshopskæbne over i deres hænder, mod betaling?
Det synes du, bringer værdi til dit forum, fordi de 25 virksomheder har fået fremhævet sig selv?

Og at ingen svarede på spørgsmålet, der blev stillet på en tilfredsstillende måde, udspringer blot af, at ingen af Amino's brugere havde en kommerciel interesse i, at svare på det?

Det er den opførsel, hjælp og debat du  - som adminsitrerende direktør - ønsker at fremherske yderligere og belønne? 

 

Jamen, jeg spørger bare. 

(Hvis det er det du ønsker, så synes jeg at du skal købe nogle tegninger hos mig! Jeg skal nok lave nogle rigtig flotte tegninger af heste og sådan noget, som du kan bruge til at sælge dit koncept - og ved du hvad, der ville gøre medlemsskabet endnu bedre? Hvis du købte en hel masse blondetoppe i sarte pastelfarver, størrelse XS i min webshop. Jeg giver 10% amino-rabat og så koster de kun 540 kr. stykket! Husk nu også at købe tegningerne ikk'? For det er dét dit koncept har brug for, for at lykkedes efter min mening. Tegninger. Af heste. Og måske Kaniner. Køb dem. Køb... Køb! Kontakt mig på ThisForumOnlyAwardsMeForBeingAwhore@offwhite.dk og få et knaldgodt tilbud!) 

 

 

 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Min umiddelbare holdning er, at brugerbetaling er interessant hvis det kan sikre at jeg undgår unødig støj som f.eks. useriøse brugere (f.eks. via positiv brugerverifikation som QXL) og bannerannoncer. Helt konkret tror jeg at Amino+ (navnet som en anden foreslog) sagtens kan bære en brugerbetaling på f.eks. 500 kroner årligt. Dem der forstår at udnytte mulighederne tjener jo mindst det beløb hver uge på at bruge Amino.

Hvad angår navnet er det lidt ligegyldigt, men det er selvfølgelig fornuftigt at dem der ikke har Amino+ medlemsskab ikke føler sig udenfor "fællesskabet" qua det faktum at de ikke er betalende. Derfor tror jeg også at alle skal have adgang til alle fora og jeg tror ikke at gratis adgang til Amino+ events vil være et argument for at blive Amino+ medlem så længe man ikke er bosiddende på Sjælland.

Noget værdifuldt for mig som Amino+ medlem kunne være, at vi får et ekspertpanel som kan tage stilling til konkrete problemstillinger som vi Amino'er måtte have - måske stadig i et "åbent" forum så alle kan læse med, .så alle kunne lære noget af både spørgsmål og svar - og det vil måske også med tiden blive et incitament for almindelige brugere at blive Amino+ medlem.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lone S. Hansen:
Dvs., når jeg søger hjælp til eksempelvis at ændre en font i min webshop, hos de hundredevis af webshopejere der findes herinde, så synes du det er fuldt ud acceptabelt og ligefrem dejligt, at jeg får 25 svar fra freelanceprogrammører og freelancedesignere, der opfordrer mig, til at droppe mit nuværende shopsystem og i stedet lægge min webshopskæbne over i deres hænder, mod betaling?
Det synes du, bringer værdi til dit forum, fordi de 25 virksomheder har fået fremhævet sig selv?

Hvor er det svar bare hamrende godt!

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

ha ha ha ha ha ha....Lone, du er simpelthen fantastisk!!

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Frisch:
Dvs. flere muligheder for dig til at synliggøre din forretning på Amino, når du er aktiv herinde, nye bedre værktøjer med fokus på at du kan udvikle dit netværk. Relevante tilbud som kan øge væksten i din forretning og sidst men ikke mindst - en amino-debat uden bannerreklamer.

Det her oplæg forstår jeg ikke. Betalingsside for at slippe for udefrakommende reklamer til fordel for Aminoernes egne reklamer, eller hvad?

Er der andre "fordele" ved en ekstra side, som jeg ikke har forstået? Det lader ellers til at siden her er fin nok, den trænger bare til forbedringer. Helle nævnte nogle rigtig gode ting. Jeg har faktisk selv undret mig over, hvad jeg skal bruge netværk og grupper til. (Kan ikke rigtig finde noget vejledning om emnet)

Miriam

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sejt!

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Sidste gang jeg købte et + medlemsskab på nettet var på dating.dk og det resulterede i en dejlig hustru, to dejlige drenge og en milliongæld til realkreditten, så prøv I bare at sælg mig sådan et igen - Smile

... og så skulle ham direktøren sende 6 flasker æblemost til Lone S. Hansen for dagens bedste indlæg. Klukker stadig og forsøger at forklare min dejlige hustru at det her skam er et seriøst debatforum ... meget velskrevet Smile

Men ellers så kunne jeg godt forestille mig en betalingsordning, hvor de betalende fik:

  • ID på de andre
  • adgang til de foreslåede ekspertpaneler - og betaling til eksperterne afhængig af, hvor gode de er
  • adgang til værktøjer - måske udarbejdet af eksperterne - det kan være regnearksmodeller, standarddokumenter, etc.
  • adgang til gå hjem møder

Så har jeg fulgt en tråd her tidligere om, hvordan man skal dele sine ideer og jeg kunne godt tænke mig et sted, hvor ideer blev udviklet og forretningsplaner færdiggjort. En kombination af noget elektronisk og noget mødeaktivitet. som kunne få flere ideer op at flyve.

Det bliver interessant at følge udviklingen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lone S. Hansen:

Dvs., når jeg søger hjælp til eksempelvis at ændre en font i min webshop, hos de hundredevis af webshopejere der findes herinde, så synes du det er fuldt ud acceptabelt og ligefrem dejligt, at jeg får 25 svar fra freelanceprogrammører og freelancedesignere, der opfordrer mig, til at droppe mit nuværende shopsystem og i stedet lægge min webshopskæbne over i deres hænder, mod betaling?

Lone..... du gør det sgu igen ;)..... Kanon godt skrevet.. YesYesYes

 

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Cool nok Lone for din illustration. Og ja, jeg har forstået at du forsøger at dreje alle mine sætninger til det modsatte af hvad jeg forsøger at forklare dig. Men jeg skærer det da gerne ud i pap.

Hvis jeg spørger om råd herinde om at få ændret en font, ja så gør jeg det fordi at jeg ser et formål med det - altså at en evt. ændring kan være en fordel for mig. Får jeg et godt svar er det altså en vinder-situation for mig.

Den der hjælper dig med at give dig et råd om en font, ja vedkommende får måske ikke et direkte salg ud af det. Men så giver det lidt på goodwill-kontoen (det motiveres blandt andet med Aminos Karma-system). Så den dag hvor du rent faktisk har brug for at købe en løsning inden for området, så kunne det jo være at du valgte en af dem herinde som havde kommet med kvalificeret råd til dig og andre gennem længere tid.



Nicolai

Side 4 ud af 12 (116 indlæg)