Jeg er rimelig ny i alt det her, og bliver nok også nødt til at have en revisor med i spillet
Men jeg har blot et simpelt spørgsmål, hvis nogen kan svare mig.
Jeg er i gang med at starte en webshop op, og hvis jeg på et tidspunkt vil trække penge ud til mig selv - løn feks. hvordan gør jeg så det? Eller hvordan regner man beløbet ud?
Hvis jeg har et overskud på 2400 kr. på en vare, hvor meget giver det til udbetaling og hvordan ser regnestykket ud?
Jeg går ud fra du har en enkeltmandsvirksomhed så du kan ikke udbetale løn til dig selv - du kan derimod hæve som du vil - men husk at du skylder Skat skat af dit overskud.
Du kan lave din forskudsopgørelse og indtaste dit forventede overskud - så bliver din forskudsskat beregnet og så ved du ca. hvor meget du kan tillade dig at udbetale til dig selv.
Du skal ikke lave lønsedler - du skal bare hæve de penge du mener du har råd til så der stadig er penge tilbage til dine gældsforpligtelser - herunder skat og moms.
Som supplement til svarene i denne tråd kan du evt. læse lidt om emnet på SKAT´s hjemmeside i deres vejledning "Egen virksomhed - få styr på reglerne" - det relevante afsnit om dette emner finder du ved at klikke her