Ehh ja hvis man på forhånd ved at siden/siderne er et reklame helvede, så ja. Meeen ville det ikke være skønt hvis ejere af sider havde en lille fornemmelse for hvornår nok er NOK?. Er ikke i tvivl om at reklamer mm er på sin plads. Men mange steder RIGTIG MANGE steder er reklamerne jo det der fylder mest på siderne frem for det produkt man kom på siderne for at se/finde.
Så skriv til dem. Forklar dem at deres side har noget indhold som du er interesseret i, men at du ikke har lyst til at besøge siden når der er så mange reklamer.
Er de lige glade, så burde der være andre hjemmeside som har det samme indhold (eller noget der ligner).
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Kan nogen smide et link til en side der vil være umulig at besøge med AO installeret? Jeg er simpelthen nysgerrig for at se om nogen har fået det til at lykkedes at spærre mig?
http://www.berlingske.dk/clip/97/3076
Du kan jo prøve at se den video samtidigt med at reklamen til højre er skiftet ud af AidOnline.
Jeg spurgte om der var nogen der havde en side jeg ikke kunne besøge med AidOnline.
Jeg er helt på det rene med at jeg midlertidigt skal fravælge AO's reklamer, hvis jeg skal se en Flash-film (går ud fra at det er det som var på siden). Men det ændrer jo ikke ved min pointe om at mit tilvalg af AO indtil videre ikke afskærer mig fra at besøge nogen sider? Jeg kan endnu tilvælge AO (eller enhver anden AdBlocker) uden at det koster mig på oplevelserne og berigelserne rundt omkring i Blogland.
Men I må da gerne kode videre, og så skal jeg nok teste om koden holder mig ude eller hva'...
Jeg spurgte om der var nogen der havde en side jeg ikke kunne besøge med AidOnline.
Jeg er helt på det rene med at jeg midlertidigt skal fravælge AO's reklamer, hvis jeg skal se en Flash-film (går ud fra at det er det som var på siden). Men det ændrer jo ikke ved min pointe om at mit tilvalg af AO indtil videre ikke afskærer mig fra at besøge nogen sider? Jeg kan endnu tilvælge AO (eller enhver anden AdBlocker) uden at det koster mig på oplevelserne og berigelserne rundt omkring i Blogland.
Men I må da gerne kode videre, og så skal jeg nok teste om koden holder mig ude eller hva'...
Så længe AidOnline ikke tjener penge på mit arbejde så er jeg glad. At nogle få personer så vil installere 2-3 plugsins for at se min side uden reklamer er ikke det store problem og heller ikke noget nyt. Hurra for at du har fået AidOnline til at virke som en adBlocker.
Du kan jo altid hente html ned med wget, og så fjerne det kode du ikke gider køre i din browser. Så længe det er besværligt for den alm bruger og det dermed kun er meget få der gør det, så ser jeg det ikke som noget reelt problem.
Jeg giver dig helt ret. Der er ikke noget reelt problem så længe at det kræver kvart-nørdede færdigheder at få det til at fungere.
Men allerede nu arbejder Wladimir Palant (folkehelten bag AdBlocker) på at omgås AdBlocker-blockeren, og hvis du henter de seneste lister så behøver du ikke andet til at se f.eks. Berlingske. AdBlocker er stadigvæk en reel mulighed, og AdBlocker er stadigvæk hovedtruslen mod annonce-indtægterne.
Jeg giver dig helt ret. Der er ikke noget reelt problem så længe at det kræver kvart-nørdede færdigheder at få det til at fungere.
Men allerede nu arbejder Wladimir Palant (folkehelten bag AdBlocker) på at omgås AdBlocker-blockeren, og hvis du henter de seneste lister så behøver du ikke andet til at se f.eks. Berlingske. AdBlocker er stadigvæk en reel mulighed, og AdBlocker er stadigvæk hovedtruslen mod annonce-indtægterne.
Jeg vil ikke sige at AdBlocker er hovedtruslen, det er nærmere AidOnline. At AidOnline så benytter AdBlocker til sit addon er er anden ting.
AidOnline har jo allerede få udsendt 1 mio mails til danskere (via nødhjælpsorganisationerne), hvor de reklamere for deres program. Så skaden er jo sådan set allerede sket, og derfor er det logisk at de forskellige medier prøver på at få begræsnet følgerne af det, og få folk til at afinstallere AidOnline igen.