Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovlig markedsføring?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. brug af superlativer i Google Adwords, så kan du (uden at skrive det i din annonce) tilføje ordet "danmarks billigste keyword" eller "billigste keyword". Så kan  du på den måde anvende superlativer.
Men som der alllerede er blevet sagt, så er det ikke nødvendigtvis en god idé at ligge nummer 1.
For hvis du ikke er den billigste, så vil en person som søger "billigste keyword", helt sikkert finde ud af det, også er det spild af et dyrt besøg.

Hilsen Frederik

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:39

Kim S:

Undskyld jeg læste ikke lige alle svarene,

Jeg mener bestemt også at du må skrive at du er bedst eller billigst uanset om det passer eller ej, hvis du - som det nævnes - ikke nævner specifikke konkurrenter. Som Rikke siger, hvis en konkurrent trak dig i retten for det, skulle du formentligt kunne bevise påstanden. Men selv de store firmaer gør jo brug af disse påstande, og jeg har aldrig hørt om at der er nogen der er blevet trukket i retten for det.

Jeg mener ikke at det er rigtigt. Tag fx. ElGiganten som også bliver nævnt. De markedsfører sig ikke med at de er billigst, men at de vil være billigst. Jeg er sikker på at der er en forskel :)

Jeg kan dog desværre ikke komme med det endegyldige svar, da jeg ingen belæg har for det, desværre. Dog er jeg sikker på at der ikke vil ske noget ved det, da andre webshops med samme målgrupper ikke ville have tiden eller overskuddet til at bruge i en retssal - men det var jo ikke spørgsmålet.

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:45

Det ser ud til at loven/praksis er ændret siden jeg undersøgte det for nogle år siden.

Du må du ikke sige du er billigst med mindre du kan bevise det: http://www.forbrug.dk/nyheder/pressemeddelelser/bh-billig/

Mener dog du altid vil kunne markedsføre at du er den bedste/mest kyndige/osv. til noget, da dette begreb må være så subjektivt at det aldrig vil kunne sammenlignes og måles tilfredsstillende. Du vil altid kunne indsnævre dine kundskaber og færdigheder til at lige netop det du kan, er du den bedste til. :-)

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:48

Til Casper Blom :

Er de golfbolde du sælger nu også danmarks billigste??? (Meget sjovt denne signatur lige skulle snige sig ind i dette indlæg) :-) :-) :-)

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:07

Casper Blom:

Jeg mener ikke at det er rigtigt. Tag fx. ElGiganten som også bliver nævnt. De markedsfører sig ikke med at de er billigst, men at de vil være billigst. Jeg er sikker på at der er en forskel :)

Jeg kan dog desværre ikke komme med det endegyldige svar, da jeg ingen belæg har for det, desværre. Dog er jeg sikker på at der ikke vil ske noget ved det, da andre webshops med samme målgrupper ikke ville have tiden eller overskuddet til at bruge i en retssal - men det var jo ikke spørgsmålet.

Det behøves da ik være konkurrenterne som anlægger en sag... Forbrugerombudsmanden eller andre offentlige instanser tager sig da af denne type sager normalt (jeg kan ik lige huske hva det andet hedder sorry...)

Fra Gentofte
Tilmeldt 15. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 07:58

Grænsen går entydigt ved om det er en realistisk påstand eller ej.

Hvis pølsemanden bagved hovedbanegården besluttede sig for at hans slogan skulle være 'verdens bedste pølser' er det iorden. Det er en uvirkelig påstand og ikke målbar.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:46

honslow:

Til Casper Blom :

Er de golfbolde du sælger nu også danmarks billigste??? (Meget sjovt denne signatur lige skulle snige sig ind i dette indlæg) :-) :-) :-)

Ja, det syntes jeg også var en smule komisk. Men ja, de er danmarks billigste, og jeg må derfor gerne skrive det :)

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:11

Jeg har lige en rettelse til mit eget indlæg.

§ 5. Sammenlignende reklame omfatter enhver reklame, som direkte eller indirekte henviser til en konkurrent eller til varer eller tjenesteydelser, som udbydes af en konkurrent.

Stk. 2. Sammenlignende reklame, jf. stk. 1, er tilladt efter denne lov, når sammenligningen

1) ikke er vildledende,

2) angår varer eller tjenesteydelser, der opfylder samme behov eller tjener samme formål,

3) er objektiv og sammenligner en eller flere konkrete og relevante egenskaber, der kan dokumenteres, og som er repræsentative for disse varer eller tjenesteydelser, herunder prisen,

4) ikke skaber forveksling på markedet mellem annoncøren og en konkurrent eller mellem annoncørens og en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske kendetegn, varer eller tjenesteydelser,

5) ikke miskrediterer eller nedvurderer en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske kendetegn, varer, tjenesteydelser, aktiviteter eller øvrige forhold,

6) for produkter med oprindelsesbetegnelse i hvert enkelt tilfælde vedrører produkter med samme betegnelse,

7) ikke drager utilbørlig fordel af den anseelse, der er knyttet til en konkurrents varemærke, firmanavn eller andre karakteristiske kendetegn, eller af konkurrerende produkters oprindelsesbetegnelser og

8) ikke fremstiller en vare eller tjenesteydelse som en imitation eller en kopi af en vare eller tjenesteydelse, der er dækket af et beskyttet varemærke eller firmanavn.

Stk. 3. I enhver sammenlignende reklame, som indeholder særtilbud, skal det klart fremgå, hvornår tilbuddet ophører, eller efter omstændighederne, at tilbudet kun gælder, så længe de pågældende varer og tjenesteydelser er til rådighed. Gælder særtilbuddet endnu ikke, skal det tillige oplyses, hvornår perioden for den særlige pris eller for andre særlige betingelser begynder.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)