Mit firma hedder Dynamics Experts derfor har jeg registeret domænenavnet http://dynamicsexperts.net. Nu har een af mine bekendte gjort mig opmærksom på at i dette indgår sex, dvs. dynamicSEXperts.net og at dette kan betyde at spam filtre kan finde på at blokere for mail fra mit site. Det lyder jo umiddelbart ikke helt forkert, men er det rigtigt? Og hvis ja, er der ikke en måde at undgå dette, for der er altså ikke noget med sex på mit website! Jeg vil nødigt ændret mit domænenavn til f.eks. dynamics-experts.net istedet, da årsagen til at det er valgt på denne måde er at det skal matche et af mine andre websites (og på den måde få lidt goodwill derfra) og det hedder dynamicsuser.net. PS: Ja jeg postede denne igår også, men jeg tror at overskrift var lidt for provokerende! |
Interessant problemstilling...
Men ja, SEX er lettere farligt i firmanavne når man ikke just sælger den slags :-)
Normalt ville jeg sige, at man skulle undgå det fra starten af, og nu hvor det er for sent, ville jeg nok selv have skiftet over til at bruge dynamics-experts.net som hoveddomæne og lade det andet lave en 301 redirect over til dynamics-experts.net
På den måde undgår du en ufrivillig sammenligning med sex og dit gamle domæne virker stadig.
Påvirkningen på spam-filtre kan jeg ikke hjælpe dig med, desværre. Måske der kommer nogle forbi der arbejder enten med at lave dem eller undgå dem som kan svare...