Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et farligt domæne navn?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma hedder Dynamics Experts derfor har jeg registeret domænenavnet http://dynamicsexperts.net.

Nu har een af mine bekendte gjort mig opmærksom på at i dette indgår sex, dvs. dynamicSEXperts.net og at dette kan betyde at spam filtre kan finde på at blokere for mail fra mit site.

Det lyder jo umiddelbart ikke helt forkert, men er det rigtigt? Og hvis ja, er der ikke en måde at undgå dette, for der er altså ikke noget med sex på mit website!

Jeg vil nødigt ændret mit domænenavn til f.eks. dynamics-experts.net istedet, da årsagen til at det er valgt på denne måde er at det skal matche et af mine andre websites (og på den måde få lidt goodwill derfra) og det hedder dynamicsuser.net.

PS: Ja jeg postede denne igår også, men jeg tror at overskrift var lidt for provokerende! Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Interessant problemstilling...

Men ja, SEX er lettere farligt i firmanavne når man ikke just sælger den slags :-)
Normalt ville jeg sige, at man skulle undgå det fra starten af, og nu hvor det er for sent, ville jeg nok selv have skiftet over til at bruge  dynamics-experts.net som hoveddomæne og lade det andet lave en 301 redirect over til dynamics-experts.net

På den måde undgår du en ufrivillig sammenligning med sex og dit gamle domæne virker stadig.

Påvirkningen på spam-filtre kan jeg ikke hjælpe dig med, desværre. Måske der kommer nogle forbi der arbejder enten med at lave dem eller undgå dem som kan svare...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 18:20

Tak for det Nicolai.

Er der nogen spam eksperter herinde?

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 18:29

Hej.

Jeg vil ikke kalde mig ekspert, men jeg ved en del om spam efter som det har været en del af min uddannelse osv. Hvis du har spørgsmål om det er du da velkommen til at kontakte mig på: kristian@de-4.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:45

Erik P. Ernst:

Tak for det Nicolai.

Martin Thorborg må vist vide noget om Spam! hehe

Du kunne også forsætte med dit nuværende domæne, men så sende emails fra dit BINDESTREGS domæne. Så undgår du jo problematikken med sex domænet.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 18:45

Ligesom Nicolai vil jeg anbefale dig domænet dynamics-experts.net i stedet....

Hvis du vil gøre noget for at e-mails fra dit domæne ikke bliver filtreret fra som SPAM, så skal du kigge på http://www.openspf.org. De fleste seriøse SPAM filtre kigger på om domænet har en SPF record og sorterer derefter.

Det gælder iøvrigt for alle med et domæne, hvad enten det er med eller uden SEX i domæne navnet. SPF er en metode til at mindske risikoen for at ens e-mail bliver filtreret fra af et SPAM filter. Som alle andre løsninger mht. SPAM, er det ikke en 100% metode, desværre. SPF systemet kan også "snydes", især hvis det er konfigureret forkert.

Jeg har stor erfaring med at opsætte korrekt SPF record på domæner og kan mod timebetaling konfigurere det på dit domæne. Hvis du er interesseret er du velkommen til at sende en e-mail til info@veloci-group.com

Tilmeldt 20. Aug 08
Skrevet kl. 18:49

Kevin:

Erik P. Ernst:

Tak for det Nicolai.

Martin Thorborg må vist vide noget om Spam! hehe

Du kunne også forsætte med dit nuværende domæne, men så sende emails fra dit BINDESTREGS domæne. Så undgår du jo problematikken med sex domænet.

Lyder meget fornuftigt :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:52

VELOCIGROUP:
Jeg har stor erfaring med at opsætte korrekt SPF record på domæner

Uhh, erfaring... det skal udnyttes :-)

Jeg bruger selv blot: v=spf1 mx ?all
Er det korrekt, skal jeg gøre noget anderledes, hvad er bedst?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:54

VELOCIGROUP:
@veloci-group.com

... og se da lige at få sat DNS op, således at man kan komme ind på din side uden www. Et sekund troede jeg jo lige du ingen hjemmeside havde Wink

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 19:03

Nicolai Lønne:
Jeg bruger selv blot: v=spf1 mx ?all
Er det korrekt, skal jeg gøre noget anderledes, hvad er bedst?

SPF kan være en skidt ting sat forkert op. I princippet kan du sætte det op så en modtager altid vil sortere din e-mail som SPAM, hvis denne checker SPF recorden.

For dit domæne gælder:

The SPF record:

v=spf1 mx ?all

can be explained as:

[v=spf1] v=spf1 This identifies the TXT record as an SPF string.
[mx] mx css-outlet.com has one MX server, smtp17.msoutlookonline.net.
It is allowed to send mail from css-outlet.com.
If you add more MX servers in the future, they'll automatically be allowed, too.
[all] ?all SPF queries that do not match any other mechanism will return "neutral".
Messages that are not sent from an approved server should still be accepted as if the SPF record did not exist.

I princippet giver du alle lov til at sende på dit domænes vegne, med ?all kommandoen.

Det vil jeg betegne som at du ligeså godt kan undvære en SPF record.

Det er bedre at identificere alle dine udgående mailservere (også evt. relay-servere), og så tilføje dem som enten: a: mx: ptr: ip4: og slutte af med ~all, sådan at alle e-mails sendt fra alle andre servere giver status FAIL.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)