Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbanksvindel kan ruinere virksomheder

Side 9 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan naturligvis altid lave en klon af jyske netbank, og rette i kundens host fil.

Når kunden så logger ind med hans nøglekort, og laver hans dummy transaktioner. Gemmes alle oplysninger. Så du senere kan logge ind i den rigtige netbank i ro og mag.

Der er masser af muligheder, men det er sku mere besværligt end at skrive en 20 liniers keylogger.

Dernæst skal du så have oprettet en ny konto i et falskt navn, og overtale et fjols til at gå ned og hæve pengene bagefter.

Du vil jo næppe overføre pengene til din egen konto, eller bestille din nye Audi A8 til din hjemme adresse.

 

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om det er nævnt i denne lange tråd, men Jyske Bank her en løsning der ligner.

I starten syntes jeg det var lidt overkill og besværligt, at jeg skulle rende rundt med en lille papir lap sammen med mit dankort. Af hva' tænker du? Opbevare jeg min kode sammen med mit Dankort??

Denne lille lap papir (nøgle-kort) indeholder, dels en nøgle-korts kode, som er forskelligt fra hvert nøgle-kort og så indeholder den 80 forskellige pin-koder. Inden man logger på Jyske Net Bank, skal man indtaste CPR-nr, koden fra nøgle-kortet, én af de 80 tilfældige pin-koder, som banken definere fra gang til gang (Hver pin-kode bruges én gang. Inden kortet udløber for brugte nøgler, sender banken automatisk et nyt.) og endeligt en personlig kode, gerne med store og små bogstaver, tal og minimum 8 langt.

Det lyder besværligt, men er faktisk super let at bruge når først man kommer igang. Herved er der altså hele 4 forskellige koder man skal kende. Jeg kender den ene og husker den i hovedet. Banken definere fra gang til gang den anden kode, som kan kan læses på den lille lap papir jeg har i min lomme og endeligt skal man kende mit CPR-nr. og koden fra nøgle-kortet.

Jeg vurdere det som super sikkert. Måske noget der kunne overvejes.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

quercus:

Herved er der altså hele 4 forskellige koder man skal kende. Jeg kender den ene og husker den i hovedet. Banken definere fra gang til gang den anden kode, som kan kan læses på den lille lap papir jeg har i min lomme og endeligt skal man kende mit CPR-nr. og koden fra nøgle-kortet.

Jeg vurdere det som super sikkert. Måske noget der kunne overvejes.

Den løsning havde Nordea i sverige indtil sidste år. Nu kører de med en lille "regnemaskine" hvor man sætter sit kort ind. Så kombineret med den kode der kommer på skærmen + kortets pinkode + en kode på "regnemaskinen" giver adgang. 

Der er en knap til login, underskrift for transaktioner og for køb.

Det mener jeg nok er den bedste løsning indtil videre..

 

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft har også en online scanner: http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

/Caspar

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

En 99.999% sikker metode er følgende:

Hent nyeste pclinuxos her

og brænd den til en cd.

Kopier dine netbank sikkerhedsnøgler til en usb nøgle.

Genstart din PC og start op på den CD du lige har brændt.

Login med guest : guest

Start firefox og gå ind på din netbank. - Dine sikkerhedsnøgler finder du på /media/disk/...

Når du er logger ind i netbanken, så skift adgangskode.

Brug fremover altid CD'en når du skal på Netbank.

Obs - Har du Danske bank skal du have et keycard - Deres almindelige netbank løsning virker kun med Windows og kan derfor ikke gøres sikker.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogle som har fundet en bank som vil stille sikkerhed for vores penge, vi har kæmpet lige siden vi blev gjort opmærksomme på denne hypotese.

Et eller andet sted lugter det langt væk af bankerne har en indbyrdes aftale om at stå fast på dette princip, da jeg uden tvivl vil tro den første bank som gav denne sikkerhed hurtig vil blive blandt de største banker… om ikke den største i Danmark ved alle de erhvervskunder de kunne hente på denne udtagelse og med en god markedsføring af dette

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Side 9 ud af 9 (87 indlæg)