Udover lovgivning glemmer han "markedskræfterne" - og ja, det er os, og alle de andre kunder. Du kan tror de også er lydhøre overfor hvad flertallet af os forlanger - og hvad vi gør, hvis vi ikke får vores vilje. Hvis bare halvdelen af os der har penge på kontoen hæver bare halvdelen går bankerne sgu på rø'ven hele bundet! De har brug for vores indskud - det er os der har den reelle magt, hvis vi ellers kan nosse os sammen til at bruge den. Den eneste magt de har er deres evne til at bilde os andre ind, at vi ikke kan bestemme over dem.
|
Hej Christian..
Fint du får skabt lidt debat om emnet. Jeg ved ikke om i har læst den artikel der egentligt ligger til grund for den du linker til ellers vil jeg lige linke til den direkte her.
http://www.erhvervsbladet.dk/it-erhverv/firma-laenset-18-mio.-kr.-paa-netbank
Jeg sad og læste den igår og fik cola'en galt i halsen,
"
- Jeg kunne ikke se noget mærkeligt på min egen netbank. Det var først, da vores bankmand gav udtryk for sin glæde over, at vi var begyndt at bruge af vores kassekredit, at jeg begyndte at undre mig, siger bogholder Susan Puggaard
Det var ved det halvårlige rutinemøde med banken, men pludselig fik Susan Puggaard travlt med at undersøge, hvad der mon var foregået. Transaktionerne var usynlige på hendes egne kontoudtog, men i banken kunne de se, at der var overført knap to millioner fra Jymikas konto.
"
Jeg ved ikke lige hvordan i andre har det med sårn en udlægning, men jeg håber virkeligt at det var sensation journalistik, for ellers har vi som erhvervsdrivende squ et problem, der er langt større en evt sikkerhedsbrud, da det jo reelt set betyder at vi ikke har adgang til konkrete info om vores egne aktiviteter. Virksomheden her blev reddet af at banken ikke havde udleveret alle kontrakt betingelserne!
Og må så som gammel IT sikkerhedsgut desværre erkende, nej jeg har ikke netbank og får det heller ikke da min bærbar er tilkoblet for mange steder.