Som andre også har sagt, så synes jeg du skal trykke det, og så sørge for, at du har kunden afvisning af hjælp på skrift, så vedkommende ikke senere kan komme og sige, at det er din skyld. |
Kunden har ikke altid ret - men du skal jo også leve...
Du skal naturligvis gøre indsigelse imod noget så simpelt som stavefejl, men derudover skal du træde varsomt. Kunden har uden tvivl brugt uanede mængder tid på layoutet, så uanset hvordan du end pakker det ind vil vedkommende meget let føle sig trådt over tæerne. Familie og venner har uden tvivl allerede lovprist arbejdet så hvis du begynder at kommentere arbejdet vil du stille kunden i en ubehagelig situation hvor han/hun skal indse at evnerne mangler. Den besked er aldrig god at få efter at have investeret adskillige timer i projektet.
Så er der også økonomien i det - kunden har allerede fravalgt jeres hjælp til layout da pengene (mærkeligt sted at spare?) ikke er til det, så det du i bund og grund siger til kunden når du kritiserer layoutet er at tiden er spildt og der skal oven i købet postes endnu flere penge i projektet.
Du skal ikke have kvaler med nattesøvnen - du har gjort kunden opmærksom på manglerne, så nu skal du bare trykke folderne og sørge for at kvaliteten af det du levererer så god at kunden, om ikke andet, har det at vise frem.