Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor(er) søges til Brint projekt

Side 6 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

delinda:

Hej LaChrizz, HHO kan ikke eksistere fordi hvis det gør det, så bliver man nød til at omdefinere hele kemien.

Fordi Oxygen har en -2 ionisering, og hydrogen har under normale forhold  +1 ionisering. og Oxygens Elektronegativitet ( et mål for hvor gode atomerne er til at tiltrække elektroner) er 3,65 hvor hydrogens er 2,20 derfor bliver hydrogen atomerne hevet på plads lynhurtigt hvis den forbindelse over hovedet kunne opstå, fordi vands Gennemsnits struktur er H-O-H og hvis den forbindelse kunne opstå så ville O få en ladning på -1 og det kan du være helt 100 % sikker på at Oxygen aldrig ville acceptere.

 

Hej Delinda, og tak for dine inputs... Som sagt er jeg ikke fysikker, og jeg kender ikke navnene på tingene (kun det jeg får fortalt), men den gas jeg laver er ihvertfald sprængfarlig (og det er jo det det handler om i det her tilfælde), og jeg har jo altsår en bil der kører 20 km/L (før 14km/L), så noget sker der!

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Senna...

Der er ikke tryk på mit anlæg overhovedet, tvært imod faktisk, så nej man kører ikke rundt med en potentiel bombe... Det du omtaler er når folk får deres biler til KUN at køre på Brint, til dét skal man bruge en tryk tank... Jeg bruger i første omgang Brint som et tilsætnings stof til den fordampede benzin...

Den gas jeg laver med min celle bliver omgående suget ind i min kaburator...

Det lyder som om du ved en smule om det her, men bare ikke tror på det fordi du ikke har set resultater med dine egne øjne... Jeg havde samme indstilling før mine tests...

Men hvis du som du siger har en milion, så stik mig 50.000 så jeg kan komme igang og vise dig nogle resultater!

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

automekanikeren:

Jeg ved nemlig at der er tider i dk hvor der bliver produceret for meget el, så man faktisk stopper vindmøllerne, f.eks. om natten. Nogle gange eksporterer vi el til vore nabo lande for en billig penge, men andre gange betaler vi faktisk for at komme af med det.

Nu har jeg været i VESTAS i en del år, og har aldrig hørt om at man stoppe møllerne om natten! Gider du ikke lige uddybe dette. Jeg ved at afregningsprisen på el om natten er en brøkdel.

Angående at lave brint af overskuds el så er det en rigtig god ide. Når man producere Brint er der et tab af energi, men fordelen er at man kan producere det på den enkelte tankstation! Så undgår man transport af brændstof og derigennem forurening! 

Men det vi snakker om her en en fattigmands HHO generator. Hvis man skulle udnytte potentialet skulle man lave gode EL biler med brændselsceller. Så kunne man hjemme have et solanlæg på taget og producere sit eget Brint!

">

Svaret til en rigtig god bil er fundet se disse motor http://www.pmlflightlink.com/motors/hipa_drive.html

Disse motore bremser ved modstand og ikke bremseklodser som idag. Derved kan vi genbruge en del af bremse energien til at sætte i gang igen.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Melder mig ud af den her tråd. Gider ikke buge mere energi på at forklare det i siger er så forkert som noget kan være.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at der i øjeblikket er et samarbejde igang i dk med en bilfabrikant og et el-forsyning, omkring denne problematik.

De arbejder dog på ideen med el-biler, om at de skal lade om natten og tage den overskuds energi der produceres der.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Senna:

Melder mig ud af den her tråd. Gider ikke buge mere energi på at forklare det i siger er så forkert som noget kan være.

Hvad nu hvis han har ret? Istedet for at kun fokusere på dine oplysninger, så lyt til ham og evt. snak med ham. Ild blev jo også opdaget ved et tilfælde.

Det lyder interessant nok og jeg kunne godt tænke mig at se nogle beregninger på hvad prisen vil være pr. kørt km kontra benzin.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Senna,

Din pointe, at det er for dyrt at danne brint falder vel til jorden hvis energien, som benyttes til at danne brinten, ikke kan benyttes til alternative formål. Hvis alternativet er 100 % spild, så er der jo tale om en forbedring, alt andet lige. 

Schumpeter. 

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Hvad nu hvis han har ret? Istedet for at kun fokusere på dine oplysninger, så lyt til ham og evt. snak med ham. Ild blev jo også opdaget ved et tilfælde.

Det lyder interessant nok og jeg kunne godt tænke mig at se nogle beregninger på hvad prisen vil være pr. kørt km kontra benzin.

 

Ja det kinne jeg også godt, og det er derfor jeg skriver herinde efter støtte... Det er ikke meget jeg skal bruge, og hvis folk ikke har lyst til at lægge penge i, er der andre ting vi har brug for som et Osciloskop, for at kunne se impulserne vi bruger (lige nu skyder vi sådan set i blinde)... Jeg vil bare gerne videre, og lige nu har jeg/vi ikke penge til at komme videre. Men det jeg HAR er en bil der kører 20km/L, og jeg har ikke brugt penge på den strøm der bliver brugt til at lave Brint... De tanker jeg har om vores næste celle, burde gøre den langt over 100% bedre, og strømmen brugt vil stadig være GRATIS!

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

LaChrizz: Hvordan starter bilen? Er det med benzin? Har jeg forstået det rigitgt så at selve fremdrifter sker med din celle og så længe den kører så er den på en måde "selvkørende"? 

 

Side 6 ud af 11 (102 indlæg)