Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor(er) søges til Brint projekt

Side 9 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

japping: skrev

jeg se at Senna klarer el/brint diskussinen udemærket, idet hun har RET.

Ja nu er Senne godt nok en mand der hedder christian, men borset fra det så tak Wink

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 20:02
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jmgranner:

Prøv evt. at kontakt www.serenergy.dk.
Vi har lige været med til at udvikle deres nye webløsning.
De er dog måske nok konkurrenter til dit produkt men det skader vel ikke at ringe. :)

http://jan-mikael-granner.dk

Det de laver og sælger er ikke en gang tæt på at komme i nærheden af hvad der bliver snakket om her. De har har er en brændsels celle af brint.

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 00:52

Undskyld Christian ..........

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:21

Det er meget spændene at følge debaten om fremstilling af brint / knaldgas, jeg er selv ved at teste mit eget anlæg det produserer 1-2 liter pr minut og forbruger mellem 10-18 amp ved en spænding mellem 10-12 volt alså et watt forbrug på 100-220 watt  1 hk = 736 watt jeg har påmonteret en motorstyring så jeg kan regulere fremstillingen af gas, vi arbejder på at forbedre vores anlæg, cellerne og måden som de bliver koblet på og hvilken spænding der er mest velegnet og hvad betydning det det har på strømforbruget, vandet tester vi om det skal være destileretvand / regnvand / postevand / saltvand, vi regner med at være klar til at teste nogle anlæg på både bensin og disel biler inden for de næste måneder, vores mål er at vi får fremstillet et dansk anlæg som er det bedste på markede, så er der nogle der har lyst til at være med økonomisk eller med arme og ben eller på anden måde så kontakt os.

P.S. Længe leve janteloven.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heikki Christoffersen:

Det er meget spændene at følge debaten om fremstilling af brint / knaldgas, jeg er selv ved at teste mit eget anlæg det produserer 1-2 liter pr minut og forbruger mellem 10-18 amp ved en spænding mellem 10-12 volt alså et watt forbrug på 100-220 watt  1 hk = 736 watt jeg har påmonteret en motorstyring så jeg kan regulere fremstillingen af gas, vi arbejder på at forbedre vores anlæg, cellerne og måden som de bliver koblet på og hvilken spænding der er mest velegnet og hvad betydning det det har på strømforbruget, vandet tester vi om det skal være destileretvand / regnvand / postevand / saltvand, vi regner med at være klar til at teste nogle anlæg på både bensin og disel biler inden for de næste måneder, vores mål er at vi får fremstillet et dansk anlæg som er det bedste på markede, så er der nogle der har lyst til at være med økonomisk eller med arme og ben eller på anden måde så kontakt os.

P.S. Længe leve janteloven.

Ønsker du at drive en bil med ren brint skal du skabe nok til at lave et tryk på 5 psi der skydes ind i bilens motor, ellers er der simpelthen ikke nok til at den kan køre optimalt.

Ingen tvivl om det er spænende, men der er bare nogen meget fundementale ting der skal overkommes, og tror personligt aldig at dette vil blive et alternativ til benzin eller diesel pga alle de ting beskrevet i denne tråd. Det kan simpelthen ikke betale sig med mindre der kommer nogen seriøse gennembrud af episk størrelse.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 16:21

Brombassen Kan IKKE flyve, den ved det bare ikke - så derfor flyver den !

Lykke til ;-)

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 08:55

Selv om du bruger impolser vik der jo anvendes en effekt fra batteriet, som derefter skal lades op igen.

Som jeg ser jeres projekt lige nu, vil i omdanne brændstof (benzin) til el, som derefter omdannes til brændstof igen (brint). Brinten brændes så af i motoren for at give effekt. Disse omdannelser fra én energiform til en anden koster megen energitab som ikke udnyttes. Til sammenligning har vi benzin/diesel bilen der omdanner brændstoffet direkte til effekt og elbilen som gør det samme pga. elmotorer. Det kan anskuliggøres således:

Jeres proces: brændstof -> el -> brændstof -> effekt til fremdrift af bilen

Benzin/diesel bil: brændstof -> effekt til fremdrift af bilen

El bil: El -> effekt til fremdrift af bilen (el-motor)

Omdannelsen fra én energiform til en anden er altså en af de afgørende faktorer i jeres projekt. Prøv derfor at se teoretisk og praktisk på, hvad der kan lade sig gøre. Det vil ikke koste jer én krone at kontakte de førende virksomheder inden for disse områder, for derved at få informationer til at kunne regne ud hvad fordelene ved jeres idé er.

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:08

Nej det handler ikke om at omdanne bensin til brint det handler om at bruge noget af den overskydene strøm fra generatoren til at fremstille brint det vil sige at ved lave omdrejninger fremstilles der en lille mængde brint og ved højere omdrejninger fremstilles der mere brint, denne brint bliver ført ind i motoren sammen med luften via luftfilteret, målet er at øge forbrændingstemperaturen på samme måde som du tuner biler med lattergas du vil opnå en renere forbrænding mindre brændstofforbrug og det er generatoren der skal være med til at styre mængden af fremstilling af brint derfor er det viktigt at have en celle der passer til bilens størelse og der er efiktiv

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:19

Heikki Christoffersen:

Nej det handler ikke om at omdanne bensin til brint det handler om at bruge noget af den overskydene strøm fra generatoren til at fremstille brint det vil sige at ved lave omdrejninger fremstilles der en lille mængde brint og ved højere omdrejninger fremstilles der mere brint, denne brint bliver ført ind i motoren sammen med luften via luftfilteret, målet er at øge forbrændingstemperaturen på samme måde som du tuner biler med lattergas du vil opnå en renere forbrænding mindre brændstofforbrug og det er generatoren der skal være med til at styre mængden af fremstilling af brint derfor er det viktigt at have en celle der passer til bilens størelse og der er efiktiv

Tror bare du spilder din tid. Du kan ikke forklare dem det

Side 9 ud af 11 (102 indlæg)