Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor jeg synes, at anbefalingsmarketing er genial og interessant

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffe & Co:

Kære Lasse

Jeg føler med dig...

/Søren

Hahaha! Tak for det - det var lige godt den bedste kapitulation jeg længe har mødt - normalvis plejer man BARE at lade være med svare. Men respekt.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:09
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hov Lasse - Blev du fornærmet! Det står da ikke i MLM grønspætte bogen... eller hvordan er det nu lige.

Jeg går ikke udfra det er kaffe du sælger og jeg ved ikke lige hvad det er nu pusher men jeg vil komme med et vildt gæt: Det er en eller anden form for helse produkt med masser af antioxidanter og andre super gode argumenter. Det er fint med mig hvis du syntes det er godt og kan kun ønske dig held og lykke med dine 'jeg har en god forretningsmulighed til dig'.

- og du har ret jeg kapitulere helt og overgiver mig og anerkender dig fuldt ud som MLM overmanden der er udset til at frelse verden gennem et hav af produkter der bare strutter af sundhed 

- og ja jeg er fordomsfuld og skære alle over en kam og det er da muligt at du er den 0,001% som faktisk har et godt produkt hvor folk bare kommer igen og igen pga. produktet, men omvendt så er det ofte dem der argumenter udfra salgskanaler, metoder altså alt andet end at diskutere produkterne, der er de mest indædte MLM guruer.

Mit lyssværd er løbet tør for strøm og jeg overlader kampen til Jedi ridderne, India Jones, Yogi bear eller alle andre der vil tage kampen op mod MLM impreriet.

May the force be with you :-)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:57

Kaffe & Co:

Mit lyssværd er løbet tør for strøm og jeg overlader kampen til Jedi ridderne, India Jones, Yogi bear eller alle andre der vil tage kampen op mod MLM impreriet.

A: Du fik aldrig svaret på mine spørgsmål, Søren... ;-)

B: Men cool nok - svarene havde jeg jo osse givet - så sparer vi strøm på lyssværdet....  omvendt, så mener du jeg er en af dem der hellere vil diskutere forretning, fremfor produkter - nuvel - det er trods alt bedre end at løbe fra at snakke om produkt OG/eller forretning - og så hopper vi lige til A igen...

Bolden er på din banehalvdel...

Mvh. Lasse Burholt

PS! Den her kan jeg bare ikke lade være med at fyre af: Det KUNNE være du skulle skrue ned for de store mængder kaffe - og så rent faktisk indtage betydeligt flere antioxidanter - preferably thru a liquid: det optager kroppen bedst... ligesom virkningen af kaffe... så du får strøm igen ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:15

Hej Lasse

A: Ja det har du da ret i. Se punkt B

B: Det passer meget godt på MLM stilen. Se punkt A

Jeg vidste slet ikke vi spillede bold, men ok det lyder da sjovt.

Kunne du ikke oplyse hvilket MLM netværk du er formand for og hvilke produkter du sælger, bare lige så jeg ved hvilken kategori du sortere under og lad os så tage fat i sagens kerne nemlig produkterne der sælges gennem MLM netværket.

Hej fra Søren

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:32

Normalt roder jeg mig aldrig ud i MLM diskussioner, selvom det ofte er ret underholdende læsning.
Jeg må erkende at jeg ER forudindtaget som jo er et dårligt udgangspunkt for en saglig debat. Men derimod VED jeg også, at mange MLM koncepter er plat og svindel. Og endelig bryder jeg mig ikke selv om, at skulle påduttes produkter fra venner, bekendte eller fremmede jeg møder, uanset hvor gode produkterne måtte være.

Men nu hvor jeg allerede har blandet mig, fordi jeg ikke kunne dy mig for en lidt sarkastisk kommentar (dog med et smil på læben) så lad os få aben på bordet som man vist siger.

Jeg har nu nærlæst indlægget og enten er jeg ikke blevet klogere (hvilket naturligvis må skyldes at indlægget er uklart) ellers er der tale om pyramidespil ifølge dansk lov, der som bekendt siger, at den slags koncepter er ulovlige, hvis formålet primært er at få referrals eller hvad man kalder sine "under-sælgere" og ikke at sælge varer. Og det er sådan jeg forstår det, da der klart står, at man ikke skal sælge varer!

Generelt skyldes forudintagethed overfor MLM generelt, at rigtig mange MLM sælgere gør sig uheldigt bemærket bl.a. ved:
- at spamme diverse fora som Amino med copy-pastede salgstekster
- at benytte det specielle MLM sprog der ofte består af superlativer, løfter om økonomisk udafhængighed, alt pakkes ind bag en masse fine ord, istedet for at fortælle hvad det reelt handler om, brug af ord som passiv indkomst (den går vist ALTID igen) osv.
- MLM folk er ofte meget pågående og fortæller gerne stort om deres succes og hvor meget de tjener, selvom det ofte bare er en facade (jaja, der er sikkert nogle der tjener kassen, men langt fra alle dem der påstår det)
- MLM (og pyramidespil) pakkes ofte ind bag nye vendinger som anbefalingsmarketing og folkefranchising (som en af de værre spammere har huseret med her på Amino)
- MLM folk nedtoner gerne sandheden om, at MLM også er benhårdt arbejde som alle andre jobs, men giver gerne indtryk af, at man "bare lige" skal igang og så kører det bare derud af. MLM er altså bare en anden måde at drive forretning på, og ikke nødvendigvis en smutvej til succes
- MLM produkter er ofte indenfor den alternative sektor, med produkter uden dokumenteret virkning
- MLM produkter er ofte dyrere end tilsvarende produkter
- Det vigtige i MLM er jo at få nye sælgere under sig, fremfor at sælge produkter, for det er jo på den måde at man opnår den passive indkomst. Derfor kan det ikke undgås, at mange fokuserer benhårdt på den side af forretningen, og derfor ikke sælger mange produkter til almindelige slutbrugere
- Og jeg kunne blive ved :-)

Jeg påstår hermed ikke at ALLE MLM koncepter passer på ovenstående, men udfra mange af de indlæg der kommer på Amino, er der altså rigtig mange der gør.
Jeg har læst enkelte fornuftige indlæg der tager MLM i forsvar, fra folk med saglige argumenter (selvom de er få) så der er sikkert seriøse folk i den branche, der dog alligevel aldrig ville være tiltalende for mig.
Så er det sagt. For ofte kører debatterne om MLM af sporet og bliver meget sort-hvid, for-imod og den slags. Det er ikke min hensigt.

Held og lykke til alle MLM folk og andre med Jeres forretning :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:06

Hej Michael

Er din virksomhed momsregistreret?

Du skal forøvrigt lige fikse din hjemmeside. Danmark står ikke på listen over lande, til gengæld er der et dansk flag ud for 'Norway'.

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:31

Jesper G:

Hej Michael

Er din virksomhed momsregistreret?

Du skal forøvrigt lige fikse din hjemmeside. Danmark står ikke på listen over lande, til gengæld er der et dansk flag ud for 'Norway'.

Hej Jesper

Ja, jeg er momsregistreret. Danmark er det sidste nye land, der er kommet  med for nyligt og det er grunden til at den danske flag ikke er med endnu.  Life Plus er i gang med at lave danske tekster og etablere en dans bankforbindelse. Men man har ansat en dansktalende medarbejder i England, derfor den danske flag ud for Norge,

D.b.h.

Michael

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:02
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

For det første lyder indlæget, som noget der kommer fra et firma, en hvis entertainer (lad os bare kalde ham Anders), er impliceret i..

Dernæst skriver du, at du man ikke sælger, men flytter produkter?

Hele definationen af salg, er jo netop at flytte et produkt fra a til b. Jeg har som sælger et produkt, som jeg gerne vil sælge/flytte til dig som forbruger. Det nemmeste salg er til dem der allerede har et lign. produkt, og det udfordrene salg er newbizz dvs. sælge til en køber/forbruger der ikke har et lign. produkt i forvejen... buttom line..

Med din "vi flytter produkter", burde der ikke findes sælgere, men i stedet "product supply mannager" eller noget i den stil.

Din tråd er oprettet som en skjult hverve-kampagne for nye "product supply mannagere", som du tjener penge på, i stedet for at sælge de produkter du omtaler..

Dernæst snakker du om at man igennem dette system få rabatter som køber/forbruger.. ja i forhold til hvilken listepris?? Alle kan give sindsyge rabatter, hvis listeprisen er høj nok..

Det der reelt er flyttet i denne forretningsmodel er ikke produkterne, nææ men derimod fortjensten i salgs/flytte kanalerne..

-Hvis jeg bliver forhandler i dit netværk, så får jeg en rabat alt efter hvor mange enheder jeg køber.. korrekt??

-Hvis jeg skaffer en ny sælger, få jeg ligeledes rabat af de varer som han køber igennem mig, til sit eget netværk.. korrekt??

Producenten skal jo tjene penge på sine produkter, så hvor kommer rabatterne fra?? nemlig.. forbrugerne/køberne som betaler en overpris for produkterne..

Så argumentet for, at mellemhandlerne er sparet væk, er noget sludder.. de er bare byttet ud med en MLM "product supply mannager"

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:45

Hej Daniel

Daniel K:

Dernæst snakker du om at man igennem dette system få rabatter som køber/forbruger.. ja i forhold til hvilken listepris?? Alle kan give sindsyge rabatter, hvis listeprisen er høj nok..

Nej, der er ingen der får rabat. Det har jeg aldrig nævnt noget om. Alle betaler slutprisen (100%).Forskellen mellem fremstillingsprisen og slutprisen kommer til udbetaling som bonus for din aktivitet.

Daniel K:
Hvis jeg bliver forhandler i dit netværk, så får jeg en rabat alt efter hvor mange enheder jeg køber.. korrekt??

Nej. Du betaler stadig slutprisen. Det gør alle.

Daniel K:
Hvis jeg skaffer en ny sælger, få jeg ligeledes rabat af de varer som han køber igennem mig, til sit eget netværk.. korrekt??

Du sælger ikke noget , du anbefaler produkterne. Det samme gør de mennesker som du anbefaler produkterne til.Den deraf følegende relation til din indsats bliver belønnet med bonus til dig. Der er ikke tale om rabatter. Du får løn for en indsats du har lavet og de forbindelser der er opstået via din aktivitet.

Daniel K:
Så argumentet for, at mellemhandlerne er sparet væk, er noget sludder.. de er bare byttet ud med en MLM "product supply mannager

Producenten tjener det samme hvadenten han sælger via detailhandlen eller via anbefalingsmarketing som her. Bonusudbetalingen bliver hentet fra de led, der normalt ligger imellem producenten og slutforbrugeren. Det har vist sig gang på gang at positiv omtale eller mund til mund metoden afspejler sig positiv på omsætningen og er mere efektiv end al verdens reklamer. Og så er det ligegyldig, hvilket produkt vi taler om. Og her er det så, at produktkvaliteten skal holde, for ellers holder hele systemet ikke. Der er ingen der anbefaler noget, de ikke selv er overbevist om.

D.b.h.

Michael

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)