At installere, konfigurere og putte indhold i systemet er forholdsvist let og noget du kan "lege dig frem til".
Udfordringen ligger som andre også har nævnt i designet. Du kan vælge en gratis template (altså skabelon) eller du kan lave een selv. Hvis du selv skal lave designet og templaten, så har du brug for at kende lidt til html og css. Og dette er nok lidt sværere at "lege sig frem til".
Så det kunne måske være en ide at prøve at sætte Joomla op (eller vælge et web hotel der kan installere det for dig) og så bruge en gratis template. Dette kan du så bruge indtil du ønsker at grave dig dybere ned og lave dit eget design.
Jeg hepper på dig Lotte! Om ikke andet får du en masse viden om sagen, som er god at have når du skal ha andre til det. Jeg har selv lært en masse og har fået laaaangt større respekt for folk der kan alt det jeg ikke kan ;-)
Sidder lige nu og fedter rundt på www.templatemonsters.com - og ih, hvor er der meget at lade sig inspirere af! *I'm in looooove* Så måske grafik alligevel ikke bliver et problem af de store?
Lone, jeg glæder mig meget til at hilse på dig til Aminotastic!
Når du så har fundet et design du synes om skal det jo stadig implementeres i Joomla (medmindre du køber et af dem der allerede er).
"Problemet" med templatemonstertemplates er bare at der er stor sansynlighed for at flere andre køber det samme template, og dermed har samme design på deres side som du har.
Jamen i lige måde. Det kan være du kender en god freelance sælger der er god at arbejde sammen med, jeg står netop og mangler sådan én da jeg, efter selv at ha forsøgt mig kender til udfordringerne omkring salg og derfor vil overlade denne vigtige opgave til en ande, hehe, jvr. dit lille web-eventyr.
Det var bestemt ikke for at være uhøflig, at jeg ikke svarede dig
Templatemonsters - ja, det er naturligvis en dum ting. Og det samme gælder jo nok for Joomla templates (har som sagt ikke stiftet bekendtskab med systemet endnu!).
Hvad er det næst-bedste alternativ til et custom-made design så?
Det var bestemt ikke for at være uhøflig, at jeg ikke svarede dig
Templatemonsters - ja, det er naturligvis en dum ting. Og det samme gælder jo nok for Joomla templates (har som sagt ikke stiftet bekendtskab med systemet endnu!).
Hvad er det næst-bedste alternativ til et custom-made design så?
De bedste hilsner
LotteA
Hej Lotte
Jeg vil som sagt gerne hjælpe dig, også med et "custom-made design" eller tilpasning af en færdig skabelon.
Du siger bare til hvis det kunne være interessant.
Tak til Jer allesammen for gode inputs, idéer og uvurderlig hjælp <3
Beslutningen er nu taget: Joomla it is! Og jeg må så forsøge at tilegne mig basisviden om SEO og e-commerce.
Jeg føler i hvert fald ingen smerte i muldvarpeskindet ved at købe mig til lidt af d'herre Thorborg, Rosenstand og deMib's (håber snart din bog er på banen, Mikkel!) erfaringer og faktuelle viden.
Jeg håber blot, at selvgjort bliver velgjort, og i den forbindelse er det vel nærmest et kup at kunne købe sig til gode råd og vejledninger fra kompetente mennesker formedest en samlet pris på under kr. 5.000.
Jeg føler i hvert fald ingen smerte i muldvarpeskindet ved at købe mig til lidt af d'herre Thorborg, Rosenstand og deMib's (håber snart din bog er på banen, Mikkel!) erfaringer og faktuelle viden.
Ja deMib´s bog er nok værd at vente på. Men jeg har lige købt .... og læst Rosenstand´s SEO bog - SEO-LEX og den kan varmt anbefales hvis du vil i gang med SEO på din nye Joomla hjemmeside.
Under arbejdet med at gøre Joomla mere søgemaskinevenligt får du formodentlig brug for dette modul: sh404 SEF