Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg - uerfaren web-spade - med succes bygge en hjemmeside??

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

God debat du har startet her LotteA.

Jeg får jo helt kuldegysninger når folk nu taler om at implementere CMS løsninger selv. Men der er jo i princippet ikke noget i vejen for at prøve selv først også derefter hente forstærkning udefra. For det får du helt afgjort brug for, hvis du ønsker et professionelt site, der også er synligt i google.

Det er jo ikke kun opsætning og programmering du skal kende til. Du er også nødt til at kende til html koder xhtml og css stylesheets, for som du sikkert har læst i SEO-LEX (som jeg også varmt kan anbefale), så kan en forkert opbygget hjemmeside være forskellen på om du er synlig eller usynlig i google.

Derfor vil råde dig til at lave en grundig kravsspecifikation og finde en udvikler, webdesigner, SEO-expert, der kan rådgive dig om det rette CMS og udvikle et fedt site til dig. Så kan du fokusere på at skrive dine tekster og sørge for at salget eksploderer :)

Jeg vil også anbefale dig at tage et blik på Umbraco cms, der er et dansk udviklet open source cms bygget på .net platformen. Jeg kan kun varmt anbefale det, her er der nemlig ingen hindringer i forhold til søgemaskine optimering. Her bestemmer man alt selv. Men med en forkert implementering kan man ødelægge alt.

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:07

Jeg er ret uenig... det skader intet og prøve selv, og sagtens noget man kan gå i krig med... Hvis det viser sig man har lavet noget forkert, må man jo bare rette det når man er blevet klogere. At finde en udvikler med det samme og give op/eller ikke turde er ikke løsningen i midt hovedet. Prøv selv hvis du gerne vil og bliv bedre og lær, og ændrer tingene hen af vejen i kraft med du bliver mere lært. Ønsker du en hjemmeside som er tip top med det hele med det samme skal du nok købe, ellers prøv selv

Fra Århus
Tilmeldt 18. May 09
Skrevet kl. 15:22

eXpressWebDesign.dk:

Jeg er ret uenig... det skader intet og prøve selv, og sagtens noget man kan gå i krig med... Hvis det viser sig man har lavet noget forkert, må man jo bare rette det når man er blevet klogere. At finde en udvikler med det samme og give op/eller ikke turde er ikke løsningen i midt hovedet. Prøv selv hvis du gerne vil og bliv bedre og lær, og ændrer tingene hen af vejen i kraft med du bliver mere lært. Ønsker du en hjemmeside som er tip top med det hele med det samme skal du nok købe, ellers prøv selv

Hehe - ja mit svar var selvfølgelig sat lidt på spidsen, men det afhænger jo helt af ambitions-niveauet. For ønsker man et site der øjeblikkeligt giver success eller har man tid/råd til at vente 6 mdr. eller måske et år på at man rammer rigtigt. Jeg mener blot at man skal koncentrere sig om det man er bedst til, så man ikke gaber over mere en man kan klare. Og det lød bare til at LotteA brænder utroligt meget for at sælge et budskab eller nogle produkter, så syntes jeg bare det vil være synd, hvis hun går kold i et projekt programmering istedet for at være tilfreds med at skrive nogle gode tekster og holde styr på de overordnede linier med hjemmesiden.

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 15:29

Flere inputs! Dejligt Smile

Hej Søren.

Jeg er helt med på, at det bestemt ikke er en opgave for små-børn at kreere et funktionelt og søgemaskineoptimeret site. På den anden side set har jeg flere gange brugt op til seks-cifredrede  beløb på CMS-løsninger, der absolut ikke levede op til forventningerne... Og tro mig, et vrangvilligt webbureau er ikke just det mest humøropløftende Angry

Ved at forsøge gør-det-selv løsningen håber jeg at kunne rette op på de fejl, som jeg selv begår. Og naturligvis også at kunne tilrette siden efter de behov, som måtte vise sig - enten som krav fra kunderne/markedet eller "bare" fra søgemaskinerne/den tekniske udvikling.

Jeg prøver at  gå ydmygt til opgaven ved at starte på et grundkursus i det CMS, som jeg ender med at vælge. Og naturligvis at indsamle informationer fra f.eks. bøger og internettet.

Og i værste fald må siden kasseres, og firmaet har investeret ialt - inkl. SEO-LEX i fuld udgave - under kr. 10.000. I bedste fald har vi fået et site, der kan udvikle sig og - forhåbentligt tiltrække potentielle kunder.

Endnu engang tak for den løftede pegefinger Wink Jeg er helt klar over, at det er en kilden opgave, det her. Og at jeg vil slet ikke udelukke, at jeg undervejs må købe mig til assistance. Men hvor intet vover, intet vinder!

De bedste hilsner

Lotte A

Fra Århus
Tilmeldt 18. May 09
Skrevet kl. 15:39

Det er fedt Lotte A.

Du går bare på med krum hals, så skal det nok lykkes for dig.

Til info, hvis du har mod på Umbraco, så har de kurser, der afholdes af stifterne selv. Det er nogle fantastiske kurser de afholder med en meget munter stemning. Næste gang er vist i juni. Link til Umbraco kursus - Jeg ved ikke om der er udsolgt. De er meget populærer, så der skal handles hurtigt.

SEO-LEX er den bedste investering jeg har gjort længe. Den er en fornøjelse at læse. Den er jo skrevet med et så let og muntert sprog at søgemaskine optimering gøres til en leg.....næsten :)

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 16:06

*hehe* havde næste sat næsen op efter et væddemål, Søren Wink Kan - Kan ikke? That's the question!

Men under alle omstændigheder tror jeg, at jeg vil holde en stram log på, hvad jeg skal investere af tid og penge på projektet. Så kan jeg jo efterfølgende lave en cost-benefit opgørelse.

I hvert fald bliver det en udfordring at komme til tops på ord som teambuilding, event og peptalk. Men hvad ville livet være uden udfordringer...?

De bedste hilsner og tak!

Lotte A

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:16

sådan set er det ikke svært med ord  teambuilding eller event med kræver arbejde at komme på første side

Arbejde med links er evigheds arbejde søge på google skriv der f.eks  tilmeld , suggest , submit add ,tilmelding kataloger  mv.skriv bagved der   link ,url , site website , site hjemmeside mv. lave en rss , fedd på din side tilmeld den alle mulig steder , vis du har tålmodighed så lykkes det efter min erfaring jeg er jo danmarks førende i min branche ligenu og det ikke lette ord der er stor konkurrence ,

husk titler beskrivelse søgeord i , husk lige rimelige antal søgeord på siden med ikke overdrive lige imellem 2 til 5 % max så opfatter google det ikke som spamme.

find relevante links søge på google lave artikler på dit site  der omhandler dine søgeord søge f.eks wikipedia , ordbøger , andre hjemmesider .

Med vis man ikke har tiden til at sætte sig ind i viden og tiden det koster kan man betale sig fra det  , kan godt være man selv laver lidt fejl selv med du spare en del penge vis man gider at lave arbejdet selv.

jeg ved godt med min egen side der kan gøres en del med har sat en webdesigner til at lave et design da jeg ønsker at det skal fungere hurtigt og siden skal have et flot design ,

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:44

Kære Lotte!

Du kaster dig bare ud i Joomla - du har fået en masse gode links her til ressourcer til hjælp og vejledning.

Jeg lavede mit første Joomla site som 41-årig, så det kan _sagtens_ lade sig gøre! Og her kommer en indrømmelse - jeg har ALDRIG været på kursus i det - og de to ting jeg synes var sværest var at forstå strukturen - altså kategorier, sektioner osv - hvordan det fungerer, og så selve installationen på domænet. Derefter kørte det egentlig bare derudaf - og så er jeg måske også ret god til at stille alle de dumme spørgsmål, som man kan på bl.a. Amino og Joomla.org

Der er to udfordringer jeg ikke har taget op endnu - at implementere et custom design - jeg har bare googlet styles og valgt en jeg synes var fed - og jeg har en fornemmelse af at det at slice grafik til Joomla/implementere et design, er et projekt i sig selv.

Den anden ting er at jeg ikke tør opgradere min Joomla version selv - 50% er dovenskab, for jeg kunne jo bare tage en backup først og reinstallere den hvis noget går galt, de andre 50% er frygt for at gøre noget forkert og ødelægge hele sitet - noget som jeg nok kunne arbejde med i terapi, men har valgt at springe let henover i stedet for og få andre til at gøre.

Men tag ikke mine sorger på forskud, spring ud i det og tag problemerne efterhånden som de dukker op  - det er rigtig fedt at opleve at vi kan - gamle koner med knofedt helt op til albuerne og glimt i øjet - når jeg kan, så kan du helt sikkert også!

Og glem ikke den frydefulde fuck-faktor - når noget går galt eller ikke vil som du vil, kan du roligt tillade dig at skrive tråde med "Fuck, det lort, nu driller det igen" - en ganske god måde at kanalisere vrede og frustration ud på - Joomla kan blive katalysator for en masse vrede som måske egentlig hører til andre steder - comprende? =P

Jeg har tilladt mig at købe enkelt timer hos en dygtig programmør for at kunne ringe til ham og sige "Nu gør den sådan og sådan, hvad stiller jeg op med det" - altså betalt ham for at lære mig det hen ad vejen - og det har jeg været glad for (Tak, Ronni, fordi du altid er så pædagogisk og tålmodig). Jeg har gjort det, fordi jeg er så utålmodig, at jeg ikke altid kan vente på et svar i en tråd på et eller andet forum. 
Ved ikke om du kan finde en der har tid og lyst til at stille op, men du kan have den i baghovedet hvis du har det som mig.

God fornøjelse - jeg glæder mig til at se det du laver!

Mette - følger spændt med fra sidelinien!

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 18:48

Hej Mikael Wink

Ja, der bliver totalt meget rugbrødsarbejde! Men det er ikke så meget for at spare penge (for lægger vi min timeløn oven i prisen på bøger og kursus, er der næppe en reel besparelse etableringsfasen) - vel egentligt mere for at se om jeg kan holde samtlige bolde i luften gennem hele processen. Fra struktur (er sat på papir) til design til brugervenlighed til søgemaskineoptimering til indhold. Og så lige alt det andet også...

Men som sagt, så bunder dette eksperiment i lidt for mange dårlige oplevelser med sites, der ud over ikke at generere det ønskede resultat i form af besøgende eller konverteringer til ordre, også har været alt for dyre og langtrukne, Så hvis dette ikke lever op til forventningerne, er der kun én person at losse i måsen Cool

Og nice video, du linker til fra din profil, din bandit!!! Embarrassed

Mette, skønne Mette!

Tak for de mange og opmuntrende ord! Vi to bliver snart nødt til at mødes til en kop kaffe! Dejligt, at det går godt med forretningen i Frederikshavn Cool

Tak til Ronni og de gode links. Desværre er der tilsyneladende ikke kursus før til december. Og det skal jo helst være inden for kort tid. Har fundet noget hos www.pointe.dk der starter d. 10. juni. Er der nogen, der kender dem? Og kan anbefale dem?

De bedste hilsner

Lotte A

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)