Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg - uerfaren web-spade - med succes bygge en hjemmeside??

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg har ALDRIG skrevet én eneste linie kodeskrift. Jeg har kun begrænset teoretisk viden om, hvordan et website fungerer. Søgemaskineoptimering er gådefuldt.

Jeg har til gengæld oplevet masser af websites, som var konstruerede af dygtige teknikere og med indhold skrevet af kompetente kommunikationsfolk - men som ikke gjorde noget som helst for salget... Hvorfor? Fordi de mennesker, der formidlede budskabet, ikke havde fingrene på pulsen i forhold til markedet. Og hvorfor så det? Sikkert fordi at kommunikationen mellem sælgerne - der jo ER i markedet - og markedsføringsafdelingen ofte går over direktionsgangen. Og dér bliver mange budskaber desværre hæklet om til en højrød sommerhat...! Cool

Så i forbindelse med et jobskifte - hvor der under alle omstændigheder skal en ny hjemmeside til - overvejer jeg, om det er muligt for mig selv at lave et godt, velfungerende, synligt site?

Jeg har søgt på forskellige open-source CMS'er og har fundet frem til at Joomla tilsyneladende er det mest attraktive...? Huh? Da al begyndelse er svær, agter jeg at starte med et kursus hos en erfaren udbyder/underviser. Det burde - ifølge deres kursusbeskrivelse - efterlade mig med en fungerende hjemmeside.

Herefter må jeg se, om der er muligheder for - enten IRL eller web - at øge kompetencerne efterhånden som udvidelsesbehovet melder sig.

Er det håbløs gerning - eller er der en fair chance for succes?

Input modtages med glæde - også med hensyn til valg af CMS.

De bedste hilsner

Lotte A

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 18:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej LotteA prøv evt med Kompozer som der faktisk også findes mange lækre guides til.

du kan da godt lige få nogle links.

Kompozer Download

og en guide, den får du her

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 18:49

Hej

Altså hvis du blot skal anvende en side som et udstillingsvindue/visitkort og ikke skal havde forskellige smarte funktioner vil jeg mene at du sagens kan lave noget der er okay og fungerer. Men selvfølgelig vil du ikke med det samme kunne lave noget der er super smart og lækkert. Så måske du skulle overveje om det ikke kan betale sig at gå ud og lave en lille inverstering, det behøves ikke at koste så meget. F.eks. ved jeg at Andreas der har siden ajblog.dk laver nogle super fede og billige webdesign, i wordpress så de er lette at villigeholde., også er aktiv herinde. Måske det var en mulighed. Sådan et kursus er vel hellere ikke gratis, så personligt ville jeg hive fat i en herinde og få dem til at lave en side for mig.

Men hvis du virkelig brænder for at lære noget nyt, og virkeligt lærerigt synes jeg bare du skal kaste dig ud i det. For når du først kan åbner der sig en helt ny og fantastisk verden får dig..

Fortsat god dag..

MvH Kristoffer

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 19:04

Kristoffer:

Men hvis du virkelig brænder for at lære noget nyt, og virkeligt lærerigt synes jeg bare du skal kaste dig ud i det. For når du først kan åbner der sig en helt ny og fantastisk verden får dig..

Kristoffer har helt ret. Kast dig ud i det. Det er sjovt og lærerrigt. Og der er jo altid mulighed for at vokse med opgaven. Her er det danske forum for Joomla hvor du altid er velkommen til at søge viden og stille spørgsmål. Folk er altid søde og parate til at hjælpe i forummet.

Der er jo også Wordpress løsningen som nok er nemmere at gå til for folk der ikke gider at bruge deres liv til at nørde med webben Big Smile

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:08

joomla er et godt valg..

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 19:13

Hej Lotte

Jeg er glad for at du nævner Joomla. Det er et fantastisk system, som jeg håber du også bliver forelsket i.
Får du brug for hjælp til Joomla - før eller efter dit kursus, må du endelig tage fat i mig. Jeg kan lave både opsætning og design skabeloner.

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab.dk

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 19:15

WinkTusind tak for hurtige input Cool

Delinda: Jeg elsker beskrivelsen i din biografi Yes. Og jeg har også kigget på KompoZer, der har fået nogle udemærkede anmeldelser "derude".  Har dog nok en følelse af, at Joomla (eller alternativt CMSms) har væsentligt mere at byde på - især fremadrettet.

Kristoffer: Jovist er det fristende at lade andre gøre arbejdet. Og det var da helt klart også første tanke. Men - som du også har luret - handler det her lige så meget om nysgerrighed. Og sikkert også om et uforløst kontrolfreak-gen. Det sidstnævnte må være en opgave for MetteSkagen Cool

Et kursus er slet ikke gratis - men til gengæld tror jeg på, at jeg fremadrettet vil have langt lettere ved at udnytte systemets muligheder. Og så er der return-on-investment på både tid og penge!

Og jeg er i øvrigt også blevet lidt udfordret...  Smile "Nogen" synes ikke, at en ældgammel kone (40 år) som mig kan lære at lave hjemmesider. Og det kunne jeg så godt tænke mig at modbevise ved at lave - ikke bare et site! - men et godt site. Så jeg er mere end klar til at lægge både tid og kræfter ind i projektet .

Brian, Anders og Morten - også tak for Jeres input. Og for Jeres opbakning til valget af Joomla. Og for linket til det danske forum. Dér kan jeg godt nok bruge lang tid! Wink

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 14:18

Hej Lotte :-),

Kast dig ud i det! Det tager lige lidt tid at lære Joomla, men derefter er det faktisk ganske nemt.
Bare sørg for en ting: Hver gang der kommer en ny version, så husk at opdatere din egen version, så du har den seneste.
Der opdages desværre sikkerhedshuller en gang imellem, og derefter det meget, meget, meget vigtigt at få lukket disse omgående, da hullerne bliver brugt til at smadre siden, hacke dine filer eller andet øv-bøv. Jeg har prøvet at skulle lave en side om helt fra bunden, fordi der var et sikkerhedshul der ikke var lukket, og udbyderen ikke tog backup hehe.. Klog af skade :-)

:-)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 14:30

Takker!

Har lige gennemlæst SEO-LEX Light. Og nu er jeg naturligvis blevet nysgerrig mht. hvorvidt Joomla er et fornuftigt valg med hensyn til søgemaskineoptimering?

Og for Jer, der endnu ikke har stiftet bekendtskab med hr. Rosenstands bog - download flux! Det er tung viden, formidlet så jeg skiftevis kluk-lo, noterede og grinede højlydt.

Tak, Thomas Rosenstand! Skal lige have overbevist min nye boss om, at vi allerede i morgen skal bestille den fulde udgae af SEO-LEX!

De bedste hilsner

Lotte A

Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 14:47

Joomla er et godt valg... også med seo, der skal til tider bare ændres en smule, min bror laver SEO kun for joomla brugere.. dvs laver de rigtige og fornødne ændringer samt hvad seo nu ellers indebærer.. han er ikke den billigste - men kvalitet og pris hænger jo somregel sammen.. Skriv hvis jeg skal formidle en kontakt

mvh

Anders

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)