Kære Aminoer. Jeg har ALDRIG skrevet én eneste linie kodeskrift. Jeg har kun begrænset teoretisk viden om, hvordan et website fungerer. Søgemaskineoptimering er gådefuldt. Jeg har til gengæld oplevet masser af websites, som var konstruerede af dygtige teknikere og med indhold skrevet af kompetente kommunikationsfolk - men som ikke gjorde noget som helst for salget... Hvorfor? Fordi de mennesker, der formidlede budskabet, ikke havde fingrene på pulsen i forhold til markedet. Og hvorfor så det? Sikkert fordi at kommunikationen mellem sælgerne - der jo ER i markedet - og markedsføringsafdelingen ofte går over direktionsgangen. Og dér bliver mange budskaber desværre hæklet om til en højrød sommerhat...! Så i forbindelse med et jobskifte - hvor der under alle omstændigheder skal en ny hjemmeside til - overvejer jeg, om det er muligt for mig selv at lave et godt, velfungerende, synligt site? Jeg har søgt på forskellige open-source CMS'er og har fundet frem til at Joomla tilsyneladende er det mest attraktive...? Herefter må jeg se, om der er muligheder for - enten IRL eller web - at øge kompetencerne efterhånden som udvidelsesbehovet melder sig. Er det håbløs gerning - eller er der en fair chance for succes? Input modtages med glæde - også med hensyn til valg af CMS. De bedste hilsner Lotte A |
Hej LotteA prøv evt med Kompozer som der faktisk også findes mange lækre guides til.
du kan da godt lige få nogle links.
og en guide, den får du her