Perspektivet bliver egentlig lidt forkert ved at tale om 'noget ekstra'. I virkeligheden yder glade medarbejder det, de skal, mens misligholdte medarbejdere yder 'noget mindre'. Det normale burde være, at man har det godt og dermed yder højt.
clip...
mvh Hans
MAN, Hans, hvordan du bliv bare klogere og klogere hver dag jeg læse hvad du skriver. Du forstår det.
Berlingske Forlag har lige udgivet Jack Welchs nye bog på Dansk. Han siger "find den job du kan lige og du behøver aldrig at tage på arbejd igen", og "giv 150% til dit arbejd og 150% til dit fritid (ja jeg ved godt det er 300%, men han er Jack), det er ingen som vinde når du ringer fra arbejd til at aftale hvornår dit kone skal hente barn, og det er ingen som vinde når du ring til klienten fra drengens fodbold banen."
Gør dit arbejd i den tid du er på arbejd , ikke efter arbejdstid og ikke hjemme. Jeg giv ikke at har mit medarbejder på arbejd efter kl. 17.00. Går hjemme, "get a life", så er du et bedre medarbejder. Nogen mennesker vil gerne har fælskab på arbejd, spis sammen, film aften, osv. Det er i orden når man ikke har et liv, men jeg vil gerne ansætte dem som har venner udenfor arbejd. Som interesser sig for andre mennesker som laver andre ting. Det er hvordan vi lære og vokse, og kom tilbage på arbejd med frisk øjne, klar til kom i gang.
Jeg anbefal "The Dilbert Principle" af Scott Adams...bare for det sidste kapital.
"A business model, OA5. Step 1; Eliminate the Assholes"
"Happy employees are more productive and creative than unhappy ones."
"There is a limit to how much happiness you can get while you're at work.
osv.
/slut
Og undskyld til Kim...vi skulle har ikke drejet emne så meget (personlig synes jeg du kan ikke lære andre at være iværksætter, du kan kun gøre det nemmer, for dem som har det indenfor, til at komme i gang). |
Dato: 8/30/2005 10:35:24 PM Forfatter: Andy WilhemMAN, Hans, hvordan du bliv bare klogere og klogere hver dag jeg læse hvad du skriver