Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtagerkultur i Danmark på godt og ondt

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Perspektivet bliver egentlig lidt forkert ved at tale om 'noget ekstra'. I virkeligheden yder glade medarbejder det, de skal, mens misligholdte medarbejdere yder 'noget mindre'.  Det normale burde være, at man har det godt og dermed yder højt.

clip...

mvh Hans

MAN, Hans, hvordan du bliv bare klogere og klogere hver dag jeg læse hvad du skriver.  Du forstår det. 

Berlingske Forlag har lige udgivet Jack Welchs nye bog på Dansk.  Han siger "find den job du kan lige og du behøver aldrig at tage på arbejd igen", og "giv 150% til dit arbejd og 150% til dit fritid (ja jeg ved godt det er 300%, men han er Jack), det er ingen som vinde når du ringer fra arbejd til at aftale hvornår dit kone skal hente barn, og det er ingen som vinde når du ring til klienten fra drengens fodbold banen."

Gør dit arbejd i den tid du er på arbejd , ikke efter arbejdstid og ikke hjemme.  Jeg giv ikke at har mit medarbejder på arbejd efter kl. 17.00.  Går hjemme, "get a life", så er du et bedre medarbejder. Nogen mennesker vil gerne har fælskab på arbejd, spis sammen, film aften, osv.  Det er i orden når man ikke har et liv, men jeg vil gerne ansætte dem som har venner udenfor arbejd.  Som interesser sig for andre mennesker som laver andre ting.  Det er hvordan vi lære og vokse, og kom tilbage på arbejd med frisk øjne, klar til kom i gang.

Jeg anbefal "The Dilbert Principle" af Scott Adams...bare for det sidste kapital.
    "A business model, OA5.  Step 1; Eliminate the Assholes"
    "Happy employees are more productive and creative than unhappy ones."
    "There is a limit to how much happiness you can get while you're at work.
    osv.

/slut

Og undskyld til Kim...vi skulle har ikke drejet emne meget (personlig synes jeg du kan ikke lære andre at være iværksætter, du kan kun gøre det nemmer, for dem som har det indenfor, til at komme i gang).
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:54
Dato: 8/30/2005 10:35:24 PM Forfatter: Andy Wilhem

MAN, Hans, hvordan du bliv bare klogere og klogere hver dag jeg læse hvad du skriver

Hvordan jeg bliver klogere og klogere??? Netværk, du!!
- nåja og hvis man har et lavt nok udgangspunkt er det jo også nemmere.

- Mange tak for komplimenten.

Hans
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:00

Selvfølgelig findes der dårlige (mellem)leder – lige som findes dårlige/dovne medarbejdere… men tror mener at vi skal se på vores kultur.

Danmark er et slaraffenland for lønmodtager – hurra for det, og gud bevar dette ! Vi har som bekendt et af verdens bedste velfærdssamfund og dette skal vi ligeledes gøre alt for at bevare ………. men prisen for et sådanne samfund er et manglende pres på folk i forhold til at skabe ”noget” i samfundet …

Se, nu bare på Norge og alle deres mange oliepenge … er det lykken for et land ? Ikke på sigt, da denne velstand sætter udviklingen i stå …. i hvert fald skal man være disse mekanismer bekendt og foretage nogen modtræk !

Et bud på hvorfra Danmark vil opleve iværksætternes indtog kunne meget vel være fra danskere med anden baggrund end dansk – kunne meget vel være med arabisk baggrund, da denne kultur er ”købmændenes” kultur !

Ved godt at dette indlæg kan virke lidt radikalt, men tror at det er den retning vi skal kigge ….  

Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 10:59

Jeg vil også gerne tilføje at, IKKE ALLE DELE MIN HOLDNING ang. social og arbejd.

F.eks, har jeg hørt Martin tale meget passioneret og overbevisning at sociale arrangementer på arbejdspladsen giver faglig respekt.

Min holdning er at faglig dygtighed og sociale forskelighed giver respekt.  Men...det er altid en men...en ung firma, med ung mennesker, i "start-up" fase, har brug for den social til at ryste sammen og kamp videre.

/Bare min mening
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)