Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regninger og forfalds terminer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej, nu har jeg "lurket" her på formu'et i et års tid, men nu var det så tid til at stille et spørgsmål.

Jeg har startet mit eget lille freelance grafikker geschäft, min første regning er sendt, de fik 30 dage som standard, men har ikke set penge endnu, og min direkte kontakt har rykket deres økonomi afdeling men stadig ingen penge.

hvorledes står det med sådan en sag ? 

Har hørt rygter at store firma'er venter yderligere 30 dage, for at holde på cashflowet eller sådan noget, men så lang tid tror jeg ikke min udlejer vil vente med månedes husleje.

Min kunde er et stort globalt firma med masser af penge i forhold til min lille regning, så det er pænt irriterende.

Jeg overvejer at ringe direkte til økonomi afdelingen evt. skrive en rykker, men ville lige hører her om man skal vente til 30 dage efter forfaldsdato'en eller om man kan værer mere bidsk.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kom du bare igang med at rykke!. Du skal ikke agere bank for dem!
.
Det er ikke noget med at være bidsk. 30 dages betalingstid er i forvejen et meget flot betalingsvilkår.

Henrik

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:52
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Helt enig, du får ikke noget ud af at være "flinke Peter". Send en rykker, vent 10, send endnu en rykker osv. Efter 3 rykker inkasso.

Det med at firmaer trækker betalingerne er meget meget irriterende så længe man har rent mel i posen.

Bare klø på dem.... (hvis altså du har leveret varen!)

Fra København
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fint tak skal have for svarene.

Hvad med rykker gebyre ? er der nogen regler for om man kan opkræve (uden at oplyse forud)  og hvor meget ? 

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg  leveret af og til, til størrer danske virksomheder, og de trækker den normalt 2-3 måneder hvis du ikke er efter dem. Senest har en størrer dansk virksomhed som jeg har leveret til send mig et brev om at de betaler efter følgende betingelser:

Løbende måned plus 60 dage.

Så næste gang de bestiller får de fremsendt en faktura på :

Depositum vedrørende leje af Popcorn / Slushice til familiedag.  Levering vil ikke finde sted uden indbetaling af depositum.

Endelig afregning sker efter jeres fastsatte betalings betingelser på løbende månede + 60dage.

Mvh.

Jukeboxfyn

Depositum vil selvfølig svarer til hvad de brugte sidst.

Det skal lige bemærkes at sidst havde de bestilt en popcorn maskine, og jeg spurte om de skulle bruge slushice, men de havde lånt en. Fint nok. 2 dage før jeg så skulle lever ringede de og spurte om der kunne komme en slushice med da den de havde lånt var møg beskidt og virkede iøvrigt ikke rigtig.

Så hvis de ikke vi gå ind på mine betingelser må de jo så tage hvad de så kan få. Jeg hverken kan eller VIL  være bank for dem (hellere ikke selv om jeg har et par aktier i bixen) eller andre.

Thomas

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:42
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

En løsning på dilemmaet med ikke at være for flink og samtidigt heller ikke fornærme kunden er at bruge factoring kombineret med fakturaadministration

Alle fakturaer, rykkere m.v. bliver sendt direkte fra dit finanseringsselskab til din kunde. Du har fået dine penge (typisk kun 80%) fra dit finanseringsselskab. Du har ingen rådighed over fakturaen længere. Retten til at få betalt fakturaen tilhører finanseringsselskabet. Så er sagen ude af dine hænder, og kunden kan ikke bliver sur på dig.

Det kan kombineres med en forsikring mod tab på debitorer som følge af debitors insolvens. Det er ikke gratis, men det er en rigtig god idé, hvis ens omsætning er fordelt på få store kunder.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)