Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af linkbuilding! skal jeg?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello !

Har gået i et stykke tid og overvejet at investerer i noget linkbuilding og ville lige høre om der er nogen af jer der har erfaringer med dette.

Er det på nogen måder pengende værd ? jeg mangler stadig gode placering på mange af mine ord,  og jeg er jo lidt bagud i forhold til mine konkurrenter, da de har været igang i en del år og jeg lige er kommet over mit første år.

Kataloger, blogs, fora, artikler, bookmarks - er de forskellige linkgrupper

Hvilken gruppe links vil give mig det bedste linkjuice?

Hvilken  gruppe links vil give mig flere besøg?

Hvad syntes i linkbuilding er  værd, og er der nogen der har kunne måle en positiv effekt ?

Og sidst men ikke mindst er der nogen der har et godt tilbud ? Wink

Mvh K

M  dfdf

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:09
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Vi laver rigtig meget linkbuilding for vores kunder - både kunder vi også laver andet for og kunder der alene vil have os til at lave linkbulding for dem.

Det er ubetinget det sværeste område at handle med, da det er så forbandet svært at sætte en korrekt værdi på de enkelte links eller den tid det tager at skaffe dem. Man kommer dog ikke udenom, at der SKAL laves linkbuilding. Uden gode links - og en evig strøm af nye af dem, opnår man ganske enkelt ikke den ønskede indeksering og ranking af alle (eller de fleste) af ens sider.

Vi er ikke de billigste på markedet for linkbuilding, da vi kun laver det vi opfatter som gode links. Det er stort set en manuel opgave, og derfor tager det en del tid. Og tid koster. Men kontakt mig eller min partner Jens Ole (jok@demib.com) så kan vi fortælle lidt flere detaljer om, hvad vi kan tilbyde, priser og den slags ...

Du kan godt købe meget billige linkbuilding services. Typisk er det enten noget der laves helt automatisk, eller udføres af en flok "klik-monkeys" fra Indien eller Kina. Enkelte danske virksomheder vieresælger også den type løsninger. Min erfaring er, at den type løsninger er meget lidt værd - nogenlunde ligeså lidt som de koster. Nogle gange mindre.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 12:10

Hej Kim

Linkbuilding er en rigtig vigtig del af søgemaskineoptimering, det er ikke det eneste der skal til, for at man kan ligge godt på diverse søgeord, men et MEGET vigtigt parameter. Jeg vil selvfølgelig foreslå at du "outsourcer" linkbuilding/SEO delen, så du kun skal beskæftige dig med dine primære kompetencer.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:19
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

For at linkbuildingen for alvor skal gøre sig gældende så skal du jo ihvertfald op og ringe så højt som muligt på den rene tekniske organiske optimering først. Dvs. at når du ellers har justeret så du maksimere værdien af de enkelte parametre som f.eks. Google aflæser og værdisætter din vægtede relevans i forhold til et konkret søgeord eller søgesætning så vil du ligger i samme område som andre med en ca. tilsvarende vægtet relevans - og det er så her at de indkommende links prmært vil afgøre hvem der bliver placeret bedst og sidst af jer som ligger i samme område vægtet i forhold til relevans.

Her spiller det naturligvis også ind om man har links fra nogle sites med en rigtig høj vægtning så lad os sige at hvis du søger på et givent produkt eller type af tilbehør som er noget du sælger og du kan se der kommer et hobby forum op som nr. 1 på google - Så er det helt sikkert fordi det pågældende hobby forum har en rigtig høj vægtning og så er det bare om at se om du ikke kan få dig et link på siden og så skal selve link teksten selvfølgelig være inklusiv det ønskede søgeord så værdien føres over til dit website.

Så man kan ikke sige at kataloger, blogs, fora eller artikler (jeg kan ikke se hvorfor bookmarks er en kategori) adskillier sig fra hinanden - det handler om søgemaskinernes relevans vægtning uanset kategori og her vægtes ingen af de 4 nødvendigvis højere end hinanden. På samme vis kan man ikke sige noget om linkjuice per gruppe eller besøg per gruppe - det skal bedømmes i forhold til det individuelle søgeord og den individuelle side du vil optimere på.

Linkbuilding er bestemt noget der virker - men det er også primært noget som for de flestes vedkommende er noget man ikke køber sig til ude i byen men derimod selv prøver at lave aftaler på. Vi har f.eks. lige godt 30.000 indkommende links på redWEB.dk lad os sige vi skulle have betalt nogle for at linkbuilde for os - det løb jo hurtigt op i 3 millioner + at købe sig til det og det er nok de færreste som finder det profitabelt på kortere eller mellem sigt (det er det til gengæld på lang sigt).

Så mit råd er ganske enkelt at åbne google - indtast dine 5 vigtigeste søgeord og se efter om der ligger nogle hobby / neutrale sider som ikke er konkurrenter på top 10 og se så om du kan lave en aftale med dem om et link over til den side du ønsker at maksimere værdien på hos dig for det relevante søgeord (husk aldrig send alt juice til forsiden - spred det ud over hele dit website) - Som regel vil du hvis der er tale om hobby sider for nogle produkter / sponseringer eller andre relativt billige "midler" kunne købe eller bytte dig til et link som værdimæssigt vil blive vægtet langt højere end 100 vis af links fra intetsigende linkkataloger som ikke scorer noget som helst i relevans.

Nå det blev vist en halv lang omgang - det er ikke sådan med de søndag ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Kim Raufort:

Er det på nogen måder pengende værd ?

jeg mangler stadig gode placering på mange af mine ord,  

Hvad syntes i linkbuilding er  værd, og er der nogen der har kunne måle en positiv effekt ?

Er det pengene værd. Du kommer udelukkende an på om du selv gider at gøre det, og om du har kompentencen til det.

Du skriver at du stadig mangler gode placeringer på dine ord. Dette skyldes nok din mangel på linkbuiding, og det viser hvor vigtigt det er.

Om linkbuiding kan måles i en positiv effekt, er der ingen tvivl om. du ser nu effekten af ikke at have dem.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:43

Tak for alle de gode og præcise svar!

Jeg er meget skeptisk omkring SEO og linkbuilding og ISÆR når der skal smides penge efter det, for mig er det nemlig en KÆMPE jungle!  hvor det tit er svært at finde noget dokumentation på en SEO - expert's "viden" & ydelser.

i hører fra mig :)

M  dfdf

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 14:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Du kan evt. forhøre dig hos de kunder som har købt tilsvarende ydelse hos det pågældende bureau. Hvis de er glade og tilfredse, burde der være grøn lys for trygt at overlade din linkbuilding til en professionel med viden om at du får hvad du betaler for. Linkbuilding er en løbende proces for at give de bedste resultater, et bureau vil have adgang til en masse søgevenlige sider at placere dit link, og lave gode kvalitets links, som kan mærkes.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 17:54
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Hej

Det er altid godt at have et overblik over hvilke links der skaffes til dit site. Du kan evt. lave en månedlig rapport på www.backlinks-checker.com og sammenlign måned for måned.

Du kan også bruge Google webmaster tools til at se hvilke eksterne links der er til hele sitet eller til de enkelte sider (ifølge Google).

Og ikke mindst. Aftal med linkbuilding firmaet hvilke sider der skal linkbygges til og hvilke søgeord der skal målrettes mod. Så kan du selv følge indsatsen.

Men linkbygning er det eneste der kan sikre dig gode positioner på konkurrenceprægede søgeord. Og alt tyder på at der ofres langt færre penge på SEO end på adwords, så det burde være forholdsvis billigt at markedsføre sig med SEO/linkbygning.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:36

Vores site startede op 4. april 2009. Vi har 10-15 søgeord vi optimere selv, og på den korte tid er det faktisk lykkedes os at få nogle af disse ord på forsiden. Det er vel og mærke ord med mange søgeresultater.

I går var 7,13 % af vores trafik til sitet organisk. (godt nok har vi kun ca. 300 daglige besøger, men alligevel)

Så jeg er helt sikker på at SEO vil kunne hjælpe dig.

Hvad angår hvilke grupper du skal vælge, så ved jeg det ikke. Vi har taget et miks af alle dem du nævner. Dog må jeg sige at bookmarks har været meget positivt. Der er enddog nogle af bookmarks'ne der ligger på forsiden, og i starten lå de fleste faktisk foran vores landingpage.

Især mister-wong, folkd og socbo kan anbefales.

Morten

www.skolesmart.dk

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:01

Hej Kim,

Linkbuidling er som nævnt i de tidligere indlæg ekstremt vigtigt i SEO. Man kan i ekstremerne ranke sider uden nævneværdigt indhold eller skrevet i ren flash, hvis blot de får links nok. Derfor bør du investere i linkbuilding.

Men man kan jo investere på flere måder. Hvis du ikke selv synes, at det er for kedeligt, besværligt m.m., kan du f.eks. vælge at investere nogle timer af din tid på en eller flere dele af linkbuildingen. (Jeg går ud fra, baseret på dine tidligere indlæg herinde, at du har grundlæggende indblik i SEO, og også har tjek på dine nøgleord).

Eksempelvis kan du selv sætte dig for at rende nogle af de mange lister med linkkataloger igennem og få tilmeldt din hjemmeside til dem alle med unikke beskrivelsestekster og varierede ankertekster. Andre dele af linkbuildingen kan du så outsource til nogle professionelle.

Du bør under alle omstændigheder sørge for at variere din linkbuilding, så du får forskellige typer links fra så mange forskellige kilder som muligt.

Mht. besøgende fra links, så er der ingen tvivl om, at de fleste besøgende vil komme fra relevante links i indholdet på kvalitetssider, der handler om det samme emne som din side. Den slags, der er allersværest at få. Kataloger, sploglinks, bookmarks etc. skal du ikke forvente mange direkte besøgende fra. Fora kan give rigtigt mange relevante besøgende, og det vil oftest være den største gevinst ved forumlinks. (Husk dog at være en hjælpsom og aktiv bruger, hvis du vil have størst mulig effekt.).

Hvis du beslutter dig for at købe hjælp til linkbuilding, kan du jo overveje at starte småt og så evaluere de links, som du har fået ud af den indsats. Er der ingen effekt af de links, kan du jo skifte til en anden frem for at lægge alle dine æg i samme kurv.

God fornøjelse med linkbuildingen.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)