Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser man om man er godt søgeoptimeret???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:17
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Der er så vidt jeg ved to måder - den tekniske og en søgning - prøv, uden at være logget ind på google, at søge på dine vigtigste ord, altså dem du gerne vil findes på. Se hvor din side ligger i søgeresultaterne - det giver dig et fingerpeg on hvorvidt du er søgemaskineoptimeret - eller om din side er ;-)

Endelig er der det tekniske, hvos man kan gå ind på dit sit og kigge koderne igennem for at se om der mangler noget, checke hvor mange der linker til din side og en del andre ting som eksperterne kan uddybe, hvis du vil det. Men et hurtigt kig i dine koder kunne da afsløre at du har metatags :-)
Men metatags er jo ikke engang toppen af isbjerget når vi snakker SEO...

Jeg håber det var det svar du var ude efter :)

Mange hilsner

Mette

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:21
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

En måde at finde ud af, om du er søgemaskineoptimeret, er ved at lave en søgning på et produkt du leverer.

Hvis jeg fx skulle finde en dims, der kan måle højden på min (fiktive) datter, så ville jeg måske lave følgende søgning i Google: højdemåler til børn

Du er ikke på side 1 for den søgning - faktisk er du ikke blandt de 100 første resultater, hvilket indikerer, at disse sider ikke scorer specielt højt i Googles SERP.

Den søgning du nævner: http://www.google.dk/search?q=site%3Avildbasser.dk viser blot, at du har 872 sider indekseret i Google (hvilket jo som sådan er fint nok - det viser at Google har fundet dine ting), men dine sider vægter ikke så højt på søgninger som den ovenstående.

I øvrigt er din Meta-description ikke en beskrivelse af den pågældende side, men blot en gentagelse af dine keywords. Der er nok delte meninger om dette, men jeg opnår de bedste resultater, hvis meta-description giver en kort og præcis beskrivelse af sidens indhold.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:24

En site:-søgning på Google kan godt sige lidt om din side i forhold til søgemaskineoptimering. F.eks. viser den, at du har unikke titler på alle dine sider, hvilket er en rigtig god ting. (Titler er vist som de blå linkssøgeresultatet).

Den viser også, at dine såkaldte descriptions er mindre gode (de to linier tekst, som står nedenunder de blå links).. De spiller en stor rolle i forhold til at få de søgende til at klikke på netop dit resultat, så prøv at skrive nogle rigtige tekster i stedet for opremsning af producentnavne. "Kig ind og se det smarte Babylegetøj fra Babyleg. Altid stort udvalg til gode priser" eller hvad din kreativtitet rækker til. Gerne noget tekst, der indeholder lidt call-to-action (opfordring til at klikke ind, købe noget nu etc.).

Sitesøgningen viste også noget underligt allerede på side 1: Nemlig denne underside: vildbasser.dk/seo.php. Hvad den skal til for, ved jeg ikke? Det lader til at være en slags sitemap med en masse gentagelser af tekster fra siden?

Nå, men tilbage til spørgsmålet om, hvordan man ser, om man er godt søgeoptimeret. Det gør man vel først og fremmest i Googles søgeresultater.

Hvis man ligger godt placeret på de nøgleord, man satser på, er man godt optimeret. Men det er lidt mere kompliceret end som så. For man kan sagtens have en glimrende optimeret shop, som ligger dårligt placeret pga. manglende links. Og man kan have fornuftige placeringer med en dårligt optimeret shop, som til gengæld har mange gode links fra andre hjemmesider.

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 13:32

Puha... ja jeg bliver nok aldrig rigtig klog på det :-)

Jeg har intet selv gjort for søgeoptimering og det er hvad der så kommer ud af en way2web webshop kan man sige....

Jeg spørger fordi jeg skal have ny shop, som måske flere har bemærket på mine mange indlæg p det sidste, men vil jo godt sikre mig at jeg kommer nogenlunde på.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Det link du har i dit indlæg fortæller kun hvor mange sider du har indekseret i Google. Ud over dette siger det ikke så meget om hvor godt du er søgemaskineoptimeret.

Spørg dig selv hvilke ord og sætninger du gerne vil findes på i Google, søg på dem og se hvor højt du er placeret. Dette vil give dig et indblik i hvor godt du er optimeret.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:42
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

> Hvordan ser man om man er godt søgeoptimeret???

Det er et spørgsmål, som jeg har arbejdet rigtig, rigtig meget med. Så meget, at det fornyligt endte med at jeg fik indgivet en Amerikansk patentansøgning på en af de metoder jeg bruger (den scoringsalgroitme vi bl.a. anvender på SEO Supporten).

Formålet med denne algoritme er, at samle de mange data der tilsammen kan vise hvor synlig man er i søgemaskinerne og gøre dem anvendelige. Vi ser på bl.a. keyword ranking, backlinks, sider indekseret og Google PageRank.

Det tog mig mange år at finde frem til en stabil metode til, at sammenholde alt dette data på en brubar måde. Men det lykkedes så til sidst :)

Men man kan også se på andre faktorer. Den mest oplagte er hvor meget trafik man får i forhold til hvor meget man kunne få. Det kan man gøre ved at sammenholde de antal besøgende man i dag får fra søgemaskinerne, med det antal man kan beregne sig tyil at man potentielt kunne få, hvis man rankede godt på alle relevante keywords. Det kaldes også for et "Missed Opportunity Chart".

Man kan også betragte det hele ud fra en mere teknisk vinkel: Er webarktekturen på plads, er koden optimeret, er der unikke og optimerede TITLEs og META-tags, er de interne links optimeret, er der tilstrækkeligt med eksterne links etc. Det kaldes ofte for et "Compliance Chart".

Uanset metode anbefaler jeg at man ser relativt på sine analyser - altså, hvor godt man klarer sig i forhold til hvad der er muligt, eller hvad konkurrenterne har opnået. Det er udnyttelsesgraden - din evne til at dominere dit marked - der efter min mening er den ypperste målestok.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:21

Mit spørgsmål er klare jeg mig så godt jeg ligger rimeligt  godt placeret og får 4000 dagligt besøgene især google.dk vis jeg  søger på google konto er der  10 millioner  månedeligt  søgninger på mit søgeord , med ellers gode ideer i giver Mikkel demib  og jesper jørgensen , da både mine titler tekste kan forbedres vil nok bruge en indenfra amino debat når mit design er færdig.

vil da gerne spørge Mikkel demib eller jesper jørgensen eller andre det er jo mange søgninger jeg ligger på første pladsen på det mest valgte søgeord i min branche med snupper ikke ret mange af de 10 millioner søgninger , så der må noget  jeg gør forkert.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 17:43

Mikael christiansen:

Mit spørgsmål er klare jeg mig så godt jeg ligger rimeligt  godt placeret og får 4000 dagligt besøgene især google.dk vis jeg  søger på google konto er der  10 millioner  månedeligt  søgninger på mit søgeord , med ellers gode ideer i giver Mikkel demib  og jesper jørgensen , da både mine titler tekste kan forbedres vil nok bruge en indenfra amino debat når mit design er færdig.

Hvem der bare havde så mange besøgende, SUK.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)