Jeg ville nu heller ikke forære - men sælge til en
god pris. Når man kan indkøbe et spieglau smageglas til en 10'er så er
der langt vej op til dine 49 kr. for et smageglas.
Så kan man næsten lige så godt give dem væk, det giver bedre branding at give væk end tage 10 kr for noget som skal koste 50 kr. For mig ville det signalere, "hvorfor skal jeg give 50 kr. for noget de kan sælge til 10?"
Så det bedre at lade være.
Men det er jo også bare min mening.
Jeg har også smageglas til en 5 ,- , men ligesom spigelau's smageglas er der ikke noget specielt ved disse - det er normalt sodaline glas, som er relativt dødt og se på, dvs. ikke den store oplevelse.
Vores glas er blyfri krystal glas - meget højt kvalitet og meget høj transmission af lys - faktisk hele 91%, hvor de ypperste mundblæste glasfabrikker har maximum 93% - dvs. kvaliteten på vores glas er reelt som et mundblæst vinglas dog blot maskin fremstillet (dog ikke vores ekskusive serie) - derfor er prisen som den er.
Det vi gerne ville tilbyde med denne shop var ekslulsive varer til en fornuftig pris - vi kunne også have valgt og lave en side f.eks. billig-glas.dk eller lign. hvor vi skød alt vores no name standard varer ud til rigtig billige priser - men det er sådanne varer folk alligevel køber i Netto eller lign - og det var bestemt ikke det vi havde tænkt os. Men hvis vi mener der er et marked for det, så kan det jo være det kommer på et tidspunkt.
Det med om man skal vælge det ene eller det andet, især hvis man har nogle glas i forvejen, så har du da ret i at de fleste vil vælge og køre videre på samlingen - men der er også dem der siger, det vi har kan kommer i sommerhuset og så køber vi nogle endnu mere eksklusive glas der virkelig får det bedste ud af vinen - du skal huske på at Spiegelau, ja det er pæn kvalitet og de har været på markedet i mange år og gjort det godt, men deer har heller ikke rigtig været nogen der har taget kampen op, og det er det vi så småt begynder på - så om 10 år håber jeg at vi er mere kendt i bredere forstand. Det kommer ikke fra den ene dag til den anden.
Syntes det er kanon at i holder fast i jeres koncept, og tror på det. Det er virkelig vejen frem. Og fordi der findes tunge konkurrenter på markedet, skal man ikke lade sig slå ud af det.
Jeg er i tøjbranchen, og der er et forholdsvis nyt mærke som på 1½ år, har opbygget et navn som slåsser med de aller tungeste drenge inden for modebranchen (ung mode). Da branded startede op for 2 år siden , troede 90% af alle indkøbere at det bare var en døgn flue, og de tog alle fejl. Nu er det, det alle vil have.
Det jeg ville sige var, at hvis man har det rigtige produkt, som man kan finde ud af og brande. Give folk en god historie dertil så skal man nok komme frem i hvilken marked man så end befinder sig i.
Sørg for at kunden modtager budskabet, og fanger den gode historie, dette gør nemlig produktet interessant.
---------------
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at der var en side der hed "om os", hvor i beskriver virksomheds profilen, vision og historie.
Igen endnu en ting der vil kunne styrke jeres brand.
----
Er det alle dine glas på siden der er mundblæste og håndlavede? Eller er det kun kannerne og karaflerne?