Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu er shoppen åben - www.firstglass.dk

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:
Må man spørge hvor du har stødt på disse før?

Er jeg helt galt på den, hvis ikke deres repræsentant i Milano er Leonardi? Ligesom glasserien også har været med på Vinitaly i Verona.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:11

Iøvrigt en ting mere:

Når du nu kører med tilbud på nogle varer, var det smart at have en kategori der hedder "tilbud" det giver altid mer-salg, og er en knap jeg altid klikker på hvis den er der. Så kan du samle alle de nedsatte varer herunder også.

Og noget ekstra:

Gaveforsendelser, tilbyd at pakken varen pænt ind mod et tillæg på 20-30 kr, og sende varen direkte til gavemodtageren.
Det kan evt. udvides med at du også kan sælge lykønskningskort, efter tekster leveret af køberen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:19

Anders Therkildsen:
Det er umildbart et marked der er veloplagt til en onlineshop, fordi man typisk vil tjekker når man kommer hjem, efter at have kigget i butikken..

Enig! For mig er det vigtigt at jeg har mulighed for at røre og se glassene inden jeg køber!. Derefter er jeg med på at købe dem over nettet hvis prisen er rigtig.

En anden ting som du også skal have med er at det tager tid at bygge et glasbrand op. Mange har startet deres samling af Spiglau med videre og skifter ikke uden videre. Jeg ved ikke hvad din indkøbspris er på smageglasene, men det kunne måske være en ide at "sponsorere" billige smageglas til nogle af vinmesserne - eksempelvis 200for200.dk?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:33

OFF TOPIC til Klovns signatur. "syn's kannibaler at klovne smager sjovt"

Kannibaler spiser slet ikke klovne, for de kan ikke få dem ned i gryden på grund af de store fødder -

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 08:08

Hej Klovn

Du har ret i at det er meget svært og få presset sig ind på markedet, vi er allerede inde og så er det jo blot et spørgsmål om stille roligt og promoverer glassene - jeg vil dog ikke lige umiddelbart sponsorerer glas væk - jeg har nogle helt andre tiltag i ærmet, noget jeg desværre ikke på nuværende tidspunkt kan komme nærmere ind på.

cpufan - jeg ved ikke meget om kanibaler, jeg ved meget mere om glas ;)

Hvilket tidspunkt er bedst og lukke en shop ned, hvis jeg f.eks. vil eksperimenterer med farver mv? Eller skal man bare lad den rulle mens man prøver tingene af?

Bendtsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:12

Bendtsen:
jeg vil dog ikke lige umiddelbart sponsorerer glas væk

Jeg ville nu heller ikke forære - men sælge til en god pris. Når man kan indkøbe et spieglau smageglas til en 10'er  så er der langt vej op til dine 49 kr. for et smageglas.

Jeg kan selvfølgelig kun tale på egne vegne, men hvis jeg havde nogle glas allerede i en serie ville jeg hellere supplere dette op end starte forfra med en ny serie.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 10:53

Hej Klovn

Jeg har også smageglas til en 5 ,- , men ligesom spigelau's smageglas er der ikke noget specielt ved disse - det er normalt sodaline glas, som er relativt dødt og se på, dvs. ikke den store oplevelse.

Vores glas er blyfri krystal glas - meget højt kvalitet og meget høj transmission af lys - faktisk hele 91%, hvor de ypperste mundblæste glasfabrikker har maximum 93% - dvs. kvaliteten på vores glas er reelt som et mundblæst vinglas dog blot maskin fremstillet (dog ikke vores ekskusive serie) - derfor er prisen som den er.

Det vi gerne ville tilbyde med denne shop var ekslulsive varer til en fornuftig pris - vi kunne også have valgt og lave en side f.eks. billig-glas.dk eller lign. hvor vi skød alt vores no name standard varer ud til rigtig billige priser - men det er sådanne varer folk alligevel køber i Netto eller lign - og det var bestemt ikke det vi havde tænkt os. Men hvis vi mener der er et marked for det, så kan det jo være det kommer på et tidspunkt.

Det med om man skal vælge det ene eller det andet, især hvis man har nogle glas i forvejen, så har du da ret i at de fleste vil vælge og køre videre på samlingen - men der er også dem der siger, det vi har kan kommer i sommerhuset og så køber vi nogle endnu mere eksklusive glas der virkelig får det bedste ud af vinen - du skal huske på at Spiegelau, ja det er pæn kvalitet og de har været på markedet i mange år og gjort det godt, men deer har heller ikke rigtig været nogen der har taget kampen op, og det er det vi så småt begynder på - så om 10 år håber jeg at vi er mere kendt i bredere forstand. Det kommer ikke fra den ene dag til den anden.

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35

Klovn:
Jeg ville nu heller ikke forære - men sælge til en god pris. Når man kan indkøbe et spieglau smageglas til en 10'er  så er der langt vej op til dine 49 kr. for et smageglas.

Så kan man næsten lige så godt give dem væk, det giver bedre branding at give væk end tage 10 kr for noget som skal koste 50 kr. For mig ville det signalere, "hvorfor skal jeg give 50 kr. for noget de kan sælge til 10?"

Så det bedre at lade være.

Men det er jo også bare min mening.

Bendtsen:

Jeg har også smageglas til en 5 ,- , men ligesom spigelau's smageglas er der ikke noget specielt ved disse - det er normalt sodaline glas, som er relativt dødt og se på, dvs. ikke den store oplevelse.

Vores glas er blyfri krystal glas - meget højt kvalitet og meget høj transmission af lys - faktisk hele 91%, hvor de ypperste mundblæste glasfabrikker har maximum 93% - dvs. kvaliteten på vores glas er reelt som et mundblæst vinglas dog blot maskin fremstillet (dog ikke vores ekskusive serie) - derfor er prisen som den er.

Det vi gerne ville tilbyde med denne shop var ekslulsive varer til en fornuftig pris - vi kunne også have valgt og lave en side f.eks. billig-glas.dk eller lign. hvor vi skød alt vores no name standard varer ud til rigtig billige priser - men det er sådanne varer folk alligevel køber i Netto eller lign - og det var bestemt ikke det vi havde tænkt os. Men hvis vi mener der er et marked for det, så kan det jo være det kommer på et tidspunkt.

Det med om man skal vælge det ene eller det andet, især hvis man har nogle glas i forvejen, så har du da ret i at de fleste vil vælge og køre videre på samlingen - men der er også dem der siger, det vi har kan kommer i sommerhuset og så køber vi nogle endnu mere eksklusive glas der virkelig får det bedste ud af vinen - du skal huske på at Spiegelau, ja det er pæn kvalitet og de har været på markedet i mange år og gjort det godt, men deer har heller ikke rigtig været nogen der har taget kampen op, og det er det vi så småt begynder på - så om 10 år håber jeg at vi er mere kendt i bredere forstand. Det kommer ikke fra den ene dag til den anden.

Syntes det er kanon at i holder fast i jeres koncept, og tror på det. Det er virkelig vejen frem. Og fordi der findes tunge konkurrenter på markedet, skal man ikke lade sig slå ud af det.

Jeg er i tøjbranchen, og der er et forholdsvis nyt mærke som på 1½ år, har opbygget et navn som slåsser med de aller tungeste drenge inden for modebranchen (ung mode). Da branded startede op for 2 år siden , troede 90% af alle indkøbere at det bare var en døgn flue, og de tog alle fejl. Nu er det, det alle vil have.

Det jeg ville sige var, at hvis man har det rigtige produkt, som man kan finde ud af og brande. Give folk en god historie dertil så skal man nok komme frem i hvilken marked man så end befinder sig i.

Sørg for at kunden modtager budskabet, og fanger den gode historie, dette gør nemlig produktet interessant.

---------------

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at der var en side der hed "om os", hvor i beskriver virksomheds profilen, vision og historie.

Igen endnu en ting der vil kunne styrke jeres brand.

----

Er det alle dine glas på siden der er mundblæste og håndlavede? Eller er det kun kannerne og karaflerne?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 00:46

Lars Mathiesen:

Så kan man næsten lige så godt give dem væk, det giver bedre branding at give væk end tage 10 kr for noget som skal koste 50 kr. For mig ville det signalere, "hvorfor skal jeg give 50 kr. for noget de kan sælge til 10?"

Så det bedre at lade være.

Men det er jo også bare min mening.

Lars,

Til de fleste livsstilsmesser, hvor der anvendes glas køber arrangørerne glas som gives til de besøgendemessen. De besøgende ved ikke hvad glasset har kostet for arrangøreren, men ved at hvis de selv skal købe det koster det 50 kr. Så forær det væk hvis du vil brande dig over for arrangørerne, de besøgende ved kan ikke se hvor meget glasset har kostet alligevel.

Jeg synes det er et frisk initiativ som Bendtsen har givet sig i kast med. Jeg er ikke i tvivl om at han viljen til at følge projektet til dørs. Vinglas kan ikke umiddelbart sammenligned med tøjbranchen, da specielt eksklusive glas ikke bare er noget man skifter året efter fordi moden har ændret sig.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 08:00

Hej Lars

Cru Classe, vores eksklusive vinserie er også mundblæst - håndlavet efter alle kunstens regler, ligesom både kander og karafler.

Tak for dit indlæg, mht. "om os" så har du fuldstændig ret, men det er under opbygning og vil komme på sitet i løbet af weekenden håber jeg.

Bendtsen

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)