Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sms billet til events osv.!

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Ohh... Det gør da om ikke andet så projektet så meget mere overskueligt at få distribueret.

Den billigste jeg lige kunne finde lå på 4500 excl moms.
http://www.deltashop.dk/product.asp?product=252

Men man kan sikkert få en god deal hvis man har en del kunder og det er jo heller ikke pda'en man skal tjene penge på men servicen :)

mvh
daniel

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:47

Men sådan en scanner går altså på min server som ligger inde med hvilke stregkoder som er blevet købt til eventet..

Men hvordan skal den her scanner gå på min server, når jeg sidder i kbh og eventet måske er i Århus? Eller er det sådan at den her scanner er koblet til eventets egen computer og de er så koblet på min server?

Altid en ny ide!

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 17:00

via wifi eller gprs

og det vil jo kommet an på hvordan man laver systemet, men de skal jo helst kobles op til en central server.

gprs er den måde en almindelig telefon modtager og sender data på så det ville nok kræve at hver pda har et sim kort med et gprs abbonement af en type.
Det nemeste ville jo være hvis de havde wifi :), men det er ikke altid muligt.

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 19:47

Hej Miloz,

Det går hen og bliver en dyr dyr affære hvis du skal til at investere penge i al det udstyr det kræver, det gør det måske som sådan heller ikke lettere for klubben al afhængig af hvordan det hele skulle foregå..

Jeg læste lige, og.. 

løsningen kunne være at billetten først var synlig et kvarter før start, når det er du køber adgang til et event (køber din billet) får modtageren en besked (SMS) med et link, men først et kvarter før start er linket aktivt med DIN billet.

Og det åbner jo lige pludselig op for en masse muligheder..

(Glubbin bruger metoden med at billetten først er aktiv et kvarter før start)

/Simon

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 20:10

Simon Jensen:

Hej Miloz,

Det går hen og bliver en dyr dyr affære hvis du skal til at investere penge i al det udstyr det kræver, det gør det måske som sådan heller ikke lettere for klubben al afhængig af hvordan det hele skulle foregå..

Jeg læste lige, og.. 

løsningen kunne være at billetten først var synlig et kvarter før start, når det er du køber adgang til et event (køber din billet) får modtageren en besked (SMS) med et link, men først et kvarter før start er linket aktivt med DIN billet.

Og det åbner jo lige pludselig op for en masse muligheder..

(Glubbin bruger metoden med at billetten først er aktiv et kvarter før start)

/Simon

At billeten først er synlig et kvarter før, gør det jo ikke mindre nemt at kopiere dem og hvad så med diskoteker som har åben hele natten eller events som strækker sig over flere dage.

Dyr affærer er så meget sagt pda'erne ville klubberne selv skulle betale for, det ville måske komme som et oprettelses gebyr eller lignende.
Man kan leje servere ved de forskellige hosting centre fra 500kr om måneden og opefter.

Det som ville være dyrest er udvikling af systemet, medmindre han kan finde sig en partner som kan udvikle det og hvor han så smider et kapital ind som sin del af firmaet.

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Skrevet kl. 20:28

monstermus:

At billeten først er synlig et kvarter før, gør det jo ikke mindre nemt at kopiere dem og hvad så med diskoteker som har åben hele natten eller events som strækker sig over flere dage.

Dyr affærer er så meget sagt pda'erne ville klubberne selv skulle betale for, det ville måske komme som et oprettelses gebyr eller lignende.
Man kan leje servere ved de forskellige hosting centre fra 500kr om måneden og opefter.

Det som ville være dyrest er udvikling af systemet, medmindre han kan finde sig en partner som kan udvikle det og hvor han så smider et kapital ind som sin del af firmaet.

Okay, hvis klubberne selv skal stå for udstyr (pda..) er det jo fint.

Jeg kom til at tænke på noget, det behøver vel slet ikke at være så kompliceret her - gør det?..

Hvis nu du køber en billet(via sms) og modtager pr. sms et link der fører direkte til din billet - hvor systemet automatisk har genereret en unik kode samt påfører dit navn billetten, og som kommer til at fremstå på gæstelisten (unik kode samt navn) - mobilnr skal evt. oplyses

- er det så ikke bare det?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:37

Tanken er fin nok, men i praksis vil det ikke fungere hvis du skal lukke rigtig mange mennesker ind på meget kort tid.

Der er der ganske simpelt ikke tid til manuelle aflæsninger.

I vores billetsystem har vi erfaret at det i gennemsnit tager mellem 4 og 6 sekunder at scanne en billet, registrere om systemet giver grønt lys til billetten, eller om den afvises, inden den næste billet kan scannes.

Det giver en gennemstrømning på ca. 10-15 personer pr minut pr scanner, så hvis du eksempelvis har 1500 gæster du skal have ind, vil det tage 100 minutter med en enkelt scanner i døren, hvilket jeg finder værende for lang tid.

Vi plejer at anbefale 1 scanner pr. 500 gæster, der så vil kunne lukkes ind på ca. 30 minutter, alt efter hvilken type arrangement det er. (Der er jo forskel på hvilke typer arrangementer der gør at folk møder op lige i sidste øjeblik, eller kommer dryppende over en times tid inden start)

Hvis du skal til at stå og slå op i manuelle lister, så vil jeg tro det nemt tager 30 sekunder eller mere pr. gæst du skal lukke ind, hvilket vil give håbløse køer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Skrevet kl. 20:50

Jeg vil give dig fuldstændig ret hvis vi snakker arrangementer af sådanne slags typer hvor det er sådan..

Nu tænkte jeg mest i "nattelivs(diskoteks)-baner" hvor jeg vil mene det ikke ville være noget problem.

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:54

Man skal helt klart have flere scannere hvis man modtager rigtig mange mennesker på kort tid, det store spørgsmål er bare om de her scannere kan læse en stregkode på en mobil..!

Tænker også på at systemet skal kunne klare koncerter, messer og sportskampe, men her vil disse steder have flere scannere..

Man kan jo fx se på Brøndby Stadion at de har stannere som scanner ens alminde billet. Ville bare være lettere hvis selve stedet kunne kigge på sms billetten og vide at den er rigtig ud fra en kode eller et slags "vandmærke", altså noget som er svært at kopiere!

Altid en ny ide!

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 20:58

man kunne også lave noget ocr software som analysere et billede, for det burde kunne lade sig gøre.

jeg mener problemet med aflæsning på mobiler har noget md måden hvorpå sorte og hvide farve bliver læst af stregkode læseren og at en stregkode i evt farver kan bruges.

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)