Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sms billet til events osv.!

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må lige fortælle det, så jeg kan være med :)

Siger du at en scanner kan læse et billede/mønster eller kan de scanne en stregkode i farver?

Altid en ny ide!

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:53

http://da.wikipedia.org/wiki/Optical_character_recognition

Den engelske artikel er bedre forklaret. Den omdanner bare et billede til noget computeren kan læse som tekst og derved bruge det som verificerings billede.

en stregkode i farver istedet for sort/hvid ville måske nemmere kunne aflæses af en stregkode læser, men da jeg ikke har nogen herhjemme kan jeg ikke teste det :)

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:39

Hej MILOZ,

til juni lancerer vi et online magasin i Århus og København. Vi har en næsten 100% komplet kalender over alt der sker i Århus og vil være i tæt samarbejde med de fleste kunder (caféer, restauranter, natklubber, kultur, scene, osv) og andre samarbejdspartnere. Med en smart søgefunktion med nøgleord finder brugerne altid frem til det der har af deres interesse i byerne. 

Vi elsker livet i storbyerne, oplevelser med vennerne og vi vil gerne vide hvad der sker i byerne af vores interesse. Dette er grunden for vores virksomheds eksistens. 

Vi har i vores SWOT analyse under Muligheder også selv belyst idéen om mobiltelefon som distributionsredskab til billetter til kundernes gæster (vores brugere)

Mener du at du har evnerne og tiden til at udarbejde en forretningsplan for et sådant billetsystem og samtidigt finde de rette folk til at udvikle det, vil vi nok godt kunne tilbyde dig et godt samarbejde. Vigtigst er at du brænder for din idé og vil bruge blod, sved og tårer for at få et succesfuldt produkt. 

De stærke sider i idéen med mobiltelefonen skal være at

- kunderne skal få flere gæster igennem i minuttet end nu (f.eks. danskerne som opfandt et system der kunne skænke 10 fadøl på 30 sek). Dette gør at gæsterne ikke står i kø hvor de i stedet kunne stå og købe drikkevarer og give kunden omsætning. Jeg har set køer i Århus på flere hundrede meter som varede næsten en time. Dette var gæsterne ikke tilfredse med. 

- det er let og praktisk både for kunder og brugere

- man kan købe billet op til 5 min. før det starter

- man har altid en mobiltelefon på sig og sender bare en sms med teksten til 1231 og modtager billetten eller man gå ind på hjemmesiden og får billetten tilsendt til sin mobil. 

- kunder som ikke har en begivenhed men bare altid kø, kan også benytte sig af systemet og begynde at sælge billetter (selvom de ikke sælger billetter men tager en entré pris, det er jo næsten det samme), da mobiltelefonen jo helst skulle få gæsterne igennem hurtigt og let = mere omsætning. 

- hvis produktet bliver forretningsplanen der er udarbejdet "fortæller" det vil blive, vil det være løsningen på et problem som populære begivenheder og steder kender til: KØ!!! Gæsterne bliver utilfredse og stederne mister penge på gæster som bare står og ikke køber noget og skaber omsætning. 

De svage sider må man sige er BilletNet og de andre store billetsalg. Hvis kunderne skal skifte over til dit system i stedet for det de bruger nu, skal du have et produkt som er bedre og som kommer kunden endnu mere til gode. Bliver produktet det, og hvis samtidigt kunderne vil få en større omsætning end nu, skal denne svage side nok let kunne blive til en stærk side :)

Overvej det jeg skriver og tag kontakt hvis du finder det interessant. 

Hilsen Christian

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)