Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sms billet til events osv.!

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er næsten umuligt at aflæse en stregkode på en skærm kan jeg hilse og sige, vi har selv rodet med det i forbindelse med billetsystemet safeticket

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:56

Det er ikke noget jeg har undersøgt nærmere, men jeg kunne ikke forstille mig at det skulle være et problem for en alm. scanner. Men det er selvfølgelig noget som skal testes på nogle forskellige modeller (både telefoner og scannere) inden der bliver postet en masse penge i det.

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 15:57

Hej

Miloz:

Kunne også være rigtig smart, for så giver man helt sikkert ikke sin mms videre.. Kan alminde scannere godt "se" den stregkode eller skal det udvikles?

Det skal udvikles, men en stregkode læser er heller ikke det billigste og så skal det kobles op til et system via trådløs,gsm eller lignende, og jeg er ikke sikker på at en stregkode læser kan se stregkoder på et lcd/led display, men aner ikke om det er rigtigt er ude på tynd is her.

men man kan altid sende en besked til http://www.idonline.dk og spørge de sælger nemlig stregkode læsere.

Men en stregkode ville nok være en god ide det er hurtigt og så slipper billet manden for at manuelt kontrollere en liste, men så skal de have en form for computer til at tjekke op imod(pc/pda eller lignende).

Da jeg arbejdede for et dansk fragtfirma fik de udviklet et system til en pda med indbygget stregkodelæser det kostede dog på den anden side af 300.000.

mvh
Daniel Knudsen

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 15:59

Anders Christensen:

Det er næsten umuligt at aflæse en stregkode på en skærm kan jeg hilse og sige, vi har selv rodet med det i forbindelse med billetsystemet safeticket

Du har vist aldrig set filmen firewall hvor han aflæser flere tusinde konto numre fra en skærm med en ipod og laseren fra en alm scanner :P

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:08

Kan se at ScreenTicket er patenteret, men det burde da være muligt at lave noget lig det..

Men tror i det vil være muligt at lave noget ligende Glubbing, altså kunne konkurrere mod dem?

Eller vil i mene at sms systemet er for "gammelt" til at bruge som betalingsværktøj og at man skulle gå efter noget andet?

Altid en ny ide!

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:20

Jeg skal ikke kunne sige med sms. Men generelt tror jeg at mobilen er det perfekte medie til konceptet, da det jo er allesteds nærværende, nemt, hurtigt og billigt.

Udformningen af systemet skal der så nok smides en smule energi i at tænke igennem, jeg er ret overbevist om at det skulle være muligt at lave et super værktøj (med stor succes) til formålet.

Også for diskotekerne ville det være en billig løsning. Indkøb af et stk trådløs scanner, et stk pda eller lignende (så dørmanden kan se om stregkoden er accepteret) og et stk computer med internetforbindelse.

Dette er så naturligvis under forudsætning af at det er muligt at aflæse stregkoder fra en mms. Men mon ikke det er et problem som kan løses (Anders)?

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 16:27

for

Peder TakeTwo.dk:

Også for diskotekerne ville det være en billig løsning. Indkøb af et stk trådløs scanner, et stk pda eller lignende (så dørmanden kan se om stregkoden er accepteret) og et stk computer med internetforbindelse.

I 2005 kunne man få en pda med stregkode læser indbygget for ca 3000-4000,- og så kunne man enten lave det via noget wifi eller/og gsm opkobling

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:29

Ohh... Det gør da om ikke andet så projektet så meget mere overskueligt at få distribueret.

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:33

Så det event stedet skal bruge er altså den her scanner og en computer som registerer scanningen?

Burde da også være muligt at have en scanner som har fået overført alle stregkoderne fra computeren på stedet og når man så scanner en sms billet, så sletter den stregkoden fra billetten.

Altid en ny ide!

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Skrevet kl. 16:42

Miloz:

Så det event stedet skal bruge er altså den her scanner og en computer som registerer scanningen?

Burde da også være muligt at have en scanner som har fået overført alle stregkoderne fra computeren på stedet og når man så scanner en sms billet, så sletter den stregkoden fra billetten.

Nej bare pda'en som så via noget software i sig forbinder til din server via wifi og/eller gprs, kontrollere stregkoden, sætter et flag i databasen om at billeten er brugt og så sender den information tilbage til stregkode læseren om at billeten er gyldig eller for den sags skyld ugyldig.

Mvh
Daniel Knudsen

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)