Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sms billet til events osv.!

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Overvejer at starte en virksomhed op og vil gerne dele min ide, med den risiko at den vil blive nappet fra mig :) Men håer på en god etik og moral herinde!

Men det går ud på at man mange steder ved events, diskoteker osv. møder en masse køer og det er dem som jeg gerne vil gå uden om samt når man køber billet, så skal man også vente på at den kommer hjem til en..

Det min ide går ud på at websiden har en masse diskoteker, events, koncerter osv., som folk kan købe billet til ved at sende en sms med den unikke sms-kode som hvert event har.. På sin mobil modtager man så en besked, som skal være ala dem som man får når man køber metro billet via sms.

Når man har denne, så kommer man hen til sit event og bare viser sin sms, og kommer ind på den måde..

Hvad siger i? Noget som der kan bruges?

Altid en ny ide!

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 00:57

Smart...

skal billetten så indeholde et nummerkode system ikke at jeg har tænkt mig at stjæle din ide, spørger bare af interesse.

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Skrevet kl. 01:00

Ved godt nok ikke lige hvordan man laver sms'en, men den skal helt klart indeholde unikke ting ligesom en pengeseddel, så den kun kan bruges til netop dette event og ikke kan kopieres..

Men der vil selvfølgelig altid være folk som vil prøve at kopiere billetter, ligesom med rigtige billetter, men ved at sms billetter er ved at blive mere brugt og derfor bliver de mere rafineret!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 01:21

Konceptet er allerede fremme.. Kan ikke huske virksomhedens navn men har hørt om dem i tv'et.. Mener de startede i 2005..

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 01:44

Umiddelbart lyder det som en fed idé, men..

Kofoed & Co har allerede udviklet en løsning: "Kofoed & Co har udviklet en løsning, som kan generere mobile billetter til attraktioner, koncerter og lignende events, som kan afløse papirbilletter og hermed gøre billetproceduren lettere for såvel arrangører som deltagere."

Læs mere her: http://www.kofco.dk/sms%20billetter.asp 

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Skrevet kl. 09:56

@JuniorK     

Hvis de er fremme, så gør de ikke meget væsen af sig.. ingen markedsføring og heller ikke en google søgning kan få dem frem, men hvis der er nogen som laver det, så skal de da have lidt konkurrence. Har desuden et firma i baghånden som gerne vil hjælpe mig med kapital, da de også har en del med den unge gruppe af gøre.!

De markedsfører sig mest til unge og jeg kan på den måde få gratis markedsføring ud til dem..

@Simon Jensen

Tusind tak for linket, det skal jeg da lige kigge nærmere på..!

Altid en ny ide!

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 17:48

Hey,

Selv tak :-)

Kommer du videre med projektet må du meget gerne kontakte mig..

Jeg er selv i gang med et projekt for unge i nattelivet (www.whocard.dk), og står også for en del promotion og salg af billetter til events, så vil da meget gerne høre mere hvis det kommer op at køre.

/Simon

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:21

Hey

Der er en del måder dette kan laves på,
jeg ville nok købe en sms gateway og lave en php løsning, der generede disse billetter og sender dem afsted igen.

Jeg tror jeg kan hjælpe dig, send en mail til mig hvis du vil snakke mere.
daniel@dytt.dk

Mvh
Daniel Knudsen

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Skrevet kl. 18:25

Har kigget lidt på firmaer som Unwire og Kofoed & Co., som også burde kunne lave tingene.

Men kan du lave en billet som ikke kan kopieres eller er det selve systemet du kan sætte op?

Altid en ny ide!

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 18:39

Hej

Alt kan kopieres.

For at dem til eventet skal kunne vide at billetten er gyldig skal de have en liste over folk som har købt en billet via systemet.

dvs at de enten skal have adgang til en hjemmeside hvor de kan tjekke billetterne, selv få tilsendt en sms med en den samme kode som de så kan verificere op imod.

mange sms gateways tilbyder det som hedder overtaksering og har som regel et service nummer så man kan sende en sms til 1270 "natbillet acdcodense 1"

Det er systemet jeg kan lave og give dig noget teknisk rådgivning.

Mvh
daniel

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)