Jeg er led og ked af både service og især priser hos posten, men må sande at der ikke findes nogen værdige alternativer på markedet lige nu - mærkeligt nok for jeg synes jeg kan se et kæmpe hul i markedet. Jeg havde i efteråret 2008 en kunde i min revisionsbiks der forsøgte at starte op - og med nogle meget fornuftige priser. Vi snakkede 35kr + moms for de fleste små-pakker i 1-10kg størrelsen uden alt for meget volumen. Der var tale om landsdækkende levering og hvis pakken ikke kunne leveres samme dag kontaktede de kunden med henblik på at aftale en tid for levering dagen efter. Det fungerede strygende indtil de gik på røven (af ikke-prisrelaterede årsager). Jeg mener egentlig ikke deres priser var helt forrykte - måske skal de lægges lidt oveni hatten, men så må det også være det. Serviceydelsen er dog ikke helt sammenlignelig for kunden kan jo ikke hente sin pakke på det lokale posthus som han plejer - men han kunne muligvis i forbindelse med bestillingen på en webshop angive et ønsket leveringstidspunkt og telefonnummer. Jeg går ikke selv med en decideret drøm om at blive fragtmand, så denne tråd kan også tolkes som en opfordring til andre erhvervsdrivende med vognmandsdrømme til at få fingeren ud så vi kan få noget billig fragt. Medarbejderne hænger ihvertfald på træerne i disse dage.
Er du også interesseret i at spare penge på fragt så spyt ud - hvad er dit behov? Jeg selv sender ca. 1.500 pakker om året med Postdanmark. Heraf 40% 0-1kg og de resterende 60% 1-5kg. Jeg sender primært til private og betaler henholdsvis 60kr og 64kr pr. pakke. Hvor mange pakker sender du til private og virksomheder og hvad giver du? Hvordan skal det ellers fungere? |
Jeg er absolut enig.
Jeg sender ikke så mange pakker, men de ligger på 5 eller 10 kg. alle sammen.
De koster mig henholdsvis 75 og 100 kr. Overvej hvor langt én vognman kan køre, før det tjener sig ind, hvis han har bare 10 af mine pakker med om dagen!