Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil et værdigt alternativ til Postdanmark sælge sig selv?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er led og ked af både service og især priser hos posten, men må sande at der ikke findes nogen værdige alternativer på markedet lige nu - mærkeligt nok for jeg synes jeg kan se et kæmpe hul i markedet.

Jeg havde i efteråret 2008 en kunde i min revisionsbiks der forsøgte at starte op - og med nogle meget fornuftige priser. Vi snakkede 35kr + moms for de fleste små-pakker i 1-10kg størrelsen uden alt for meget volumen. Der var tale om landsdækkende levering og hvis pakken ikke kunne leveres samme dag kontaktede de kunden med henblik på at aftale en tid for levering dagen efter. Det fungerede strygende indtil de gik på røven (af ikke-prisrelaterede årsager). Jeg mener egentlig ikke deres priser var helt forrykte - måske skal de lægges lidt oveni hatten, men så må det også være det.

Serviceydelsen er dog ikke helt sammenlignelig for kunden kan jo ikke hente sin pakke på det lokale posthus som han plejer - men han kunne muligvis i forbindelse med bestillingen på en webshop angive et ønsket leveringstidspunkt og telefonnummer.

Jeg går ikke selv med en decideret drøm om at blive fragtmand, så denne tråd kan også tolkes som en opfordring til andre erhvervsdrivende med vognmandsdrømme til at få fingeren ud så vi kan få noget billig fragt. Medarbejderne hænger ihvertfald på træerne i disse dage.

Er du også interesseret i at spare penge på fragt så spyt ud - hvad er dit behov?

Jeg selv sender ca. 1.500 pakker om året med Postdanmark.

Heraf 40% 0-1kg og de resterende 60% 1-5kg.

Jeg sender primært til private og betaler henholdsvis 60kr og 64kr pr. pakke.

Hvor mange pakker sender du til private og virksomheder og hvad giver du?

Hvordan skal det ellers fungere?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:47

Jeg er absolut enig.

Jeg sender ikke så mange pakker, men de ligger på 5 eller 10 kg. alle sammen.

De koster mig henholdsvis 75 og 100 kr. Overvej hvor langt én vognman kan køre, før det tjener sig ind, hvis han har bare 10 af mine pakker med om dagen!

Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:49

Følger lige med her...

Sender mest B2B så problematikken med "ingen hjemme" er ikke så aktuel. Men har krav om dag-dag levering.

Kunne være fint med et funktionsdygtigt alternativt til Postdanmark.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 22:51

Casper Blom:

Jeg er absolut enig.

De koster mig henholdsvis 75 og 100 kr. Overvej hvor langt én vognman kan køre, før det tjener sig ind, hvis han har bare 10 af mine pakker med om dagen!

Hej Casper Blom.

Vil du ikke fortælle lidt om hvor du har din virksomhed, hvor mange pakker du har om året og hvordan de ligger fordelt, rent tidsmæssigt ?

Og for satan da - 75kr - jeg kunne ikke tro mine egne øjne da de steg fra 49 til 52 til 60 til 75 !!! Hvad fanden tænker de på :( ?

VH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:58

Hej Jørgen.

Jeg sælger golfbolde, så det er meget sæsonbetonet. I denne uge har vi sendt 16 pakker, så det er ikke særlig mange det drejer sig om. Det var blot for at indikere de noget dyre priser, især hvis man bevæger sig op i vægtklasserne.

Jeg ville give meget for en webshoppakkeservice. Den skulle hente pakkerne hos webshoppen, kører dem et sted hen, hvor de så blev sendt. Det ville være guld værd ;)

Casper.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 23:05

Casper Blom:

Jeg er absolut enig.

Brug webpack. Så kan du også sende dem du giver 75 for nu til 64 kr. Men det kræver en erhvervsaftale.

Der er flere muligheder allerede. GLS udvider stadig med flere pakkeshops. Der er i øjeblikket 200, hvor de har som mål, at der maks. skal være 1.5 km. mellem dem i storbyerne og 10-15 km. på landet. Privatpakker kan sendes ret billigt, da der ikke er udbringning. Når du køber via hjemmesiden, vælger du selv hvor pakken skal afhentes. Det er et modul fra GLS der skal installeres.

Hvis pakker sendes med post danmark uden udbringning, kan man komme ned på lignende priser, men de har ikke systemet som GLS har, så vidt jeg ved, hvor de selv afhenter, og får en sms når pakken er scannet i GLS shoppen. Fordelen er bl.a, at mange tankstationer står for GLS shoppen, så folk kan mange steder hente pakker til kl. 22 eller længere.

Det absolut dyreste led, er fra posthuset og ud til modtagerne. Der er mange forgæves ture når folk ikke er hjemme. Derfor er der ikke konkurrence på privatpakker, fordi ingen gider tage sig af det. Der er for skidt økonomi i et. Ufatteligt når man tænker på PD's pakkepriser, men det er så skidedyrt det sidste led og det kræver en enorm masse biler og medarbejdere, end hvis de kan fylde en bil op til erhverv, køre 300 meter mellem en masse virksomheder, og de alle er der til at tage imod.

Vi er også dødtrætte af det. Vi har de sidste par år haft antennerne ude, og jeg håber det er ved at lykkes nu. Det bliver godt nok stadig post danmark der skal køre pakkerne ud, men det er i samarbejde med et andet distributionsfirma som vi kommer til at samarbejde med. Jeg aner ikke hvordan det ender endnu, så vil ikke smide om mig med info, men vi håber på det bedste. Der er mange der har forsøgt at tage konkurrencen op, men jeg tror det kommer bag på de fleste, hvor kæmpe et setup det kræver at levere til private.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:08

Hej,

I mit nerværk er der 50 + ordre om dagen der nemt kunne prøves af, hvis du lavede en ny service. Vi sender alt fra 6,5 til 36 kroners frimærker.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:21

Jeg syntes det efterhånden nærmer sig det perverse hvad angår Post Danmarks prisstigninger.
I onsdags havde de sendt et brev til MediaMouse, hvor det gjorde opmærksom på at priserne på normale breve ville stige med imellem 0,5 og 1,5 kr - og det er altså fra august i år. Det vil sige at de nu er ændrer prisen efter lidt over et halvt år siden sidste prisstigning.
Deres unskyldning i brevet var, at mængden af breve der bliver sendt er faldet og på grund af dette og krisen, så har de set sig nødsaget til at sætte priserne op.

Men for pokker da - Det kunne være at de skulle overveje at løsningen måske netop ikke er en prisstigning, men derimod en sænkning af deres priser? Der er mange erhvervsvirksomheder som skifter fra Post Danmark til andre når det drejer sig om pakke-forsendelser - simpelthen fordi Post Danmark er for dyre set i forhold til hvad man får ud af det (her tænker jeg på service, antallet af mistede og ødelagte pakker m.m.)

Jeg syntes lidt at man står som gissel over for Post Danmark. En ting er B2B pakker - der er mange andre alternativer. Men hvad angår breve til private og virksomheder samt pakker til private, så er der ikke rigtigt nogen alternativer som fungerer.
Jeg ved ikke konkret hvad Post Danmark er skruet sammen rent ejerforholdsmæssigt, men så vidt jeg ved, så er Post Danmark stadig delvist statsejet (ret mig endelig hvis jeg tager fejl). Og det er vel også derfor at de kan slippe afsted med at køre med de voldsomme prisstigninger som de gør, kombineret med de monopolagtige tilstande? Det er vel ikke nogen minister eller konkurrencestyrrelse, som har lyst til at stikke hånden ned i hvepseboet......? Tongue Tied

/Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:39

Det der slår mig ved din tekst er at du forventer høj service og lav pris... Men du ved godt at de ting ik ligefrem går hånd i hånd.

Nu ligger vi i Tyskland og markedsforholdene er anderledes. Men vi bruger UPS. De koster 1 euro mere pr pakken end alternativet. Tilgengæld har de en service i både Tyskland, DK, SE, UK og FR ud over det sædvanlige (de markeder vi sender mest til). Kunden kan booke levering efter ønske hvis de ik er hjemme første gang osv... Så hvorfor ik fokusere på at kunden får den perfekte oplevelse og dernest prisen. Det er jo kundens tilfredshed du skal overleve på!!!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:09

Fashion-Seller:
Det der slår mig ved din tekst er at du forventer høj service og lav pris... Men du ved godt at de ting ik ligefrem går hånd i hånd.

Så har jeg ikke fået formuleret mig ordentligt. Jeg ved godt at service og lav pris ikke hænger sammen.
Men det jeg mente var, at højere og højere pris - samtidigt med at service bliver dårligere og dårligere - det hænger heller ikke sammen.

Jeg ville kunne acceptere deres service niveau bliver lavere, hvis de samtidigt også skruer priserne ned.

/Jesper

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)