Det lyder sukkersødt, at mange ønsker alterative pakkedistributører.. Men kære venner, at være landsdækkende koster mange, mange millioner og mange biler og mange depoter osv.. Man kan ikke starte op og konkurere med de etablerede, som har masser af millioner i baglommen i form at udenlandske postvæsener der ejer en del af de store distributører her i Danmark.. Har du mange millioner til opstart, kommer næste problem og det er, at kunne tjene penge på investeringerne og at kunne finde masser af kunder der gider skifte distributør.. Det er altså ikke bare lige!! mvh |
langvang:Der er flere muligheder allerede. GLS udvider stadig med flere pakkeshops. Der er i øjeblikket 200, hvor de har som mål, at der maks. skal være 1.5 km. mellem dem i storbyerne og 10-15 km. på landet. Privatpakker kan sendes ret billigt, da der ikke er udbringning. Når du køber via hjemmesiden, vælger du selv hvor pakken skal afhentes. Det er et modul fra GLS der skal installeres.
Den aftale kan jeg kun få hvis jeg har minimum 1.500 pakker om året. Det vil altså sige at jeg skal love GLS alle mine pakker - med de dårlige erfaringer jeg har gjort hos GLS vil jeg ikke satse på det.
Her forleden dag fik jeg en pakke retur der ikke var blevet forsøgt leveret hos min kunde - og GLS ved det er påstand mod påstand så jeg skal bare betale to gange. Jeg sendte den for 14 dage siden og får den først tilbage nu - kunden har ikke fået nogen forgæves-kvittering i sin postkasse for de har ikke forsøgt at levere den. Vognmanden mente åbenbart bare kunden boede for langt væk og gad ikke tage ud med den.
Bortset fra det oplever jeg leveringstid op til 4-5 dage med GLS, sådan generelt. Jeg tilbyder fragt via pakke-shops på min webshop - dog ikke med GLS modul.
Jeg bestiller mange tunge ting med Postdanmark - og dem gider de heller ikke aflevere - de laver forgæves-leveringer - og smider heller ikke sedler i postkassen - det er deres generelle adfærd hos mig.