Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil et værdigt alternativ til Postdanmark sælge sig selv?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder sukkersødt, at mange ønsker alterative pakkedistributører..

Men kære venner, at være landsdækkende koster mange, mange millioner og mange biler og mange depoter osv..

Man kan ikke starte op og konkurere med de etablerede, som har masser af millioner i baglommen i form at udenlandske postvæsener der ejer en del af de store distributører her i Danmark..

Har du mange millioner til opstart, kommer næste problem og det er, at kunne tjene penge på investeringerne og at kunne finde masser af kunder der gider skifte distributør..

Det er altså ikke bare lige!!

mvh

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:05

langvang:
Der er flere muligheder allerede. GLS udvider stadig med flere pakkeshops. Der er i øjeblikket 200, hvor de har som mål, at der maks. skal være 1.5 km. mellem dem i storbyerne og 10-15 km. på landet. Privatpakker kan sendes ret billigt, da der ikke er udbringning. Når du køber via hjemmesiden, vælger du selv hvor pakken skal afhentes. Det er et modul fra GLS der skal installeres.

Den aftale kan jeg kun få hvis jeg har minimum 1.500 pakker om året. Det vil altså sige at jeg skal love GLS alle mine pakker - med de dårlige erfaringer jeg har gjort hos GLS vil jeg ikke satse på det.

Her forleden dag fik jeg en pakke retur der ikke var blevet forsøgt leveret hos min kunde - og GLS ved det er påstand mod påstand så jeg skal bare betale to gange. Jeg sendte den for 14 dage siden og får den først tilbage nu - kunden har ikke fået nogen forgæves-kvittering i sin postkasse for de har ikke forsøgt at levere den. Vognmanden mente åbenbart bare kunden boede for langt væk og gad ikke tage ud med den.

Bortset fra det oplever jeg leveringstid op til 4-5 dage med GLS, sådan generelt. Jeg tilbyder fragt via pakke-shops på min webshop - dog ikke med GLS modul.

Jeg bestiller mange tunge ting med Postdanmark - og dem gider de heller ikke aflevere - de laver forgæves-leveringer - og smider heller ikke sedler i postkassen - det er deres generelle adfærd hos mig.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:04

Lanther:
Har du mange millioner til opstart, kommer næste problem og det er, at kunne tjene penge på investeringerne og at kunne finde masser af kunder der gider skifte distributør..

Man behøver vel ikke investere i mange biler - man kan godt operere med selvstændige vognmænd. Det er sin sag og gå ud og få etableret depoter samt vognmandsnetværk rundt omkring i landet, men hvis man satser på Sjælland, Fyn og Jylland og glemmer øerne burde det altså ikke være så svært. Indtil disse ting er på plads vil det dog ikke være en overskudsforretning.

Hvis folk ikke tør skifte distributør er det selvfølgelig den største udfordring. Jeg ved bare fra mig selv at jeg skifter med det samme jeg får et godt tilbud fra en leverandør der har bare en smule troværdighed.

VH Jørgen Olsen

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 23:56

ville folk herinde kunne acceptere at deres privat pakker blev kørt ud efter kl 16.00 ? vi har p.t utroligt mange problemer med vores privat kunder før kl 16.00, men derefter ser vi at min. 98% af vores pakker bliver leveret .

Så hvis man satsede på en løsning der udelukkende var til private kunder tror jeg man kunne nå langt med så aften løsning.

P.t levere vi omkring 1000 pakker om ugen i hele jylland og havde i sidste uge kun 4 kunder der ikke var hjemme efter 16.00 , så holder det sku,

Btw hvis der er nogle der er interesseret i at se om vi kan gøre noget mere ved jeres pakke priser bedes i kontakte mig på info@3xwilhelmsen.dk

vi tilbyder p.t levering på hele fyn og i Jylland dagen efter fra 55,- ex moms ( 5 kg ) 75,- (10 ) 85 (20 kg ) 100,- ( 30 kg )

Obs: hvis du har f.eks. 10 pakker der skal leveres i samme område, f.eks. odense, kan man komme helt ned i 30 kr pr pakke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sender ikke selv pakker, men har ikke det store shoppegen, og vil derfor helst handle lidt kvikt på nettet.

Men jeg bor i Gentofte - Den helt ideelle kommune at opstarte en sådan virksomhed i. Vil bare lige fortælle min seneste oplevelse med påst DK

Vi bestilte et spil som blev afsendt dagen efter. Vi fick track and trace nr og betalte 49kr for forsendelsen. Dagen efter kunne det ses at pakken var ankommet til det lokale kontor. Da jeg avr hjemme med forkølelse var det s naturligt at forvente besøg af en rød mand. Men ak. Næste dag da jeg undrende gik ind for at tjekke op på den manglende levering stod der - returneret til erhverv. Jeg skyndte mig at ringe til kudeservice og bekræfte at adressen var korrekt stavet og vi vitterlig bor her. Kundeservice sendte en mail til lokal kontoret og det lykkedes faktisk at få returneringen stoppet. To dage senere ankom så snippen om at NU kunne det afhentes (det var stadig ikke forsøgt afleveret). Da jeg så gik ned for at hente pakken, var postmanden meget længe om at gennemrode hele depotet - men ak - ingen pakke og deres system var nede, så han kunne ikke se hvad der var sket. Vel hjemkommet ser jeg at pakken for anden gang er returneret til erhverv.

49kr for at få sendt et spil der kunne have været gået igennem brevsprækken.

Det er tredie gang vi oplever lignende forløb med pakker.

Så er der hele problematikken om at få afleveret almindelige breve. Fødselsdagshilsner kommer dage for sent i en bunke, indbetalingskort der aldrig kommer frem og som vi først opdager når der kommer en rykker... You name it.

Jeg tror desværre noget af det skyldes manglende omløb i et par øverste etager. Den ene gang snuppede jeg fx et kæmpe nøglebundt der sad i vores hoveddør til opgangen og sagde meget pænt til det postbud der oksede op ad trapperne at, han da vist glemte dem her. Jeg fik et møgfald, men jeg mener - vi bor på en meget befærdet hovedgade - der er sådan set en grund til at vi har dørtelefon...

VI har bestemt ikke dag til dag levering.

Vi har måske levering i Gentofte.

Så hil det initiativ - jeg er første kunde, uanset det koster mere!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 16:10

Arkitekt:

Jeg sender ikke selv pakker, men har ikke det store shoppegen, og vil derfor helst handle lidt kvikt på nettet.

Men jeg bor i Gentofte - Den helt ideelle kommune at opstarte en sådan virksomhed i. Vil bare lige fortælle min seneste oplevelse med påst DK

Vi bestilte et spil som blev afsendt dagen efter. Vi fick track and trace nr og betalte 49kr for forsendelsen. Dagen efter kunne det ses at pakken var ankommet til det lokale kontor. Da jeg avr hjemme med forkølelse var det s naturligt at forvente besøg af en rød mand. Men ak. Næste dag da jeg undrende gik ind for at tjekke op på den manglende levering stod der - returneret til erhverv. Jeg skyndte mig at ringe til kudeservice og bekræfte at adressen var korrekt stavet og vi vitterlig bor her. Kundeservice sendte en mail til lokal kontoret og det lykkedes faktisk at få returneringen stoppet. To dage senere ankom så snippen om at NU kunne det afhentes (det var stadig ikke forsøgt afleveret). Da jeg så gik ned for at hente pakken, var postmanden meget længe om at gennemrode hele depotet - men ak - ingen pakke og deres system var nede, så han kunne ikke se hvad der var sket. Vel hjemkommet ser jeg at pakken for anden gang er returneret til erhverv.

49kr for at få sendt et spil der kunne have været gået igennem brevsprækken.

Det er tredie gang vi oplever lignende forløb med pakker.

Så er der hele problematikken om at få afleveret almindelige breve. Fødselsdagshilsner kommer dage for sent i en bunke, indbetalingskort der aldrig kommer frem og som vi først opdager når der kommer en rykker... You name it.

Jeg tror desværre noget af det skyldes manglende omløb i et par øverste etager. Den ene gang snuppede jeg fx et kæmpe nøglebundt der sad i vores hoveddør til opgangen og sagde meget pænt til det postbud der oksede op ad trapperne at, han da vist glemte dem her. Jeg fik et møgfald, men jeg mener - vi bor på en meget befærdet hovedgade - der er sådan set en grund til at vi har dørtelefon...

VI har bestemt ikke dag til dag levering.

Vi har måske levering i Gentofte.

Så hil det initiativ - jeg er første kunde, uanset det koster mere!

Tak for dit svar.

Jeg ville dog ønske at høre fra webshop-ejere der gerne ville spare penge. Jeg vil gerne vide lidt om hvor mange pakker en initiativtager kan stille sig i sigte fra første dag.

Der er ihvertfald de første 1.500stk om året 0-5kg fra Olsens IT til rundt omkring i Danmark.

VH Jørgen Olsen

Fra 2300
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:34

Q transport driver et lager og logistik firma

Vi laver aftaler vedr pluk pg oak samt forsendelse lige fra store som små kunder .

den eneste forskel er prisen :-) hvis en kunde feks sender 100 pakker pr måned kan vi som hovedregel tilbyde forsendelsen til ca 55 kr pr pakke fra 0-10 med dag til dag levering

Du kan have hele din webshop hos os eller selv pakke forsendelsen som vi afhenter hos dig imod et gebyr. hvis det er intressant så smid mig en mail på info@q-transport.dk

Hilsen

Inam

Q- transport.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 16:42

quick123:

Q transport driver et lager og logistik firma

Vi laver aftaler vedr pluk pg oak samt forsendelse lige fra store som små kunder .

den eneste forskel er prisen :-) hvis en kunde feks sender 100 pakker pr måned kan vi som hovedregel tilbyde forsendelsen til ca 55 kr pr pakke fra 0-10 med dag til dag levering

Du kan have hele din webshop hos os eller selv pakke forsendelsen som vi afhenter hos dig imod et gebyr. hvis det er intressant så smid mig en mail på info@q-transport.dk

Hilsen

Inam

Q- transport.dk

Hejsa.

Det lyder meget fint, men Postdanmark tilbyder allerede en bedre pris til erhvervskunder på levering til private.

Jeg skal jo velsagtens lægge moms oveni de 55kr og så er vi oppe på 68,75kr - så skal jeg altså opkræve mine kunder 15% mere end for en postdanmark levering - skulle det være attraktivt?

Jeg er interesseret i at få fragtpriserne ned så jeg bliver en mere attraktiv postordreforretning.

For at matche Postdanmarks pris skal du ned på 48kr pr. pakke for 0-1kg og 51.2kr for 1-5kg - da du jo modsat posten - er momspligtig af de private leverancer. Og et direkte match er heller ikke ønskværdigt - prisen skal jo slås.

VH Jørgen Olsen

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)