Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af smykker!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at fremstille haandlavede smykker, og saelger blandt venner og familie, men har kontakt til flere forretninger, der gerne vil have mit sortiment.

Spoergsmaal: Hvor stor en procentdel er det normale at give en butiksindehaver paa salget? Er det bedst at saelge et helt sortiment ad gangen og lade butiksindehaveren om at bestemme prisen paa smykkerne som saa saelges videre? Det jeg forestiller mig er at give butikken en 'pakke' med stativ, smykker og materiale, og saa lade butiksindehaveren faa en procentdel, men jeg aner ikke hvor meget.

Jeg haaber der er nogle der kan hjaelpe med et par tips.

Mvh Lisa

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

30-50% skal butikken have, afhængig af hvor "fin" forretningen er.

Hvis der er flere butikker i samme by der sælger dine smykker ville jeg hvis jeg var dig, lave en vejledende pris, så kunderne ikke bliver sure over alt for store forskelle.

Det er en god idé at lade stativ osv følge med så smykkerne kan præsenteres ordentligt, men det er ikke alle butikker der vil have dit stående fordi de har et koncept som det skal passe ind i. Så aftal fra butik til butik hvordan smykkerne skal præsenteres - og tilbyd dem stativ, men påtving dem ikke noget.

Du kan sagtens tillade dig at sige, at butikken får 20% hvis de sælger under 50 smykker (eller hvor meget du nu synes), 30% hvis de sælger mellem 50 og 150 og 40% hvis de sælger over 150 - altså så deres indtjening er proportionalt med salget.

Hvad med indpakning? Har du tænkt på det? Om det skal følge med eller være butikkens? Hvis de skal bruge deres egen indpakning, skal det koste dem noget, for hvis du kan bruge din egen kan du jo skrive webadresse, tlf nummer osv på, så folk kan kontakte dig direkte - det er god reklame.

Lav også et godt tilbud til ekspedienterne i butikken - de kan købe til 50% hvis de går med smykkerne i butikken - så reklamerer de for dine smykker :)

Pøj pøj med det!

Mette

Tilmeldt 1. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:41

TAK for dit svar Mette,  - mellem 30 og 50  % lyder fair, og god ide at lade andelen vaere proportional med salget og give en vejledende pris. Jeg bor i Italien - men har kontakter baade til danske og italienske forretninger og synes at andelen skal vaere den samme.

Brand og logo har jeg styr paa, og indpakning og visitkort foelger med, men jeg mangler stadig at oprette website osv...

Spaendende, og sjovt.

Endnu engang tak for hjaelpen.

Lisa

Fra Herning
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:48

Jeg ved ikke om avancen på smykker er meget lavere end den er på tøj for her ganges der da helst med 2,8 - 3,0 på varen. Så 50% vil svare til en avance på 2,5. Det kommer nok meget an på hvilke butikker, der er tale om, men jeg tror i hvert fald at det vil være svært at få tøjbutikkerne med på en avance der er lavere end 2,5.

Da jeg havde tøjbutik havde jeg også håndlavede smykker i min butik, og der havde jeg en avance på 3,0 på de dyre (da de skulle ligge længere) og 2,5 på de billigere (som røg hurtigt ud af butikken)

Bare en lille tanke fra mig til dig.

Mvh

Pia

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10

Honey:
Så 50% vil svare til en avance på 2,5
2,5 er din mark op og 50 % er din avance, du har vist bygget om på begreberne. :)

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:32

Hej Lisa,

Jeg er meget interesseret i at se dine håndlavede smykker - kan du sende mig information på mail? Jeg tænker naturligvis på videresalg i Danmark. Tusind tak på forhånd. MIn mail er:  janet@evat.dk  Glæder mig til at høre fra dig.

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 01:50

Vil meget gerne se smykkerne og se om det er noget jeg kan sælge.

rasmuslykke@gmail.com

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)