hej.
jeg går og over vejer at åbne en netcafe så er ved at undersøge market og få mere viden. ville høre om der var nogle her inde der kunne hjælpe med mig med nogle svar til mine spørgs mål. Skal jeg betale moms når jeg udlejder en computer til 1 kunde fx 1 time 20 kr i kassen og - 25% så er der 15 kr i kassen efter moms?? Lejen af butilk som står i firmaets navn moms jeg betaler der kan jeg trække fra men hvordan forgår det helt pracis? og er det det samme med alle andre udgifter som internet og smartlaunch. er det kun moms man kan trække fra af udgifter? og hvordan forgår det med man kan trække moms fra men hvor man pengne eller er det kun hvis man ikke opkøber af samme værdi? kender i en side jeg kan blive kloger på?
tak på forhånd o
|
Sider du kan blive klogere på, Amino.dk, Startvaekst.dk og virk.dk til indberetninger.
Ja du skal betale moms når du udlejer en computer. Hvis det koster 20kr pr time, skal du betale 4 kr i moms og du har 16kr til dig selv.
Du kan trække moms fra på alle de udgifter du har, hvis altså udgifter er med moms.
Det forgår på den måde, at du laver et moms regnskab og har du købt mere end du har solgt, får du penge tilbage (hvilket oftest kun er i starten) derefter betaler du moms - forskellen på den udgående og indgående moms.
Mvh