Hvis din største bekymring er hvordan du regner ud hvad du tjener på en sodavand, så er det nok et andet sted du skal starte end med en netcafe. No offence, men de lukker som fluer rundt omkring for tiden, så jeg ville starte med at regne baglæns. 1. Hvad koster det at starte. 2. Hvad koster det at have lokale, afskrivning på computere, strøm, indkøb af nye spil, computere, rengøring, osv. 3. Hvad vil den gennemsnitlige belægning være? (hvor mange computere er der i brug af gangen, i gennemsnit) 4. Hvad skal du minimum have ud i løn for at kunne overleve af det. Når du har ovenstående svar har du nogenlunde styr på hvad der skal i kassen hver måned for at det blot kan gå i nul, så kan du så regne ud hvor mange kroner dette giver i timen, og derefter pr. computer pr. time ved en belægning på 100% i hele åbningstiden, hvilket nok næppe lader sig gøre. Hvis du ender med en timepris langt over dine konkurrenters, så er det vist ikke den vej du skal gå, medmindre du kan hente resten ind på salg af drikkevarer, slik mm.. |
Du har ret lexis, du tager din indkøbspris på varen ekskl. moms og din salgspris ekskl.moms og trækker fra hinanden og dermed har du din avance på varen, dvs din profit :-)
Men jeg giver Anders ret, du skal kende dine udgifter i store træk og hvad du tror er realistisk at indtjene, før du overhovedet kaster dig ud i det. Det ville være så ærgeligt at starte noget op som pga manglende research bliver dødsdømt, både af økonomiske grunde og ikke mindst din kostbare tid.
Jeg mener bestemt ikke at dit projekt ikke kan lade sig gøre, men grundig planlægning er nøglen til succes.