Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerne har problemer med paypal

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg læste lige denne artikel på comon efter et kig på trustpilot.dk - artiklen er fra 2008 og kan findes her http://www.comon.dk/news/advarsel.mod.paypal.efter.dansk.dom_39112.html

Artiklen beskriver, hvordan en forbruger har brugt sit betalingskort via paypal og har købt et computerspil, som midlertid ikke virkede. Forbrugeren mente ikke han havde fået det han havde betalt for og henvendte sig til banken for at få pengene "charge back'ed". Det ville banken ikke være med til, da pengene var overført via paypal. Forbrugerombudsmanden gik ind i sagen og gav forbrugeren medhold i sagen, men denne endte midlertid i retten med banken og pbs sammen på den ene side og kunden og forbrugerombudsmanden på den anden. Kunden tabte sagen, og nu giver det så anledning til tvivl omkring brugen af paypal hos danske forbrugere.

Vil dette få indvirkning på dit valg af betalingsløsning, er dine kunder mere tøvende end før med brugen af betalingskort?

En spændende lille mandag formiddagsdebat :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:29

Det er ikke noget nyt at bankerne ikke refunderer køb gjort via paypal, da man jo netop som banken og PBS fremhæver i sagen, får sin vare (indsat penge på paypal-kontoen)

Så det er en sag mellem forbrugeren og paypal hvis man vil gøre indsigelse.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30

Jeg betaler ofte via paypal i udlandet, og har også ladet et par handler gået tilbage, og har aldrig oplevet problemer med returnering af betaling. Vil ikke være mere nervøs fremover, og havde jeg et udenlandsk website, ville jeg bestemt ikke være nervøs for at have paypal til mine udenlandske kunder, tværtimod. Mvh Pernille

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 09:39

Jeg har faktisk selv prøvet ikke at kunne få mine penge tilbage - det var ret surt at stå med paypal på den ene side og en fnisende sælger samme side - selvom man havde al den nødvendige dokumentation...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)