Der er mange kurer/transport firmaer i danmark. Men har ikke fundet nogen der kan tilbyde at man har sin pakke før kl. 9.
Min ide ligger på at firmaer mange gange gerne vil havde sine pakker før kl. 9 om morgen, fordi at de skal bruge det og mange gange har de bestilt det dagen før, pga enten en maskine er gået i stykker eller det er en kunde der er kommet i sidste øjeblik.
Pakkerne hentes ved afs. ca. 16 og vil herefter blive fordelt henholdsvis Jylland/Sjælland/Fyn.
Hvor der er terminaler, der vil fordele ud til de forskellige biler.
Det er mest nat arbejde, men er der nogle her der tror det vil være en idé?
Hilsen
Dennis Desirees Mand
H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice
Det har jeg benyttet mig af de sidste 30 år, - nu senest gennem PD.
/Michael
Hvis man læser første linie står at jeg ikke har fundet det inu. Det er jo derfor jeg spørg her, for at finde frem til om det er en idé man skal arbejde videre med eller om man skal ligge den i skrotkassen sammen med de andre ideer jeg har gået med.
Ved Godt At DHL tilbyder i nogle byer, men så skal man betale en halv bondegård. og de kan ikke tilbyde denne service til firmaer i ydrekanterne
Hilsen
Dennis, Desirees Mand
H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice
Ved Godt At DHL tilbyder i nogle byer, men så skal man betale en halv bondegård. og de kan ikke tilbyde denne service til firmaer i ydrekanterne
Måske fordi de også koster en 'halv bondegård' i omkostninger at garantere levering inden kl. 9. Der er meget spildkørsel ved ikke at kunne lave en normal turplanlægning over hele dagen. Derudover kommer der fejlsorteringer - en pakke der skal leveres i København K - er måske fejlsorteret og ligger i Århus. Skal du overholde dine forpligtelser, må du i Århus køre den til lufthavnen, og samtidig sende en kurer fra Katrup til Kbh. K.
Derudover kommer du ind i problemer med pakker, som er sendt til butikker, der først åbner kl. 10. Du kan ikke tillade dig på forhånd at levere pakken kl. 10 - for måske er der lige denne dag en person, der er mødt kl. 9.
Så - jo, det koster en halv bondegård. Selv de store pakkefirmaer har ydelsen med som en service - ikke som en ekstra indtjening.
Det er lige det... Derfor har jeg da også kun pulset med ideen, men Idutrivirksomheder vil jo nok være glade for at de kan få deres pakke inden kl. 9
og det har jeg fra mit arbejde som ruteplanlægger/område ansvarlig hos danske fragtmænd, der havde vi mange industrivirksomheder der hang i tlf. før 9 angående deres fragt, om hvornår de modtog den, og her kunne man svare at de ville få den inden kl 15.
Det er derfor jeg har siddet og leget lidt med den ide.
Ja, vi har vel alle til tider pakker som gerne skal være fremme på et bestemt tidspunkt, som altid er det bare spørgsmålet hvad man gør når det går galt.
hvis man er nød til at flyve eller køre kurerpost på noget hvor der egentligt bare er betalt for "almindelig" fragt, så bliver det hurtigt en dyr forretning.... så det hele står og falder vel på hvad det ender med og koste og om inden kl. 9 er en absolut garanti.