Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske en Idé. Pakker før kl 9. fra dag til dag

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Danx har speciale i autoresavedele. her snakker vi pakker generalt.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:20

Desirée:

og det har jeg fra mit arbejde som ruteplanlægger/område ansvarlig hos danske fragtmænd, der havde vi mange industrivirksomheder der hang i tlf. før 9 angående deres fragt, om hvornår de modtog den, og her kunne man svare at de ville få den inden kl 15.

Det er derfor jeg har siddet og leget lidt med den ide.  

Jeg kan ikke lade være med at spørge dig, når nu du har siddet som ruteplanlægger. Ville det ikke have været meget omkostningskrævende, hvis ruterne skulle have været planlagt anderledes for at tilgodese enkelte afstikkere med leveringer inden kl. 9.00?

Kunne I have nået hele turen med samme mandskab?

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 07:56

Problem stillingen, som forlægger både ved danske fragtmænd, DHL, GLS, DPD, UPS og postdanmark. Biler der tilhøre terminaler/centralerne. Starter først ud omkrig 6-8 om morgen. sorteringen er klar kl. 5:30, de fleste steder, men det er fordi man først starter sortringen omkring kl, 02. hvis man flyttede lidt rundt i tiderne, ville sorteringen være færdig omkring kl, 4:30. og biler skal være ude fra terminalen senest kl 6:00. så ville man faktisk kunne når industrien inden 9. på den pågældene rute.

I dagens danmark har man jo lagt industrien i indutrikvater og som god ruteplanlægger ligger man disse områder først på turen.

Så har vi selvfølgelig de små industrier der ligger ude for disse kvartere, men der kunne man havde en bil der tog dem. Prisen ville ikke blive højere af den grund.

De største problemer er nok at disse fragtfirma har lagt sig i hvert fald på sjællnd inde omkring Taastrup, Brøndby. der faktisk kun en jeg kender af der har været lidt smart med at ligge en terminal i landområdet det er GLS, men de har faktisk også deres problemer med denne løsning.

Så har vi selvfølgelig postdanmark, de har terminaler mange steder. Men nu er postdanmark en virksomhed for sig selv.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 10:00

Hej

Hvis man kan lave et sådanne system, så det virker over hele Danmark, tror jeg bestemt der ville være kunder til det.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 10:33

Sådanne et system kan laves, og det vil virke.

Det som det drejer sig om er at få placeret terminalerne/centralerne grafisk rigtigt.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 11:20

Ok, det lyder som en attraktiv løsning....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 11:48

Desirée:

Problem stillingen, som forlægger både ved danske fragtmænd, DHL, GLS, DPD, UPS og postdanmark. Biler der tilhøre terminaler/centralerne. Starter først ud omkrig 6-8 om morgen. sorteringen er klar kl. 5:30, de fleste steder, men det er fordi man først starter sortringen omkring kl, 02. hvis man flyttede lidt rundt i tiderne, ville sorteringen være færdig omkring kl, 4:30. og biler skal være ude fra terminalen senest kl 6:00. så ville man faktisk kunne når industrien inden 9. på den pågældene rute.

Selvom Danmark er et lille land, så tager det alligevel noget tid for en trailer at køre fra Kbh til Ålborg og retur igen.

Et andet sted i tråden skriver du, at du vil afhente hos kunderne kl. 16.00.

Lad os antage at du henter pakker hos en kunde i Gilleleje kl. 16.00. Pakkebilen kører til en sorteringshal - måske i Tåstrup - læsser pakker af bilen - pakkerne sorteres til øvrige sorteringscentre i landet og trailerne kører rundt i landet og bytter pakker.

Klokken bliver meget vel henad 20 før traileren kan køre fra Tåstrup. Skal den til f.eks Ålborg og retur igen til Tåstrup, så kan du ikke nå at starte sorteringen før kl. 02:00. Du skal også huske på, at traileren fra København til Ålborg måske også lige skal forbi Vejle og Herning for at læsse af og læsse nye pakker på.

Du kan selvfølgelig køre med direkte biler, men når nu danske fragtmænd, GLS og alle de øvrige ikke gør det, så hænger det nok sammen med, at det vil blive alt for kostbart.

De etablerede firmaer har gennem årene afprøvet alle mulige koncepter på landsdelstransporten for at tilgodese en tidligere sortering. Men det hænger ganske enkelt ikke sammen med, at afsenderkunderne samtidig ønsker senere og senere afhentning.

Hvis du kigger på Danske Fragtmænd, som du har et godt kendskab til, så er jeg sikker på, at pakkerne ikke var klar til sortering før kl. 02:00, hvor de startede sorteringen. Jeg har selvfølgelig ikke den inside viden, som du har. Men jeg føler mig overbevist om, at de ville have startet sorteringen tidligere, hvis de havde mulighed for det. Det er alt andet lige nemmere, at få sorteringsmedarbejdere til at møde kl. 24:00 end kl. 02:00.

Men selvfølgelig kan alt lade sig gøre ,hvis man er villig til at betale for det. Hvad er din kalkulation på pakkeprisen? Den skal jo med i betragtningen, før vi kan udtale os om, det ville være et attraktivt alternativ til de etablerede på markedet.

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 13:02

Hos Danske fragtmænd tåstrup køre sorteringen hele døgnet, men gods til Jylland/Fyn begynder faktisk omkring kl. 14:00 hvor de første sjællandsbiler begynder at læse af. Problemet er så her at trialer først påbegyndes omkring kl.17 med læsning.

Ved godt at transport tiderne kan være et problem, men gemmensit siger man 5timers kørsel i danmark.

Hvorfor jeg mener det kan lade sig gøre er at Avisselskaberne kan få sine aviser ud abomenter uden større problemer. og her har vi også transport tid imellem trykkeri, depot og aboment. Så hvorfor Fa.... skulle det ikke kunne lade sig gøre for pakkefirmaerne.

Pakkeprisen på pakker op til 25kg vil gennemsnit være: 56kr +moms og diesel tillæg.

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:00

Desirée:

Hos Danske fragtmænd tåstrup køre sorteringen hele døgnet, men gods til Jylland/Fyn begynder faktisk omkring kl. 14:00 hvor de første sjællandsbiler begynder at læse af. Problemet er så her at trialer først påbegyndes omkring kl.17 med læsning.

Med afhentning hos kunderne kl. 16.00 vil de sidste biler læsse af ml. kl. 18-19. Dvs. trailen kan ikke komme afsted meget før kl. 20.00.

Desirée:

Ved godt at transport tiderne kan være et problem, men gemmensit siger man 5timers kørsel i danmark.

Enig - men her taler vi om direkte kørsel. Hvis det skal hænge sammen, så skal traileren have et par stop undervejs på forskellige terminaler. Derudover skal traileren retur igen til udgangspunktet.

Desirée:

Hvorfor jeg mener det kan lade sig gøre er at Avisselskaberne kan få sine aviser ud abomenter uden større problemer. og her har vi også transport tid imellem trykkeri, depot og aboment. Så hvorfor Fa.... skulle det ikke kunne lade sig gøre for pakkefirmaerne.

De har ingen sortering - de kører i mindre biler - de kører kun den ene vej.

Desirée:

Pakkeprisen på pakker op til 25kg vil gennemsnit være: 56kr +moms og diesel tillæg.

Prøv at lave et budget hvor du deler de 56 kr. op i:

Pris pr. pakke til udbringning

Pris pr. pakke til afhentning

Pris pr. pakke til sortering

Hvor meget er der så tilbage pr. pakke til administration og linehaul?

Derfra kan du regne lidt på, hvor mange pakker der skal igennem systemet alene til en linehaul mellem Ålborg og København. Husk også prisen på Storebælt.

Men det kræver også et stort administrationsnet at køre et pakketransportfirma.

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Skrevet kl. 14:19

Kan godt se opstilligen.

men som jeg har sagt før og nævner det igen, det er en ide jeg kun har pulset med.

hvis man ser i fragt debatten sidder vognmændene og hakker hianden ned "når fordi de prøver at overleve"

det var da derfor jeg tænkte på at man kunne smide denne ide her på amino, for at se om den kan holde vand.

Den kan holde vand, og ved der skal mange pakker igennem. for at sådanne virksomhed vil kunne får overskud.

Så det kan godt være ideen skal smide i SKROTKASSEN.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)