Goddag folkens, er en ung fyr med en drøm og idé om at starte en sandwichbar/café op. Den kommer til at ligge centralt på en gågade i roskilde, med et koncept hvor alt er øko(folk går op i det mere end man går og tror, så det sælger sku). Forretningen vil kører med hjemme lavet sandwich af en masse forskellige slags indhold og selvfølgelig også forskelligt brød, salat hvor kunden selv udpeger hvad indhold skal være af, hjemmelavet burgere, div. kolde/varme drikke. man vil kunne side indefor som udenfor og nyde maden og vejret, Og til dem der har travlt har jeg udtænkt en "påfartenmenu" hvis kunden skal nå et tog som f.eks. Jeg er i tvivl om man skal kører med italiensk is? Det ville helt klart være et på de lune forår/sommer/efterårs dage? Men har ikke kunnet finde ud af om isen kan fås øko? Der vil være et lille udvalg af lokale delikatesser, som f.eks øl fra herslev bryghus som ligger 10 min. fra roskilde, chokolade osv til dem som skulle være til det. En sandwich ville koste imellem 35-45 kr , salater 25-40 kr, burgere 60-80 kr. Hvis jeg sætter mig selv i kundens perspektiv så synes jeg det lyder spændende og noget man ville prøve. Det hverken billigt eller dyrt. Men maden smager af noget og det er det folk går op i. Man vil sku gerne give 10-20 kr mere for en sandwich når du ved at den smagere meget bedre end den du får på pizzariet ved siden af.
Jeg vil gerne hører hvad folks mening er om mine ideér ? hold er endelig ikke tilbage med kritik? Jeg har altid lært af man lærer altid af kritik, og det er negativ eller positiv, så længe man kan sætte sig i det. |
Michel89:Goddag folkens, er en ung fyr med en drøm og idé om at starte en sandwichbar/café op.
Den kommer til at ligge centralt på en gågade i roskilde, med et koncept hvor alt er øko(folk går op i det mere end man går og tror, så det sælger sku).
Forretningen vil kører med hjemme lavet sandwich af en masse forskellige slags indhold og selvfølgelig også forskelligt brød, salat hvor kunden selv udpeger hvad indhold skal være af, hjemmelavet burgere, div. kolde/varme drikke. man vil kunne side indefor som udenfor og nyde maden og vejret, Og til dem der har travlt har jeg udtænkt en "påfartenmenu" hvis kunden skal nå et tog som f.eks. Jeg er i tvivl om man skal kører med italiensk is? Det ville helt klart være et på de lune forår/sommer/efterårs dage? Men har ikke kunnet finde ud af om isen kan fås øko? Der vil være et lille udvalg af lokale delikatesser, som f.eks øl fra herslev bryghus som ligger 10 min. fra roskilde, chokolade osv til dem som skulle være til det. En sandwich ville koste imellem 35-45 kr , salater 25-40 kr, burgere 60-80 kr.
Hvis jeg sætter mig selv i kundens perspektiv så synes jeg det lyder spændende og noget man ville prøve. Det hverken billigt eller dyrt. Men maden smager af noget og det er det folk går op i. Man vil sku gerne give 10-20 kr mere for en sandwich når du ved at den smagere meget bedre end den du får på pizzariet ved siden af.
Jeg vil gerne hører hvad folks mening er om mine ideér ? hold er endelig ikke tilbage med kritik?
Jeg har altid lært af man lærer altid af kritik, og det er negativ eller positiv, så længe man kan sætte sig i det.
Tør man spørge på hvilken vej i Roskilde den skal ligge? Bygger du den op fra starten af eller overtager du en gammel cafe med inventar?
Ideen lyder rigtig god og holdt jeg til i nærheden ville jeg gerne have noget god og sund øko-mad. Jeg vil dog lige pointere at der starter sindsygt mange cafeer op som ikke klarer den - det er afskyeligt hårdt at få success i den branche.
Har du kapital til at køre med underskud i en længere periode indtil folk lærer jer at kende? Det må vel være realiteten hvis man satser på at levere RIGTIGE kvalitetsvarer som er dyrere end naboens varer. Det tager lang tid at opbygge en kundekreds, men til gengæld har man stabile og loyale kunder hvis det lykkes.