Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sandwichbar/café koncept? hva din mening

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 4000
Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag folkens, er en ung fyr med en drøm og idé om at starte en sandwichbar/café op.

Den kommer til at ligge centralt på en gågade i roskilde, med et koncept hvor alt er øko(folk går op i det mere end man går og tror, så det sælger sku).

Forretningen vil kører med hjemme lavet sandwich af en masse forskellige slags indhold og selvfølgelig også forskelligt brød, salat hvor kunden selv udpeger hvad indhold skal være af, hjemmelavet burgere, div. kolde/varme drikke. man vil kunne side indefor som udenfor og nyde maden og vejret, Og til dem der har travlt har jeg udtænkt en "påfartenmenu" hvis kunden skal nå et tog som f.eks. Jeg er i tvivl om man skal kører med italiensk is? Det ville helt klart være et på de lune forår/sommer/efterårs dage? Men har ikke kunnet finde ud af om isen kan fås øko? Der vil være et lille udvalg af lokale delikatesser, som f.eks øl fra herslev bryghus som ligger 10 min. fra roskilde, chokolade osv til dem som skulle være til det. En sandwich ville koste imellem 35-45 kr , salater 25-40 kr, burgere 60-80 kr.

Hvis jeg sætter mig selv i kundens perspektiv så synes jeg det lyder spændende og noget man ville prøve. Det hverken billigt eller dyrt. Men maden smager af noget og det er det folk går op i. Man vil sku gerne give 10-20 kr mere for en sandwich når du ved at den smagere meget bedre end den du får på pizzariet ved siden af.

Jeg vil gerne hører hvad folks mening er om mine ideér ? hold er endelig ikke tilbage med kritik?

Jeg har altid lært af man lærer altid af kritik, og det er negativ eller positiv, så længe man kan sætte sig i det.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:08

Michel89:

Goddag folkens, er en ung fyr med en drøm og idé om at starte en sandwichbar/café op.

Den kommer til at ligge centralt på en gågade i roskilde, med et koncept hvor alt er øko(folk går op i det mere end man går og tror, så det sælger sku).

Forretningen vil kører med hjemme lavet sandwich af en masse forskellige slags indhold og selvfølgelig også forskelligt brød, salat hvor kunden selv udpeger hvad indhold skal være af, hjemmelavet burgere, div. kolde/varme drikke. man vil kunne side indefor som udenfor og nyde maden og vejret, Og til dem der har travlt har jeg udtænkt en "påfartenmenu" hvis kunden skal nå et tog som f.eks. Jeg er i tvivl om man skal kører med italiensk is? Det ville helt klart være et på de lune forår/sommer/efterårs dage? Men har ikke kunnet finde ud af om isen kan fås øko? Der vil være et lille udvalg af lokale delikatesser, som f.eks øl fra herslev bryghus som ligger 10 min. fra roskilde, chokolade osv til dem som skulle være til det. En sandwich ville koste imellem 35-45 kr , salater 25-40 kr, burgere 60-80 kr.

Hvis jeg sætter mig selv i kundens perspektiv så synes jeg det lyder spændende og noget man ville prøve. Det hverken billigt eller dyrt. Men maden smager af noget og det er det folk går op i. Man vil sku gerne give 10-20 kr mere for en sandwich når du ved at den smagere meget bedre end den du får på pizzariet ved siden af.

Jeg vil gerne hører hvad folks mening er om mine ideér ? hold er endelig ikke tilbage med kritik?

Jeg har altid lært af man lærer altid af kritik, og det er negativ eller positiv, så længe man kan sætte sig i det.

Tør man spørge på hvilken vej i Roskilde den skal ligge? Bygger du den op fra starten af eller overtager du en gammel cafe med inventar?

Ideen lyder rigtig god og holdt jeg til i nærheden ville jeg gerne have noget god og sund øko-mad. Jeg vil dog lige pointere at der starter sindsygt mange cafeer op som ikke klarer den - det er afskyeligt hårdt at få success i den branche.

Har du kapital til at køre med underskud i en længere periode indtil folk lærer jer at kende? Det må vel være realiteten hvis man satser på at levere RIGTIGE kvalitetsvarer som er dyrere end naboens varer. Det tager lang tid at opbygge en kundekreds, men til gengæld har man stabile og loyale kunder hvis det lykkes.

Fra 4000
Tilmeldt 26. Apr 09
Skrevet kl. 17:59

Der er ikke fundet en butik lige nu da konceptet først er blevet prøvet af i den nuværende forretning, men der er 2-3 styks på "gågaden" i roskilde centrum, hvor vi egentligt bare venter på de vender tilbage.

Jeg starter ikke op helt blank, da mine jeg har fået mine forældre med på idéen og de har haft deres forretning i 10½ år nu, med årligt overskud på 2-3 millioner efter skat. Vi har aftaler med nuværende erhverskunder som kommer med over i den nye forretning på min. 50 kuverter alt ialt pr. dag så med mindre de går på røven dagen efter vi åbner så bliver kapitalen ikke brugt , men den er der selvfølge som sikkerhed.

Vi er selvfølgelig klar over det kommer til at tage lidt tid før folk kommer til at kende os, men vi ved og er overbeviste om at hvis man servere kvalitets mad der smager, så kommer kunderne, ikke med det samme, men de kommer med tiden. Café vivaldi er en kæmpe succes, og det er helt klart fordi det et hyggeligt sted med god og hurtig mad. Det ikke billigt, men når det går så hurtigt og smager så betaler folk gerne lidt ekstra. Selvom det måske bare er en frokost.

Er du selv selvstændig? og har du evt. ting som du mener jeg burde ændre?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 18:07

Jeg selvstændig - bare ikke i restaurationsbranchen - jeg er dog beskæftiget med mad og har mit næringsbrev - bare som madvognmand :-)

Men bortset fra det sælger jeg IT-udstyr og laver bogføring og regnskaber.

Jeg synes det lyder GLIMRENDE hvis du har nogle faste erhvervskunder fra start af !!! Så er det bare at gå i gang. 50 kuverter er sgu et godt bidrag !

Måske kunne du også komme på justeat og bringe mad ud til folk :-)

Men det lyder jo som om du råder over den fornødne kapital - så er det bare om du har stædigheden og viljen og heldet til at få det sparket godt i gang.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 18:50

ideer er jo altid fine men om de holder kan man jo princippet kun finde ud af ved afprøvning.

jeg husker på et tidspunkt jeg så på dr 1 en dame der have en frokost restaurant på christianshavn der kørte på øko men det holdt ikke for det var svært at få alt i øko og så fald konceptet lidt fra hinanenden og der var ikke nok kunder. så fik hun hjælp af tå hejer inden for branchen og de vil have hende til at droppe det øko når det alligevel ikke holdt og køre på kvalitet i stedet for. og så skete der ting og sager. så måske tænke mere i kvalitet og smags oplevelse ind i øko. men jeg skal ikke råde dig til at gå væk fra din øko ide. du skal måske finde ud af hvor efter spurgt øko mad er i dit område. hvis folk er ligeglad om ting kommer fra en glad ko eller ej. er der nok ikke penge i det. men hvis området går meget op i øko kan det jo være fint.

tænk på at dit koncept skal være en god historie som er speciel eller byens bedste sandwich. hvad du vælger at ligge vægt på. f.eks. den sorte gryde er blevet kendt for kæmpe burger og store potioner så alle er sikker på at blive mætte. det er sådan nogen små ting der tæller tro jeg.

held og lykke med projektet

Bonita

Fra 4000
Tilmeldt 26. Apr 09
Skrevet kl. 19:17

Justeat er i princippet en god idé, men ikke noget jeg ville gøre da jeg synes at f.eks burgeres kvalitet forringes en del ved at blive pakket ind. og når varme ting pakkes ind dannes kondens, og når kondens møder brød osv bliver det ikke en lækker burger som kunden forventer. Der er sikkert løsninger mod dette, men tvivler bare på justeat er noget for en forretning som denne. Men kan være jeg tager fejl jo.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 20:32

Hejsa.

Just-eat er ikke kun uhumske pizzariaer - man kan også få sushi og indisk mad m.m. i dag !

Du skal dog være opmærksom på at de er så grådige at man skal tro det var løgn. De rører ikke en finger, men tjener næsten mere på din mad end du selv gør (overdrivelse fremmer forståelse som du nok ved) :)

Jeg ved ikke helt hvordan man takler en burger så den ikke mister varme, men jeg ser tit brød i al almindelighed i sølvpapir der ikke bliver klæg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

Hej Michel

Jeg bor i Roskilde og jeg ved godt at dit koncept ikke findes... Men! hihi det skulle jo komme.

Jeg tror desværre du vil få overordenligt svært ved at komme ind på markedet i Roskilde. Ikke fordi dit koncept fejler noget, jeg synes det er en fed idé og helt sikkert noget der godt kunne komme op at køre, men har du talt hvor mange restaurationer der ligger i Roskilde og især i gågaden? jeg kan komme i tanke om 7, hvor af de 4 af dem sælger rigtig lækker mad til ikke så mange penge og det er især der jeg tror du vil få problemer. 60-80kr for en burger.. Det lyder af rigtig mange penge. Jeg ved godt det er øko osv, men det er stadigvæk mange penge.

Hvis...  Eller nej når du nu åbner så skriv lige for jeg er helt sikkert en af de første der træder ind for at prøve din mad. hehe. Men jeg vil nok ikke komme specielt tit, da det er mange penge i min lille famlies budget, især når vi kan blive mætte for under 200kr i Roskilde gågade :)

/Flemming

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:41

Jeg synes det lyder som et godt koncept. Jeg kommer en gang imellem i Roskilde med hele familien, og en Øko-Café ville helt klart være et sted vi ville gå ind. 60-80 kroner for en burger synes jeg ikke lyder dyrt (klart at det er dyrere end "Den Gyldne Måge" - men produktet er jo også et helt andet). Faktisk vil jeg sige at 60,- ligger lidt i underkanten - i Solrød ligger en burger på 95,-, og de ligger på samme niveau i Køge (80-90.-)

Østerbro og Valby ligger også nogenlunde i det område - og jeg erindrer ikke at jeg har set en ordentlig hjemmelavet burger i Roskilde som ligger under det niveau - men som sagt kommer jeg der også kun en gang imellem.

Vigtigt!!!!  Hvis du satser på familier (og i skulle finde på at bevæge jer ud over sandvich-menuen) - så lav en ordentlig børnemenu! Det er p*sseirriterende når menukortet kun byder på andenrangsmad (pølser, pommes frites og fiskefilleter, spagetti og kødsovs) Giv mulighed for at få nogle af "voksenretterne" i små portioner til en fornuftig pris.

Børnemenuen er helt klart en faktor som er vigtig for mig og min familie - og der er ingen tvivl om at er man til øko, så er man det også på sine børns vegne, og vil gerne have at de også får noget ordentligt mad.

mvh

Jan

Fra 4000
Tilmeldt 26. Apr 09
Skrevet kl. 21:42

Det er det jeg mener, man skal nok virkelig være stor og kendt før man kan TJENE penge på at ligge på justeat.

Man skal jo i "bund og grund" bare trække det man tjener på justeat fra med det man bruger på justeat, og hvis det ikke bliver acceptabelt overskud er det i mine øjne spild af både tid og tanker som penge.

Jeg godt klar over man kan få sushi osv, men mener bare at justeat er et sted som er kendt for at der er hvor man bestiller junkfood når man ikke lige gider at lave mad, eller har venner på besøg til en hygge aften.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)