Det handler jo ikke om at Reed er engageret og gerne vil have fans til hans facebook gruppe. Det er der intet i vejen med, og det er altid dejligt at se at folk gerne vil involvere sig.
Der hvor filmen knækker for mig, er når man har et firma hvor ekspertisen handler om social media marketing eller facebook specielt, så er det da et ret dårligt signal at sende, at man ønsker at bytte bytte købmand mht fans på sin side. Det er jo ikke ligefrem den mest anderkendte og beviselige effektive metode.
Reed er som sagt en meget engageret og det er sku fedt at se!
Jeg læser din oprindelige post som: "hvis du bliver fan af mig, så bliver jeg også fan af dig"
Mine argumenter er:
Deltagelse på social media som Twitter, Amino, Facebook, o.s.v handler om at give, ikke om at bytte. Man kan lære og ind i mellem får man også noget, men først og fremmest handler det om at give.
Det handler ikke om at have flest fans, followers, eller hvad det nu hedder, det handler om at have gode fans og followers, det tror jeg ikke på at man får ved at blive fan af hinanden. Her er målet kvantitet frem for kvalitet. Jeg er ret sikker på at loyaliteten blandt den form for fans nok ikke vil være den største.
Jeg er ret sikker på at loyaliteten blandt den form for fans nok ikke vil være den største.
Tror du så heller ikke på at man kan gøre dem til loyale kunder??
Lad os nu gå sige du ikke ved hvad min hensigt med at få fans til min gruppe er.
Og lad os sige at Social Marketing handler om at være social.
Kan vi så godt sige at blive "venner" med hinanden er at være social? - Jeg har ikke nævnt at jeg vil gøre dem der bliver fan af mit firma til kunder. Men måske mere efterleve det med at det handler om at være social. - Jeg logger ikke på Twitter eller Facebook med hensigt på at være sælge. Jeg logger på Facebook og Twitter for at >Social<
Og hvis jeg nu ikke vil gøre mine fans til kunder, men derimod venner eller bekendte, også samtidig tilbyder at følge dem så vi lettere kan følge med hvad hinanden laver, efterlever jeg så ikke filosofien bag Social Markedføring?
Hvis jeg så godt kan lide den person bag firmaet som jeg selv følger, så vil jeg også overveje ham først før alle andre firmaer.
>Forstår du hvor jeg vil hen, eller er jeg helt tabt bag en vogn?<
Reed, jeg vil ikke påstå jeg er ekspert i personlig branding - men på en eller anden underlig måde, er det alligevel lykkedes for mig at etablere mit personlige "demib" navn og brand temmelig godt globalt.
Og en ting har jeg lært, som er relevant i forhold til dette: Man får ikke et stærkt personligt brand ved at stille sig "ved siden af folk" - men ved at svæve over dem, så de kigger op på en :)
Et stærkt personligt brand får du ikke ved at have mange venner - men ved at være ven med de helt rigtige. Man skal mase sig ind i indercirklen, så de andre så kan stå udenfor denne og beundre alle "stjernerne".
Det kan godt lyde lidt arrogant - men det kræver nok også en hvis grad af "højrøvethed" at skabe et stærkt personligt brand. Det tror jeg både Martin Thorborg og jeg kan skrive under på, omend det ikke er den side af os selv vi nødvendigvis er mest stolte af :)
Det kan godt lyde lidt arrogant - men det kræver nok også en hvis grad af "højrøvethed" at skabe et stærkt personligt brand. Det tror jeg både Martin Thorborg og jeg kan skrive under på, omend det ikke er den side af os selv vi nødvendigvis er mest stolte af :)
Jeg kalder det ikke arrogance, men faglig respekt. Når nogen kan noget bedre end mig, så er jeg den første til at give dem respekt. De skal dog først bevise det for at jeg ikke anser dem for bare at være en døgnflue eller arrogante :)
Når man så ydermere har en god personlighed og formulere sig godt... ja så er det en person jeg har en tendens til at se op til... på visse områder.
Nu skal der heller ikke så meget til før jeg bliver imporneret når det gælder SEO. Design, identitet, kommunikation, branding og viral/social markedsføring... ja så skal der helt andre boller på suppen før jeg stiller mig i kø.
Helt straight: Din oprindelige post, som jeg kommenterer på, siger "hvis du bliver fan af mig så bliver jeg også fan af dig" eller "jeg er fan af dig, vil du ikke nok være fan af mig også" - Det er efter min mening det budskab du sender.
Den måde at lave social markedsføring på er efter min mening en misforstået tilgang til sociale medier.
Du skal give noget! Eller være oprigtigt interesseret i et emne og være åben for at lære noget.
Man er ikke venner med nogen på Twitter før man har mødt dem i virkeligheden, indtil da er man followers eller follow.
"Jeg går måske henad noget Personlig branding - på sin vis" - Ikke måske og ikke på sin vis. Sorry men nu hvor du selv bringer det på bane...